Nu är jag trött på skiten,Vovlo 945 turbo,HJÄLP

magnat_945_turbo
4 mars 2009 · 59 Inlägg

Hej har en Volvo 945 Turbo 1992 b230fk maksin i från 97 har gott 15 000 mil. det är så här bilen dör ibland samtidigt som den dör tänds motor indektions lampan även kalls lambeda lampan. när bilen dör så håller jag full gas en stund typ 1 minut så går bilen igång samt att lampan lyser fortfarnade. jag brukar stana på närmsta ställe och dra ur 1ans säkring i ca 3 min sen sätter jag i den igen och lampan slocknar och bilen fan går att tag till sen händer samma grej igen. och trött på det hära slår sönder skiten snart och tycker det är synd för den är soppas fräsh. men jag tvivvlar inte på att skrota den . så behöver akut hjälp bilen används dagligen. bilen har R spridare 531 topp vx3 cam steg 2 chip från viking funkar skit fint. men folk säger att jag behöver en större lmm kan det vara detta som spökar

Vgren
4 mars 2009 · 110 Inlägg

Prova att byta bränslepumpsrelät. Hade samma problem på min gamla 940. Felet var att relät var dåligt och soppapumpen i tanken la av, då fick lambdan fel värden och bilen dog. Det är det vita relät bakom askkoppen. Kostar 2-300 på mekonomen.

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
4 mars 2009 · 5 650 Inlägg

kan va att den läcker luft nånstans min höll på sådär tills jag bytte till eftermarknads dump då sluta han...
kolla alla vacum slangar så de inte är nån spricka i nån av dem kan va så enkelt

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MCMLXXXII Alltiallo - Styrlapp BE CE
4 mars 2009 · 559 Inlägg

Kolla även så du inte har ett litet hål i avgassystemet.. Finns det det kan lambdan balla ur å mäta fel samt att bilen går som en påse nötter. Min 245 -93 gjorde de iallafall. Hoppas du finner felet.

Mvh Thomas

Mvh Thomas
team_Chevy740
4 mars 2009 · 101 Inlägg

Börja i rätt ände. Läs av felkoderna efter det har hänt.
Skulle kunna vara en luftmassemätare.


Men ska man vara säker här så krävs det en avläsning och lite felsökning.

illegal__driver
4 mars 2009 · 76 Inlägg

team_Chevy740 skrev:
Börja i rätt ände. Läs av felkoderna efter det har hänt.
Skulle kunna vara en luftmassemätare.


Men ska man vara säker här så krävs det en avläsning och lite felsökning.

är nog inne på samma sak där faktiskt har du provat att rycka ur kabeln till lmm och startat eller rent utav plockat bort den och kollat trådarna?

Volkswagen GOLF 4 IV "DAS AUTO" (2000)
Volkswagen Touran "DAS AUTO" (2005)
magnat_945_turbo
4 mars 2009 · 59 Inlägg

mm jag har kollat trådarna i lmmn den ser fin ut. men kan ju vara trasig endå. men tycker det konstigt att bilen går dåligt hugger precis som om den i fick soppa när dåligt med bensin i tanken.typ 15 liter mindre. tankmätaren stämmer. när lambeda lampan tänds så går inte bilen sämre utan likdant som innan när har merän 15 liter besnin då vill säga. ska testa byta pumprelät vart sitter det sitterdet til vänster eller

MilleN
4 mars 2009 · 9 108 Inlägg

Redigera rubriken ditt förstainlägg enligt gällande rubriksanvisningar, det du har nu duger icke smile

kolvas
4 mars 2009 · 4 001 Inlägg

kolla så du har rätt bränsletryck när du har mindre än 15 liter bensin i tanken, det kan vara tankarmaturen som är dålig eller så börjar bränslepumpen ge upp.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
magnat_945_turbo
4 mars 2009 · 59 Inlägg

nä är så jäva tött på att skiten ska bråka det blir pressen för den garaget ni kan  ta bort tråden.

tizon Kinna
4 mars 2009 · 146 Inlägg

Du måste montera en större LMM, det ska man alltid göra när man satt i större spridare. Den får för mycket bränsle och för lite luft. Sätt i en 3" LMM från en 960 med slutnr -012, eller så bygger du om din till 3"

Volvo 244 "16v turbo" (1981)
magnat_945_turbo
4 mars 2009 · 59 Inlägg

funkar min bil som den ska med en 012 lmm har 016 nu måste man inte ha samma nummer?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang