6351
Sök

TopTint exempel och synpunkter

1 464 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#1
Toning är på gång och jag har sett att vissa erbjuder sk. 'toptint' varianter av toning. Jag har letat ett par minuter efter exempelbilder men hittat väldigt få och ganska dåliga bilder. Bilen min är sådär lagom dassigt grå smile men jag vill testa att hålla ett grått tema.

Så jag är givetvis nyfiken på gråtonad film, men osäker på om det kan bli bra eller om det förstör...

Någon som har exempel och synpunkter (helst konkreta) på detta?
Heter det enbart 'toptint' eller finns det en annan fackterm?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

9 108 Inlägg
5 mars 2009
#2
Menar du som på denna t.ex: (s60johan's här på garaget)
https://www1.garaget.org/archive/18/17737/14943/14943-267767.jpg

Snyggt som få är det i alla fall det är det enda jag kan säga! Firman han gjorde det på (Stiltech) verkar ha slutat med solfilm nu tyvärr.

Det är inte så populärt hos polisen eller besiktningen så besiktningsrutor är ju ett måste, det är ingen toning man sliter bort och lägger på igen precis.


1 464 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#3
Ahhh, precis. Drygt jobbigt att hitta fler exempelbilder bara även om detta var riktigt bra. Jag får intrycket av att det blir väldigt bra om man håller sig till färgtemat på bilen isig.

Men varför inte populärt? Menar du generellt jämnfört med vanlig solfilm eller för att ovan exempel har tonat framdelen också?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

9 108 Inlägg
5 mars 2009
#4
För att det är olagligt att tona framrutorna ja, det ser ju ut som självaste fan att bara tona bakrutorna med toptint då det blir en riktigt konstig skarv då, har sett det på en bil här och det såg ut som skit ärligt talat tongue Ska det vara så ska det vara ända fram!


1 464 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#5
Jo och jag håller me. Nu har jag inte sett det med enbart bak men jag kan ju tänka mig. Ville mest bara ha det klargjort.

Har mailat lite företag och frågat om det finns exempelbilder så vi får väl la se...

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

1337
1 343 Inlägg
26 mars 2009
#6
MrJAM skrev:
Jo och jag håller me. Nu har jag inte sett det med enbart bak men jag kan ju tänka mig. Ville mest bara ha det klargjort.

Har mailat lite företag och frågat om det finns exempelbilder så vi får väl la se...

bottom tint wink
https://www1.garaget.org/archive/66/65926/69297/69297-722953.jpg

I'm not a fighter, I'm a lover!

3 714 Inlägg
26 mars 2009
#7
Top tint e ju inte vackert i min mening men smaken är ju som baken smile

Bättre med ljus vanlig toning runtom ist

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
26 mars 2009
#8
Jag tycker det är rätt läckert på rätt bil, har dock bara sett det 1 gång i verkligheten på en svart v70n.
Men på fel bil kan det nog se rätt taskigt ut tongue

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Entreprenör
1 286 Inlägg
26 mars 2009
#9
Jodå de va skittufft första gången man såg det... Men nu? Nej nej nej det skriker "18 år och nyttaget körkort" om det... Vanlig solfilm är det mest stilrena och snygga man kan montera enligt mig.

// Niklas Johansson

1 464 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
#11
Tackar för exempelbilderna. Nu blev det ingen toptint iallafall eftersom jag såg det i verkligheten på två bilar och mitt tycke var 'bara' sådär. Det var snyggt, men kändes inte rätt bara. Så kan det vara.

Blev bra på Volvon ovan exempelvis, men kanske beror på kombimodellen?

Blev snabba ryck iom. ett pris på arbete, varor och möjligheten att träffa en fellow SAAB fantast så det blev normal toning istället. Men tack för visat intresse. wink

(Mellan bak, ljust fram + vindruta för den som undrar.)
Senast redigerat av MrJAM (27 mars 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

1337
1 343 Inlägg
28 mars 2009
#12
MrJAM skrev:
Tackar för exempelbilderna. Nu blev det ingen toptint iallafall eftersom jag såg det i verkligheten på två bilar och mitt tycke var 'bara' sådär. Det var snyggt, men kändes inte rätt bara. Så kan det vara.

Blev bra på Volvon ovan exempelvis, men kanske beror på kombimodellen?

Blev snabba ryck iom. ett pris på arbete, varor och möjligheten att träffa en fellow SAAB fantast så det blev normal toning istället. Men tack för visat intresse. wink

(Mellan bak, ljust fram + vindruta för den som undrar.)

Vindrutan måste du ångra du satte på.
Är det inte mycket jobbigare att köra med bilen nu?
Lite "suddigare" lite mer blänk vid mörkerkörning osv..

I'm not a fighter, I'm a lover!

1 464 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
#13
Xtravagant skrev:
Vindrutan måste du ångra du satte på.
Är det inte mycket jobbigare att köra med bilen nu?
Lite "suddigare" lite mer blänk vid mörkerkörning osv..

Sorry, lite otydlig var jag allt. Bård i framrutan 'enbart'. Hela rutan har jag sett förr (skyddsfilm) och det var ingen hit.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

1 045 Inlägg
30 mars 2009
#14
Vindrutan måste du ångra du satte på.
Är det inte mycket jobbigare att köra med bilen nu?
Lite "suddigare" lite mer blänk vid mörkerkörning osv..

har vindrutan på min bil kan inte påstå den är suddig ??eller nån av rutorna för den delen.
vad använder du för film..  har sett nån film som det såg ut som det låg fukt bakom, men sånt går ju inte lägga.


1337
1 343 Inlägg
31 mars 2009
#15
NMI skrev:
Vindrutan måste du ångra du satte på.
Är det inte mycket jobbigare att köra med bilen nu?
Lite "suddigare" lite mer blänk vid mörkerkörning osv..

har vindrutan på min bil kan inte påstå den är suddig ??eller nån av rutorna för den delen.
vad använder du för film..  har sett nån film som det såg ut som det låg fukt bakom, men sånt går ju inte lägga.

Ögat anpassar sig efter yttre påverkan.
Sätter du filmen över halva rutan så du kan se skillnad så kommer du se tydligt att
film inte är så optisk klar som vanligt transparent glas..

när jag säger suddigt menar inte jag att man inte kan läsa text genom det, jag menar snarare att den är optiskt defekt...

I'm not a fighter, I'm a lover!

8 156 Inlägg
7 april 2009
#16
På din gråa Saab så kan det nog se bra ut. Toptint passar inte på så många bilar, men just gråa bilar kan jag tänka mig att det ser snyggt ut på.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)


Sök