2404
Sök

Demonstrationen mot Davis Cup tennisen som spårade ur..

687 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Hur tycker/tror ni att allmänheten/du att polisen skall hantera liknande situationer under en demonstration?

- Vill man ha en passiv poliskår eller vill man ha en mer aggresivare attityd? (Noll tolerans)

http://sydsvenskan.se/malmo/article4177 … lerna.html
http://playrapport.se/#/video/1471511

Inga påhopp på demonstranterna/politiska åsikter om vänstern och liknande. Utan endast åsikter och svar på ovanstående fråga!

huh?
10 427 Inlägg
8 mars 2009
Noll tolerans självklart.

Visst man ska väl få demonstrera, men varför ska demonstrationer drabba polisen?

Alternativt så tar man reda på var ligisterna bor och skickar dit folk
som kastar sten på dom när dom kommer ut på måndag morgon.

Helt ofattbart att poliserna 'tål' det där. hmm

Edit:
Skall ju för övrigt ha varit extremister från båda kanterna som skulle demonstrera mot matchen.
Senast redigerat av steifan (8 mars 2009)

666 Inlägg
8 mars 2009
anser polisen ska ta tag i problemet innan det spårar ut, kanske är hård och egoistisk, men det är mina skattepengar som de förstör, för vem betalar annars skadorna på polisbilar och allmänn egendom.... sätt hårt emot hårt...
alla har rätt att demonstrera, men detta är inte en demonstration, detta är början till ett upplopp, att polisen drar vapen kan man först, en mindre kul förlängning kan bli att demonstranterna beväpnar sig tyngre... men tryck ner dem och visa mindre tollerans, grip samtliga som medverkar, även om de inte kastar stenarna så står de som medbrottslingar....

174 Inlägg
8 mars 2009
Helt jävla oacceptabelt

1 062 Inlägg
8 mars 2009
Skall vara betydligt tuffare tag! Daltas åt h-e för mycket i Sverige med kriminella!

"You Go, we go!"

4 554 Inlägg
8 mars 2009
tycker det är förjävligt, skiter i vad polisen gör bara dom gör nått vettigt för att mina skattepengar går till annat än att laga trasiga bilar som nått miffo kastat gatusten på..

blacken
8 mars 2009
Nehe skrev:
Hur tycker/tror ni att allmänheten/du att polisen skall hantera liknande situationer under en demonstration?

- Vill man ha en passiv poliskår eller vill man ha en mer aggresivare attityd? (Noll tolerans)

http://sydsvenskan.se/malmo/article4177 … lerna.html
http://playrapport.se/#/video/1471511

Inga påhopp på demonstranterna/politiska åsikter om vänstern och liknande. Utan endast åsikter och svar på ovanstående fråga!

tyvärr så bär det mig emot att säga det, men vid sådana tillfällen så borde/skall länsman få agera MYCKET "tydligare" och hårdare. Men klarar dom av ett sådant ansvar å andra sidan?..
Och varför blandar du in allmänheten i det hela?. Man får ju hela tiden höra "lägg dig inte i, det här sköter vi". eller det får du inte göra, så får du inte agera, gör du det så åker du in, osv,osv.

Man får ju knappast skydda sig själv eller ens egendom, så att ens tänka på att på något sätt vara "behjälplig" vid ett dylikt tillfälle/situation finns ju inte ens på kartan så att säga..
Senast redigerat av blacken (8 mars 2009)

KHRacing
8 mars 2009
Demonstrationer kräver polistillstånd (& troligen Länsstyrelsen beroende på art)

tror du dem hade det där ?

260 Inlägg
8 mars 2009
TLO skrev:
Skall vara betydligt tuffare tag! Daltas åt h-e för mycket i Sverige med kriminella!

What he said.

715 Inlägg
8 mars 2009
det är intressant hur många som tycker kraftigare tag så skrivs polisen ned i tidningar och media, då senast rosengård om det rasistiska, jag håller med om kraftigare tag

319 Inlägg
8 mars 2009
steifan skrev:

Visst man ska väl få demonstrera, men varför ska demonstrationer drabba polisen?

För att polisen ska hålla ordning.

steifan skrev:

You go girl!

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

319 Inlägg
8 mars 2009
På er låter det som det varit ett jävla drag i Malmö, men så var inte fallet.
Det är vi som bestämmer (har jag för mig) hade uttalat sig om att de skulle riva hallen om det skulle behövas för att stoppa matchen, men istället skuttar dom fram och slår med nävarna på polisbilar när dom vet att rutorna inte ens går sönder när man kastar sten på dom, att riva hallen skulle vara för svårt när hjärnan inte kan tala om att snutbilarna går att välta.

Hursomhelst så stoppades inte matchen, vilket är synd.

OnT:

Jag tyckte polisen skötte sitt arbete bra.

KHRacing skrev:
Demonstrationer kräver polistillstånd (& troligen Länsstyrelsen beroende på art)

tror du dem hade det där ?

Ja det tror jag.

1 814 Inlägg
8 mars 2009
Polisen borde få använda vattenkanoner o tårgas oftare.

Tuffare attityd helt klart!

huh?
10 427 Inlägg
8 mars 2009
Autonom skrev:
steifan skrev:

För att polisen ska hålla ordning.

steifan skrev:

You go girl!

Hade varit extremt roligt att se ligisternas ägodelar sönderslagna av poliser smile

" Jaha.. jag kanske inte skulle ha kastat sten på polisernas bilar "

319 Inlägg
8 mars 2009
expect1991 skrev:
Polisen borde få använda vattenkanoner o tårgas oftare.

Tuffare attityd helt klart!

Det skulle vara helt meningslöst, det var ju inga kravaller.

huh?
10 427 Inlägg
8 mars 2009
Mindre journalister hade nog bidragit till mindre lekstuga också.

Såg ju nästan ut att vara fler journalister än demonstranter i vissa delar av klippen tongue

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
8 mars 2009
Varför protestera mot en tennismatch ??

8-)

huh?
10 427 Inlägg
8 mars 2009
Alex_M skrev:

Antingen så hatar dom tennis (förståeligt) eller så gillar dom helt
enkelt inte att Sverige utövar idrott med Israel.

Sverige förlorade ju tom. mad

319 Inlägg
8 mars 2009
steifan skrev:
Alex_M skrev:

Eller så är det så att folk vill visa sitt stöd åt palestinierna och inte acceptera att Israel som inte har någonting i demokratiska sammanhang att göra, spelar i Malmö.
Senast redigerat av Autonom (8 mars 2009)

huh?
10 427 Inlägg
8 mars 2009
Autonom skrev:
steifan skrev:
Alex_M skrev:

Eller så är det så att folk vill visa sitt stöd åt palestinierna och inte acceptera att Israel som inte har någonting i demokratiska sammanhang att göra, spelar i Malmö.

Vill man visa sitt stöd åt palestinierna så bör man ju demonstrera utanför lämplig ambassad
alternativt åka till Israel/Palestina och kasta sten där istället. Men det senare lär ju inte vara
allt för hälsosamt. roll

Att direkt eller indirekt försöka krossa skallen på en polis med en gatsten
tycker jag inte låter som en demokratisk gärning heller. roll

Hade varit intressant att se hur pass vänligt mottagna de besökande israelerna
hade blivit om det hade gått ut och pratat lite med demonstranterna.

Sök