3569
Sök

Vilken kabel på cd-spelaren är till den inbyggda förstärkaren??

406 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Köpte en pioneer cd och där e ju 1 röd och 1 gul men vilken av dom tar den inbyggda förstärkaren ström ifrån? Har nämligen varit med om blinkande display på ett par spelare tidigare(när man spelar lite högre) Jag vet att jag kan koppla bägge till batteri direkt men ja skulle ju vilja det styrt på tändningslåset, men kabeln vid tändningslåset kanske är underdimensionerad, därav blinkande display??

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

406 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
xc90 skrev:
Köpte en pioneer cd och där e ju 1 röd och 1 gul men vilken av dom tar den inbyggda förstärkaren ström ifrån? Har nämligen varit med om blinkande display på ett par spelare tidigare(när man spelar lite högre) Jag vet att jag kan koppla bägge till batteri direkt men ja skulle ju vilja det styrt på tändningslåset, men kabeln vid tändningslåset kanske är underdimensionerad, därav blinkande display??

Via den gula på de jag kollat.

Ok tackar.........ska koppla de nu ikväll o de e väl den gula som ska ha ström direkt från batteriet?

2 914 Inlägg
6 mars 2009
på min pioneer finns det ingen säkring (tycket jag är dåligt)

2 914 Inlägg
6 mars 2009
Swedenrockers skrev:
kalle_kalle skrev:

Vad har du för nån Pioneer då?

pioneer DEH 4000UB
rätt på alla sät och vis utom att den har bara 1 lågnivåutgång tongue
Senast redigerat av kalle_kalle (6 mars 2009)

406 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
Swedenrockers skrev:
kalle_kalle skrev:

pioneer DEH 4000UB

Min e en DEH-2100UB o jag har en liten 10A säkring säkring precis under kontakten me alla kablar....
Ja har osså bara 1 rca men o andra sidan så ska jag bara ha 1 steg till mina 6x9:or o driva framhögtalare me stereon.

379 Inlägg
6 mars 2009
eller gör som jag ha en strömbryatre på remoten kör den från baguggen tillsammans med strömkablen koppla dom bägge på plus
men klipp remoten på mitten inne i bilen o ha en strömbrytare själv har ja den vid sidan om sätet big_smile

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

2 914 Inlägg
6 mars 2009
Swedenrockers skrev:
kalle_kalle skrev:
Swedenrockers skrev:

pioneer DEH 4000UB

Den har också säkring, kolla vid kontakten:
http://www.pioneer.se/images/products/c … allery.gif

inte då min iallafall yikes yikes jag kortslöt den och kollade om säkringar och allt inne i den åxå då den inte funkade
då lämnade pappa in den och påstog att den hade bara dött när han körde och då fick jag den lagad och då hade en lödning släppt och en komponent brunnit... då BORDE säkringen ha gått istället för komponenten då jag av misstag kopplat direkt plus till "chassiet" på stereon :S

Sök