3509
Sök

Larsson_Power´s SAAB 9000 Turbo [Update 20/9]

670 Inlägg
6 april 2009
koom igen nu...jobba på och ge oss spännande updates big_smile

Mvh Daaanyy

Saabvilde!
1 708 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
daaanyy skrev:
koom igen nu...jobba på och ge oss spännande updates big_smile

Ja jag vet jag måste ta mig i kragen och åka upp till garaget! big_smile Jag ska försöka göra det imorgon! Kul att det finns intresse smile

Mvh Michael!
Senast redigerat av Larsson_Power (6 april 2009)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

3 113 Inlägg
8 april 2009
Larsson_Power skrev:
cebT skrev:
Larsson_Power skrev:

Självklart ska vi ha det! Det blir grymt! big_smilebig_smile

vi får planera något helt enkelt... Inga fler garage-besök på sistonde da? smile

Javisst, inte helt omöjligt att min ex flickvän har fixat en lackerare åt mig i Stockholm (hon bor i S-tälje du vet) Då kan vi fota! smile

Mvh Norrlänningen! wink

Det var det som fasen.. hittar ex-flickor sånt? yikes schysst värre! Scania-staden.. där kan man säkerligen fixa bilder hörrudu..

Kanon gubben!

mvh Fjollträsk-lodisen

Semper Fi

Saabvilde!
1 708 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
cebT skrev:
Larsson_Power skrev:
cebT skrev:

vi får planera något helt enkelt... Inga fler garage-besök på sistonde da? smile

Javisst, inte helt omöjligt att min ex flickvän har fixat en lackerare åt mig i Stockholm (hon bor i S-tälje du vet) Då kan vi fota! smile

Mvh Norrlänningen! wink

Det var det som fasen.. hittar ex-flickor sånt? yikes schysst värre! Scania-staden.. där kan man säkerligen fixa bilder hörrudu..

Kanon gubben!

mvh Fjollträsk-lodisen

Jamen! Tydligen gör dom det! big_smile Javisst, det blir nog badass det! wink

Mvh herr Larsson i Lund.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Saabvilde!
1 708 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
God afton Garaget! Som ni kanske vet har jag segat lite med bilen en sväng nu, men nu har jag och några goda vänner gjort ett ryck smile Blir lite bilder iaf smile

Kopplingsbyte på G
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55838/616627_2fupm7.jpg

Det var dags nu ;D Fullt kopplingsslir @ 1.3 bar
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55838/616628_ycw4mc.jpg

Gillert smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55838/616630_2z3ygf.jpg

Sådär ja, efter MYCKET om och men så satt den där, inga problem att sätta dit kopplingen men att få ner lådan..det var ett tag sen jag gjorde det senast så jag missade lite viktiga detaljer i demonteringen. ;D
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55838/616631_uzdnoi.jpg

Jag har även funderat på en sak. Inredningen sitter ju i bilen nu. Och jag har inte uppdaterat med så mycket bilder på den för att min bror har min systers kamera så att säga. Finns det intresse för lite schysstare bilder på inredningen så som den ser ut just nu? smile

Över och ut. Mvh Michael!

176 Inlägg
10 april 2009
klart det finns intresse för det ;O)....är det svårt att byta koppling?

Saabvilde!
1 708 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
GlimmaMera skrev:
klart det finns intresse för det ;O)....är det svårt att byta koppling?

Gött! Njaa, alltså det är ganska krångligt att ta ner och upp lådan. Själva kopplingsbytet är väl inte så krångligt om man har ett centreringsdorn. Kan vara bra att ha så man kan få in splinesen i lådan sen igen.. tongue Mvh Michael

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 april 2009
Najjs! big_smile En liten motortvätt va? wink men som sagt, när är hon klar? jag vill att du kommer hit till fjollträsk lol

Mvh Patrik tongue

Saabvilde!
1 708 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
Najjs! big_smile En liten motortvätt va? wink men som sagt, när är hon klar? jag vill att du kommer hit till fjollträsk lol

Mvh Patrik tongue

Ja jag ska tvätta motorn, fast den är ganska ren ändå, men ja har ett läckage nånstans med, jadu, i sommar räknar jag med att kanske rulla upp och lackera den i fjollträsk! big_smile

Mvh Michael

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
14 april 2009
ny koppling är alltid bra och ha spec på turbo bilar . drygt och byta på fwd bilar?

Saabvilde!
1 708 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
ny koppling är alltid bra och ha spec på turbo bilar . drygt och byta på fwd bilar?

Ja precis, spec när det står 1988 på den gamla lamellen.. tongue Haha. Njae det är väl lite krångligt att få upp och ner lådan, men arbetet runtomkring är inte så jobbigt. Bra med 9000 att man bara viker ner halva framvagnen och sen plockar ner lådan smile

Mvh Michael!

BamZe84
14 april 2009
Ja märker ju att du är en hejare på att byta koppling, jag har ett kopplingsbyte som väntar på min bil smile

Saabvilde!
1 708 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
BamZe84 skrev:
Ja märker ju att du är en hejare på att byta koppling, jag har ett kopplingsbyte som väntar på min bil smile

Haha, hejare och hejare, jag vet vart dom flesta bulten och muttrarna sitter iaf wink

Mvh Michael!

670 Inlägg
14 april 2009
härligt jobb. Är riktigt trisst att byta koppling oavsett bil. Är tamejfan roligare att renovera bromsar runt om tongue

Mvh Daaanyy

Saabvilde!
1 708 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
daaanyy skrev:
härligt jobb. Är riktigt trisst att byta koppling oavsett bil. Är tamejfan roligare att renovera bromsar runt om tongue

Hehe precis, bromsar är trevligt att hålla på med smile

Mvh Michael

3 113 Inlägg
20 april 2009
haha ja fyfan.. kommer bli badass as hell..

bara jobba på wink hittills ser ju allt hur gött som helst!

Semper Fi

Saabvilde!
1 708 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
cebT skrev:

Hehe! ;D TRÅDEN LEVER! big_smile Tack Krille! big_smile

Mvh Michael!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
21 april 2009
Larsson_Power skrev:
cebT skrev:

Mvh Michael!

klar med kopplingen och allt nu lr? eller har de kommit nån uppdate jag missat?

Saabvilde!
1 708 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
Larsson_Power skrev:
cebT skrev:

Mvh Michael!

klar med kopplingen och allt nu lr? eller har de kommit nån uppdate jag missat?

Japp kopplingen sitter på bilen nu smile Håller på att slipa på bilen för fullt smile

Mvh Michael

Saab älskare!
4 597 Inlägg
22 april 2009
komigen nu! upp med lite nya bilder på henne! tongue

Sök