4056
Sök

Koppla ur airbag saab 9000

687 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
#1
Hej!
Jag har precis skaffat mig en momo sportratt och tänkte klämma in den i min saab 9000 cse -93. Dock har jag airbag i min bil. Hur gör jag för att byta ratt? Måste jag till verkstad och får ratten bortplockad?

Mvh
Daniel

Saab
344 Inlägg
6 mars 2009
#2
Lossa gummiplupparna på sidan av ratten skruva loss 2st skruvar med Torx30 och släpp försiktigt på airbagen så du kommer åt att lossa kontakterna för tutan och airbagen. Sedan är det bara att lyfta bort krockkudden och skruva loss ratten med en 22mm hylsa har jag för mig.

Om det är samma som på 9-3

Avstängd
914 Inlägg
6 mars 2009
#3
Ta av batteripolen och låt bilen vara strömlös i ca 5 minuter.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

687 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
#4
Någon som vet exakt hur man skall göra för saab 9000 cse? Verkar vara en ganska farlig grej att göra om man inte är försiktig och har kunskap. Räcker att man är lite statisk och kladdar på fel ställe. Så skulle uppskatta lite mer feedback....
Senast redigerat av Danne_485 (6 mars 2009)


Sök