2470
Sök

Demonstrationen mot Davis Cup tennisen som spårade ur..

956 Inlägg
10 mars 2009
AcesHigh666 skrev:
Vi borde låta polisen följa USA´s exemplel. slå först, fråga sen... åtminstånne i sånna här sammanhang.

Men kolla typ rubriken, "Polis drog vapen under kravallerna"
Bara det skriker ungefär: Va fan gör dem?

Vad jag vet är polisen utbildad och har vapen med sig ifall man måste använda det. Känner en polis att han måste det får han väl göra det. Sen kan man skippa skit snacket i media om att han drog vapnet. Han gjorde vad han tyckte han borde gjort.

Storma dem och puckla på dem så mycket de bara går med batongerna, och sedan handfängsel.

En liten fråga med, Varför ser det ut på bilderna att vara med invandare?

blacken
10 mars 2009
Vad jag vet är polisen utbildad och har vapen med sig ifall man måste använda det. Känner en polis att han måste det får han väl göra det. Sen kan man skippa skit snacket i media om att han drog vapnet. Han gjorde vad han tyckte han borde gjort.

Problemet med det är att dom är inte så duktiga på att hantera puffran som en del tror, samt att ammunitionen som dom använder lämnar lite moraliska förbehåll och aspekter på det hela. Och det gör dom lite "farliga" för oskyldiga åskådare som skulle kunna att komma ivägen för "ströskott" vid ett dylikt tilfälle. Men generellt sett så håller jag med dig, dom skulle få och behöva använda sig av sitt tjänstevapen för att stävja vid större kravaller, utan att dom för den sakens skull ska bli nedsablade av både allmänhet och media..
Senast redigerat av blacken (10 mars 2009)

huh?
10 427 Inlägg
10 mars 2009
För er som är 'intresserade' av att polisen pepprar med pickor under kravaller kan ju kolla
in Uppdrag Gransknings granskning från 2001 efter göteborgskravallerna. Stenkastare Westberg
blev ju skjuten och verkar som att poliserna sköt rakt in i en flyende folkmassa.

Intressant att höra lite om detta om man inte gjort det.
Tror jag såg det där back in the day. Hoppas alla vet
vad som hände i Göteborg för övrigt hmm

687 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Det som inte syns på bilden när Westberg i Götebord sköts var att det låg en polis nere på marken som fått en sten i huvudet och tuppat av. En person hade redan sparkat på polismannen som låg ner och nu var det personer på väg mot han.

Vad hade du gjort om din kollega låg ner medvetslös och personer hade sparkat på honom?.. Tycker att polismannen som sköt i Göteborg agerade fullt korrekt och jag hade i samma situation agerat likadant.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
11 mars 2009
Nehe skrev:
Det som inte syns på bilden när Westberg i Götebord sköts var att det låg en polis nere på marken som fått en sten i huvudet och tuppat av. En person hade redan sparkat på polismannen som låg ner och nu var det personer på väg mot han.

Vad hade du gjort om din kollega låg ner medvetslös och personer hade sparkat på honom?.. Tycker att polismannen som sköt i Göteborg agerade fullt korrekt och jag hade i samma situation agerat likadant.

Det både syns och talas om i första filmen att en polis legat nere.

Varit lite osäker på hurvida jag tycker att det var fel av snutarna eller inte, men kommer alltid fram till samma slutsats. Han var ju inte direkt oskyldig vilket filmen verkar påstå, och till skillnad från vad som sägs i filmen så var han en väldig fara.

Som sagt det är jävligt lätt att vinkla en sån film, på bägge hållen. så man får nog vara kritisk när man kollar på det... även om det är uppdrag granskning.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sök