6193
Sök

Jag funderar¨på att pulverlackera mina fälgar, färgval ?

Elektiker ;)
403 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Hallå! Som rubriken lyder.. vad skulle passa för färg på mina fälgar ? Funderar lite på svart men undrar om ni har några tips där ute smile

Mvh Magnus

https://www1.garaget.org/gallery/archive/28980/587371_crufqj.jpg

1 271 Inlägg
7 mars 2009
svart blir suveränt tror jag

Elektiker ;)
403 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Ingen annan som har någo att tycka till om ? vita kanske ? tongue

15 Inlägg
7 mars 2009
vita fälgar skulle nog bli nice

Schwarz Funf
222 Inlägg
7 mars 2009
Gun Metal ?

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

8 297 Inlägg
7 mars 2009
Vita eller antracitgrå, men skippa svart

Elektiker ;)
403 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
mah88 skrev:
Gun Metal ?

De skulle ju kanske passa riktigt fint smile

Elektiker ;)
403 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Vita eller antracitgrå, men skippa svart

Iofs, svarta blir kanske lite för mörkt hmm Men vita fälgar på en silvrig bil.. känns inte som en riktigt bra kombination =P
svårt alltså .. kanske skulle funka med guld färg ? smile

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
7 mars 2009
Clintan_86 skrev:
Hallå! Som rubriken lyder.. vad skulle passa för färg på mina fälgar ? Funderar lite på svart men undrar om ni har några tips där ute smile

Mvh Magnus

http://www1.garaget.org/gallery/archive/28980/587371_crufqj.jpg

Lägger min röst på halvblankt svart pulver, blankt gör nog att dom ser väldigt plastiga ut och matt är så trist att hålla rent.. Glöm inte att du till 99% säkerhet får blästra fälgarna innan

EDIT: Du kan kolla första bilden på min Coupé, det är halvblankt svart pulver på dom fälgarna.
Senast redigerat av _ZooN_ (7 mars 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
7 mars 2009
Clintan_86 skrev:

Mja inte vita på silver, de e mer rally än race i mina ögon.
Svarta med en röd kant (uttjatat ja, men snyggt!) så behöver du bara köpa fälgstripe

OEM <3

Elektiker ;)
403 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
_ZooN_ skrev:
Clintan_86 skrev:

Mvh Magnus

Lägger min röst på halvblankt svart pulver, blankt gör nog att dom ser väldigt plastiga ut och matt är så trist att hålla rent.. Glöm inte att du till 99% säkerhet får blästra fälgarna innan

EDIT: Du kan kolla första bilden på min Coupé, det är halvblankt svart pulver på dom fälgarna.

Okok:) har kollat en helt del på olika bilar med svarta fälgar nu efter jag la upp denna tråden och något som slog mig va att alla fälgar ser ut att bli mindre när dem är svarta yikes men ack va läckert svart är big_smile

Elektiker ;)
403 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Bjork skrev:
Clintan_86 skrev:

Mja inte vita på silver, de e mer rally än race i mina ögon.
Svarta med en röd kant (uttjatat ja, men snyggt!) så behöver du bara köpa fälgstripe

Joo iofs.. Jao den där röda kanten är ju riktigt läcker, men många som har de ju =P undra hur de skulle va med någon form av mörkgrå fälg och silver kant ? smile fälgstripe ? Förklara, de lät på hittligt:D

OEM <3
6 957 Inlägg
7 mars 2009
Clintan_86 skrev:
_ZooN_ skrev:
Clintan_86 skrev:

Mvh Magnus

Okok:) har kollat en helt del på olika bilar med svarta fälgar nu efter jag la upp denna tråden och något som slog mig va att alla fälgar ser ut att bli mindre när dem är svarta yikes men ack va läckert svart är big_smile

Det blir dom!
Mina roadster ja hade såg ut som 18" även om det var 19"..
Men de skulle vara fräckt med lite guld alt. bronze aktiga faktiskt.

OEM <3

Elektiker ;)
403 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Bjork skrev:
Clintan_86 skrev:
_ZooN_ skrev:

Det blir dom!
Mina roadster ja hade såg ut som 18" även om det var 19"..
Men de skulle vara fräckt med lite guld alt. bronze aktiga faktiskt.

Trist att lura ögat sådär ju =P
Bronze va riktigt läckert juh big_smile Den ligger nog närmast till hands smile

2 924 Inlägg
7 mars 2009
Ganska uppenbart att du vill att nån ska säga att du ska välja vitt hehe ... kör på vitt om du är mest sugen på det smile

Annars rent generellt så tycker jag att ljusa färger på bilen gör sig bäst med silver eller mörkare färger på fälgarna och vita fälgar passar bäst till mörkare färger på bilar...men det finns undantag har jag även sett smile

Egentligen tycker jag nog du skulle byta fälgar först och främst, de du har nu är väl bilens orginal-fälgar?

~ Life is short, have FUN! ~

Elektiker ;)
403 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
peegee skrev:
Ganska uppenbart att du vill att nån ska säga att du ska välja vitt hehe ... kör på vitt om du är mest sugen på det smile

Annars rent generellt så tycker jag att ljusa färger på bilen gör sig bäst med silver eller mörkare färger på fälgarna och vita fälgar passar bäst till mörkare färger på bilar...men det finns undantag har jag även sett smile

Egentligen tycker jag nog du skulle byta fälgar först och främst, de du har nu är väl bilens orginal-fälgar?

Hehe njaa vill bara ha lite olika ideer smile Det du säger är helt rätt, såå har funderat lite på bronze färg .. de såg lite ballt ut samt att de är en ganska mörk färg smile

Yees Dessa fälgar är bilens orginalfälgar och skulle igentligen vilja ha kvar dem.. har allt kollat lite granna efter nya fälgar oxå.. Men tror inte det är aktuellt i dagsläget iaf tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
7 mars 2009
Clintan_86 skrev:
peegee skrev:

Hehe njaa vill bara ha lite olika ideer smile Det du säger är helt rätt, såå har funderat lite på bronze färg .. de såg lite ballt ut samt att de är en ganska mörk färg smile

Yees Dessa fälgar är bilens orginalfälgar och skulle igentligen vilja ha kvar dem.. har allt kollat lite granna efter nya fälgar oxå.. Men tror inte det är aktuellt i dagsläget iaf tongue

OM du helt plötsligt skulle vilja byta fälgar (17-18") så tkr jag du ska titta lite på
Dotz Drift http://www.oclbrorssons.se/6249_SE.0?we … p;webban=1
Gummihuset ska 5880kr för 4st/17"

Tror den skulle sitta bra på en CTR

OEM <3

Elektiker ;)
403 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Bjork skrev:
Clintan_86 skrev:
peegee skrev:

OM du helt plötsligt skulle vilja byta fälgar (17-18") så tkr jag du ska titta lite på
Dotz Drift http://www.oclbrorssons.se/6249_SE.0?we … p;webban=1
Gummihuset ska 5880kr för 4st/17"

Tror den skulle sitta bra på en CTR

Oo.. Fan bjork nu blev de intressant tongue Kan finnas stort intresse av att köpa sig 4 nya fälgs istället smile Didär va Riktigt clean(a) haha smile Någon som kan kasta upp en bil på hur bilen skulle se ut med fälgarna på ? smile photoshop typ tongue skulle vara himla snällt smile

Sök