Tjenare!
Eftersom mitt projekt med min bruksbil börjar lida mot sitt slut har redan planerna på nästa projekt börjat. Projektet är att bygga Cab av en Mercedes 200 -87 med w124 Chassit ( tror det hette så ) Då undrar jag vad gäller ? Någon som har några regler som man kan följa med stärkning av dörrar och kaross och sånt ? Kan tänka mig att det är väldigt känsligt eftersom taket bygger ganska mycket av stabiliteten i en bil och påverkar hur karossen viker sig vid krock. Men projketet är ett långtids projekt som jag just nu iallafall är redo att ge mig på, men som sagt finns ingen som helst tidsgräns så kan hålla på i några år

. Nja men vad ska man börja med ? Är ganska säker på att börja kapa rakt i chassiet efter hur man vill ha och bara lyftat av taket är ingen bra idé ifall chassit blir vind. Tipsa mig gärna.
Mvh Emil