Tips på tyst bil <50 000 Kr

Aerodynamik ...
8 mars 2009 · 7 120 Inlägg

Jag har inte åkt i allt för många bilar, men 9-5 Aero är klart den skönaste jag suttit i!

Ekis!
8 mars 2009 · 1 210 Inlägg

steifan skrev:
Volvo 940 är väldigt tysta. Tom jämfört med nyare bilar.
Vi Bilägare tror jag tom hade en 940 sedan med i ett test
i höstas där de testade bullernivåer i bilar. Var bättre än
bland annat Ford Mondeo tongue

Låg försäkring, men inte så låg bränsleförbrukning kanske tongue
Komforten är ju fullt acceptabel.

Edit, Exempel på vettigt exemplar:
http://www.blocket.se/vi/20441978.htm?ca=6_s

då hade jag hellre köpt en 850/855  940 är såååååååå tråkig.. + att de där var för mycke pengar för en sån bil..

lr köp dig en 9-5 sedan/kombi...

http://www.blocket.se/vi/20265667.htm?ca=4_s

vincere
8 mars 2009 · 48 Inlägg

Tack för alla tips än så länge. BMW-7 serie verkar rätt intressant.
Men verkar lite halvsvårt att hitta manuella. Men ska kolla närmare på det.
Manuell växling är ett krav som jag kanske glömde nämna.

N_W V8 de bästa som finns!
8 mars 2009 · 1 092 Inlägg

Efter att ha haft 5st BMW 5-serie i rad så får du gissa vad jag tycker wink

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
immy
8 mars 2009 · 230 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Jag har inte åkt i allt för många bilar, men 9-5 Aero är klart den skönaste jag suttit i!

en 9-5 aero står sig slätt mot en e38!!
Lirar inte i samma liga

Phaetoon
8 mars 2009 · 8 156 Inlägg

En sak man kan göra är ju att köpa en billigare bil och tilläggs-isolera med StP/M1, Dynamat, FatMat, Stinger, Max Damper osv.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
AutoCare Avstängd
8 mars 2009 · 135 Inlägg

Nu får det vara nog med volvo och saabar. Vill se mer lyx bilar på vägarna ! Åk som en filmstjärna lyx limo bil istället för svensson budget standart bilar, man lever bara en gång. Tröttsamt med volvo och saab för grannen har en. Hela villa området har en. Va unik bli den enda med riktig bil där du bor. Köp tyskt fet åk. Behövs ingen dämpmatta sen smile bara flaska champagne för dom som sitter bak smile

JDMy00 ClubJDM.se
8 mars 2009 · 1 608 Inlägg

Vafan? Tror du alla har råd med det eller? Varför inte köpa en gammal Civic från 70-talet, då är man ganska unik om man åker i en sån smile , Sen har man hörselkåpor om det låter för mkt... kostar inte så mkt heller smile

Mazda Mx-5 (1999)
Ekis!
8 mars 2009 · 1 210 Inlägg

AutoCare skrev:
Nu får det vara nog med volvo och saabar. Vill se mer lyx bilar på vägarna ! Åk som en filmstjärna lyx limo bil istället för svensson budget standart bilar, man lever bara en gång. Tröttsamt med volvo och saab för grannen har en. Hela villa området har en. Va unik bli den enda med riktig bil där du bor. Köp tyskt fet åk. Behövs ingen dämpmatta sen smile bara flaska champagne för dom som sitter bak smile

haha ja du vad ska man säga svårt att finna några vettiga ord... wink finns de många fräsha problem fria feta tyskar för under 50 lax...?

AutoCare Avstängd
8 mars 2009 · 135 Inlägg

Ekis! skrev:

AutoCare skrev:
Nu får det vara nog med volvo och saabar. Vill se mer lyx bilar på vägarna ! Åk som en filmstjärna lyx limo bil istället för svensson budget standart bilar, man lever bara en gång. Tröttsamt med volvo och saab för grannen har en. Hela villa området har en. Va unik bli den enda med riktig bil där du bor. Köp tyskt fet åk. Behövs ingen dämpmatta sen smile bara flaska champagne för dom som sitter bak smile

haha ja du vad ska man säga svårt att finna några vettiga ord... wink finns de många fräsha problem fria feta tyskar för under 50 lax...?

Okey du har rätt i det ! Men för 100-150k får man "bra feta tyska bilar" om man letar noga och kollar efter rätt exemplar. För jag har en själv smile Man vill inte åka Saab 9-5 efter man rattat RIKTIG BIL smile

Ekis!
8 mars 2009 · 1 210 Inlägg

AutoCare skrev:

Ekis! skrev:

AutoCare skrev:
Nu får det vara nog med volvo och saabar. Vill se mer lyx bilar på vägarna ! Åk som en filmstjärna lyx limo bil istället för svensson budget standart bilar, man lever bara en gång. Tröttsamt med volvo och saab för grannen har en. Hela villa området har en. Va unik bli den enda med riktig bil där du bor. Köp tyskt fet åk. Behövs ingen dämpmatta sen smile bara flaska champagne för dom som sitter bak smile

haha ja du vad ska man säga svårt att finna några vettiga ord... wink finns de många fräsha problem fria feta tyskar för under 50 lax...?

Okey du har rätt i det ! Men för 100-150k får man "bra feta tyska bilar" om man letar noga och kollar efter rätt exemplar. För jag har en själv smile Man vill inte åka Saab 9-5 efter man rattat RIKTIG BIL smile

skön känsla att få ha rätt big_smile haha
ja helt klart att man får fin Tysk för den slanten som du säger men nja jag vet inte...
Har inte fastnat för dom hmm är ju såld på saab ju tonguecool

IceEyes Varningar: För många..
8 mars 2009 · 2 552 Inlägg

Volvo och Saab har i alla fall stolar i världsklass och flyter fram rätt tyst på vägen också (Tycker jag)

Annars är ju en del franska bilar sköna att åka i, tysta och bekväma smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Rquired Allmänt envis
9 mars 2009 · 12 512 Inlägg

vincere skrev:
Tack för alla tips än så länge. BMW-7 serie verkar rätt intressant.
Men verkar lite halvsvårt att hitta manuella. Men ska kolla närmare på det.
Manuell växling är ett krav som jag kanske glömde nämna.

Kika efter en 5-serie om du inte hittar en 7a, eller kika på den äldre E32an. Väldigt välbyggd och trevlig vagn, som är vanligare med manuell låda.

Om jag inte sa det innan, kika på Autopower.se. Finns en del nyttigt där ang. Bmw smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
AutoCare Avstängd
9 mars 2009 · 135 Inlägg

till trådskaparn. jag hade i din sits åkt och tittat på den här
http://www.blocket.se/vi/20114037.htm?ca=11_s

drar soppa som en turbo 9-5
men vilken skillnad på känsla att kryssa fram med tysk V8 = total tysthet
735 96a Manuel ! under litern drar dom ! Bara slanta gubben 40 och säga tack och adjö och börja
köra som en direktör ! så har du en välservad bil och 10 tusen över till finare fälgar och däck kanske beg
18tum med michelin däck så det går tyst och fint ! Har åkt i en 740 sån här med 20tum och den gick riktigt fint ! Åker man 9-5 med 20tum så får man ryggskott ! Så mkt vet jag att det skiljer på kvaliten i komfort !

BMW 7ser är byggt med tanken på glida fram i 200blås på autobahn och prata viktiga äffärer med orginal telefonen utan att störas av brus ! 9-5 är framtagen till en svensson med skrikiga barn i baksätet smile

Winterdrift
9 mars 2009 · 365 Inlägg

Lägger min röst på Bmw 528 e39

Hyggligt exemplar för liten slant: http://www.blocket.se/vi/20589946.htm?ca=3_s

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.
AutoCare Avstängd
9 mars 2009 · 135 Inlägg

Winterdrift skrev:
Lägger min röst på Bmw 528 e39

Hyggligt exemplar för liten slant: http://www.blocket.se/vi/20589946.htm?ca=3_s

de sportig sound me 6an och mindre kaross mindre dämpad bil ! ylar sådär

7ser 735 v8an får fis tyst.  blir bäst för trådskaparen

Senast redigerat av AutoCare (9 mars 2009)

FreddeK
9 mars 2009 ·

galanten har jäkligt tyst motor, man hör den knappt! Lite isolering i dörrarna så är det en tyst bil=)

ozman
9 mars 2009 · 104 Inlägg

omega b rätt billig i försäkring jämfört me många andra bilar går tyst o du kan få en riktig lågmilare för under 50k drar inte mycke bensin heller...

Hasselstrom
9 mars 2009 · 796 Inlägg

Bmw Bmw Bmw.... Jadu... Kan inte annat än o hålla med!

Har haft några bilar nu och min gamla BMW 320 från 85 har varit tystast.

Ett hett tips är som många skrivit 7-serien, men vill du ha en lite mindre bil har 5-serien nästan samma standard och den räcker gott till.

Kolla på detta klipp jag länkar till. Är ett test av "Trafikmagasinet" när E34:an kom ut 88.

Lägg märke till att tjejen klagar på att hon inte hör motorljudet och att det är svårt att höra när man ska lägga i rätt växel!!  Även att det är svårt att höra om motorn är igång vid rödljus:P haha

http://www.youtube.com/watch?v=P3RX-uJsLBY

Senast redigerat av Hasselstrom (9 mars 2009)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Rallykrille
9 mars 2009 · 33 Inlägg

Toyota avensis är jävligt tyst tycker jag har åkt både volva saab skoda audi bmw passat och ingen bil har varit lika tyst som avensis

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang