Hur botar du bakfyllan?

nuffe I brist på annat :)
8 mars 2009 · 526 Inlägg

Söndagen är väl den dagen när man mer eller mindre är utslagen pga bakfylla  sad I alla fall jag som i princip blir bakfull bara
av att titta på alkohol (kanske inte så lätt men va f*n). Men nu sitter man här igen, bakfull och har Tor på besök och funderar
på hur man kan bli av med bakfyllan alternativt undvika den på bästa sätt.

Det finns så många olika sätt att slippa bakfylla, det kan vara snabbmat, dricka massa vatten osv.

Vad har ni för tips för att må lite bättre dagen efter?

Jag hittade en ganska vettig artikel som gick igenom hur man undviker det på ett bra sätt. Saker man inte tänkt på så som
vitaminer osv.

Läsvärt faktiskt:
http://www.bukisa.com/articles/41716_st … a-hangover

Men den stora fråga: Hur botar NI eran bakfylla?

IceEyes Varningar: För många..
8 mars 2009 · 2 552 Inlägg

Hehe mig måste det vara något fel på för jag blir aldrig bakis, snarare tvärtom då jag kan vakna astidigt morgonen efter och vara hur pigg och taggad som helst tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
nuffe I brist på annat :)
8 mars 2009 · 526 Inlägg

IceEyes skrev:
Hehe mig måste det vara något fel på för jag blir aldrig bakis, snarare tvärtom då jag kan vakna astidigt morgonen efter och vara hur pigg och taggad som helst tongue

Bah.... min flickvän är likadan.... hon stutsar runt och en annan håller sig för huvet och vill ha tystnad tongue

Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
8 mars 2009 · 560 Inlägg

Det bästa jag har testat, det var att käka ordentligt innan vi gick och la oss. Köpte en kebabmeny och käkade upp hela =P Sen "ska" man ju dricka mycket vatten för att återställa kroppen men alla vet ju hur jävla äckligt det är med vatten när man fortfarande är lite full. En kompis till mig skaffade vätskeersättning, sån som många köper när de ska utomlands (ifall man får diarré) och gav mig en tablett. Smakade mycket godare än vatten och gjorde underverk. Vätskeersättningen + ordentligt med mat innan man somnar = vaknade trött men mådde superbra. Ingen huvudvärk, inte uttorkad i munnen, inte illamående. Jag brukar bli dålig annars och vara väck hela dagen men denna dagen var helt okej = )

Men som idag, om du ska må bättre, käka ordentligt och ta en Ibumetin om du har ont i skallen = P

Even fools they say, can find a way out of the dark.
expect1991
8 mars 2009 · 1 814 Inlägg

Jag har hört att fet mat såsom kebabrullar innan man dricker ska funka bra tongue Fast jag dricker inte så vad vet jag XD

dahboy
8 mars 2009 · 1 002 Inlägg

Ät och drick mycket (dryck utan alkohol) innan du går och lägger dig..!

...
Thorssa
8 mars 2009 ·

Fyllekäk på kvällen är ju obligatorisk av flera anledningar, bl.a. för att lindra bakfyllan. Sen så sover man bort det värsta av illamåendet och rundar av bakfyllan med en flottig pizza o massa cola!

Destajnii
8 mars 2009 · 219 Inlägg

ta en återställare tongue

LillNaisarn
8 mars 2009 ·

Jag brukar i regel äta mig ordentligt mätt och dricka massor med vatten innan man ska sova.
Om man iaf är bakfull dagen efteråt är det väll inte svårare än att öppna en kall och ta en återställare wink

FireTraXX DFFL
8 mars 2009 · 9 020 Inlägg

Jag är sugen på kebab

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Hamilton
8 mars 2009 · 8 873 Inlägg

Är väll mest amatörer som blir bakfulla.....
För att undvika det så dricker man mindre helt enkelt.

Fotograf på tierpidag.se
nuffe I brist på annat :)
8 mars 2009 · 526 Inlägg

Hamilton skrev:
Är väll mest amatörer som blir bakfulla.....
För att undvika det så dricker man mindre helt enkelt.

För att jag inte ska bli bakfull så ska jag inte dricka någonting alls eftersom jag känner av huvudvärk dagen efter om jag exempelvis bara druckit 2-4 öl....

Muttley
8 mars 2009 ·

jag dricker inte alls igentligen men igår fick jag följa med en släkting och ja de blev rätt mycket för mig som inte dricker alls, men full? bakfull? inte jag, jag är stark=) måste de vara.
Och då börja vi vid 8 tiden och de slutade vid 3 tiden ungefär.

Hamilton
8 mars 2009 · 8 873 Inlägg

nuffe skrev:

Hamilton skrev:
Är väll mest amatörer som blir bakfulla.....
För att undvika det så dricker man mindre helt enkelt.

För att jag inte ska bli bakfull så ska jag inte dricka någonting alls eftersom jag känner av huvudvärk dagen efter om jag exempelvis bara druckit 2-4 öl....

Ja vad är problemet..? Drick 1 ÖL då, för inte är det väll så att det är huvudvärken dagen efter som är det lockandet i ÖL-drickandet.
Finns inga mirakelmedel utan man får helt enkelt avstå från att dricka om man får ont i huvudet.

Fotograf på tierpidag.se
golf88
8 mars 2009 · 956 Inlägg

IceEyes skrev:
Hehe mig måste det vara något fel på för jag blir aldrig bakis, snarare tvärtom då jag kan vakna astidigt morgonen efter och vara hur pigg och taggad som helst tongue

så är jag med. Blir aldrig bakis. Skönt det..Verkar vara bra drygt

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Mäki Långsam Perfektionist
8 mars 2009 · 4 800 Inlägg

Blev bara dålig en gång, men då spårade det, men annars blir jag inte dålig, dricker mycket på vägen hem från krogen å käkar lite, brukar gå hem så ja nyktrar lite då också.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Golf_bunny The Queen
8 mars 2009 · 200 Inlägg

Ja, kroppen blir ju uttrokad av allt drickande, så drick varannan vatten. Men, det brukar jag alltid glömma av själv om jag ska vara ärlig. Men drick i allafall innan du går och lägger dig.

Golf Racing*
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 mars 2009 · 5 753 Inlägg

Blir nästan aldrig bakis jag, även fast jag brukar bli redlöst full varje helg tongue skönt att slippa bakfylla.. tycker lite synd om er som blir bakis, har blivit det nån enstaka gång så jag förstår mig inte på er som blir det varje gång ni dricker, skulle aldrig palla tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
8 mars 2009 · 560 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag är sugen på kebab

Jag med!

Even fools they say, can find a way out of the dark.
henkebenke
8 mars 2009 · 1 703 Inlägg

En långsam promenad i vinterkylan följt av en varm dusch brukar få väck min baksmälla. En rejäl kebabpizza och ett par gallons cola därefter så är baksmällan som bortblåst.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang