Hej! Jag har precis skaffat mig en momo sportratt och tänkte klämma in den i min saab 9000 cse -93. Dock har jag airbag i min bil. Hur gör jag för att byta ratt? Måste jag till verkstad och får ratten bortplockad?
Lossa gummiplupparna på sidan av ratten skruva loss 2st skruvar med Torx30 och släpp försiktigt på airbagen så du kommer åt att lossa kontakterna för tutan och airbagen. Sedan är det bara att lyfta bort krockkudden och skruva loss ratten med en 22mm hylsa har jag för mig.
Någon som vet exakt hur man skall göra för saab 9000 cse? Verkar vara en ganska farlig grej att göra om man inte är försiktig och har kunskap. Räcker att man är lite statisk och kladdar på fel ställe. Så skulle uppskatta lite mer feedback....