4391
Sök

Vad är en 740tic värd?

1 749 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Jag vet att det är svårt att säga vad en 740tic är värd, men ett riktpris på ett ungefär sådär kanske är möjligt?

Bilen är alltså en 744tic-85, nästintill rostfri, ny koppling och det man byter samtidigt, packbox lager osv.
den har ett avgasläckage vid grenröret, spricka i framrutan men gick igenom bes med den.
Den ÄR skattad och besiktigad av sbp.

Vad ska man säga mer om den? Det finns ju lite småfix om man vill fixa men det går bra att köra med den som den är också.
Sitter ett kg chip i den och sportsystem samt öppet filter.
Funderar på att sälja om jag får många pengar men vet inte vad man kan vänta sig av den.

Har ni några förslag eller?

Har bild på min hemsida på den också, men den är otvättad sedan länge.(bilen alltså)

Päron har jag redan så det behöver ni inte skriva att jag får.
Just ja, det sitter xenon i den med, både i vanliiga och i extraljusen, om nu det gör någon skillnad?
Senast redigerat av patrikke (5 mars 2009)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Random Hero
4 047 Inlägg
5 mars 2009
fel färgnyanser på en del ställen på bilen också ser de ut som på bilderna, skulle inte betala mer än 15k

Dog food lid. Backwards

1 749 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Hmm, max 15k törs man sätta ut en annons på 15k och hålla tummarna då?
Vet att det är svårt att sälja bilar nu:(

Kanske nån här på garaget är sugen att handla?
Vore ju kuligare om det var det för då kanske man fick följa bilen, på vad den är med om?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 772 Inlägg
5 mars 2009
Flera bilder skulle vara intressant.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
5 mars 2009
Skulle gissa på 12000:- i och med nyansskillnader och lite småskador. Men runt 12k iallafall.

Mvh Thomas

Mvh Thomas

Bonntrimmare
620 Inlägg
5 mars 2009
det beror ju på om det är b230et eller B23ET. B230etn 85-89 kröker ju stakar vid orginal laddtryck. medans B23et pallar över 400hk med bra mappning....

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

310 Inlägg
5 mars 2009
Det är ju inte direkt säljarens marknad nuförtiden om man säger så..

Sätt ut bilen för vad du tycker är rimligt och håll tummarna men va beredd på att de som ringer antagligen kommer att pruta redigt iom att marknaden ser ut som den gör, tyvärr.

1 749 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
D_Carlsson skrev:
det beror ju på om det är b230et eller B23ET. B230etn 85-89 kröker ju stakar vid orginal laddtryck. medans B23et pallar över 400hk med bra mappning....

B230et är det.

1 749 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
NordstromJ skrev:
Flera bilder skulle vara intressant.

Jag har inga fler bilder för nuvarande, hade tänkt å få ur tummen och tvätta den innan jag knäppte mer kort på den.
Är du intresserad av den kan du gärna maila mig.

Bonntrimmare
620 Inlägg
5 mars 2009
mm kanske inte lika mycke värd för någon som e ute efter bus bil då  men en 10k får man nog iaf släng ut den på tpc å blocket

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

1 210 Inlägg
5 mars 2009
DusanMandick skrev:
fel färgnyanser på en del ställen på bilen också ser de ut som på bilderna, skulle inte betala mer än 15k

men shiit!

var inte de över pris?? hallå enligt mig så är de en gammal bil oki utrustad med massa "lull lull" men nja max 8000:- då snackar vi max pris och i samma färg...

Random Hero
4 047 Inlägg
5 mars 2009
Ekis! skrev:
DusanMandick skrev:

men shiit!

var inte de över pris?? hallå enligt mig så är de en gammal bil oki utrustad med massa "lull lull" men nja max 8000:- då snackar vi max pris och i samma färg...

jo nu när mer info har kommit upp så ger man nog max 10k

Dog food lid. Backwards

1 210 Inlägg
5 mars 2009
http://www.blocket.se/vi/20271295.htm?ca=4_s&last=1
här har du en som är fin för 15000:- lite att jämföra med.. så förstår du vad jag menar, den här skulle jag kunna tänka mig för 12000:- och då känna mig nöjd med affären...

3 714 Inlägg
5 mars 2009
Skulle nog inte betala mer än MAX 10k för den

hade den varit riktig fräsch så närmare 20k

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

1 749 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Ok, det är ungefär runt 10K beroende på sug hos köpare osv.
Får se om jag lägger ut en annons på den, den går bra och är jä---gt kul att köra så jag kanske behåller den och har som lite skojbil och spar på den andra bilen lite:)

Tack för era svar:)

1 749 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Ekis! skrev:
här har du en som är fin för 15000:- lite att jämföra med.. så förstår du vad jag menar, den här skulle jag kunna tänka mig för 12000:- och då känna mig nöjd med affären...

För en med svetsad bakaxel och som inte går??

1 210 Inlägg
5 mars 2009
patrikke skrev:
Ekis! skrev:

För en med svetsad bakaxel och som inte går??

kollade inte annons texten.. tongue men om den gått varit fräsh besiktigad så ja och bakaxel är väll inge som är en JÄTTE kostnad right?

sen kolla vad som är gjort med motorn... osv
start problemet såg jag inte som nå större problem...
men om vi ska vara grining då, så säg så här köper jag en 740 -85 så är den inte värd mer i mina ögon bara för att de är en TIC wink

får se en bild på din nu då.. så kan du få ärliga bud på den
Senast redigerat av Ekis! (5 mars 2009)

1 749 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Inte ser den lika fin ut som den på länken, ska försöka få nån bild på den i morgon.

1 210 Inlägg
5 mars 2009
patrikke skrev:
Inte ser den lika fin ut som den på länken, ska försöka få nån bild på den i morgon.

Topp smile då får du säkert bättre resultat på din länk...

men 10000 är väll inte helt fel?

2 118 Inlägg
5 mars 2009
Jag skulle nog inte ge mer än 8k för din, om den ser ut som den gör på bilden..

D.i.l.l.i.g.a.f

Sök