HUr ökar man delat grafikkort har en bärbar dator med 4 gb ram men bara 128 i grafik , står att man kan öka det med hur , har läst lite om att man ska kunna göra det i bios men det har jag kollat nu i två timmar hitta inget om grafikkort där
såvit jag vet så sjysterar datorn det själv beroende på hur mycket som behövs för just den grejen du gör på datorn, inget man fixar själv. men det är bara vad jag tror=)
"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
Lycka till. Du ändrar det i BIOS. Stödjer inte moderkortet/BIOS mer än 128MB så kommer du inte kunna få mer än så heller... Dessutom, vad ska du med 800MB minne till ett inbyggt skit-grafikkort? RAM- minnen är inte lika snabba som ett riktigt grafikkorts minnen och mer minne brukar vara för att kunna köra på högre upplösningar...
Så räcker inte de som följde med så får du nog byta dator då..
Lycka till. Du ändrar det i BIOS. Stödjer inte moderkortet/BIOS mer än 128MB så kommer du inte kunna få mer än så heller... Dessutom, vad ska du med 800MB minne till ett inbyggt skit-grafikkort? RAM- minnen är inte lika snabba som ett riktigt grafikkorts minnen och mer minne brukar vara för att kunna köra på högre upplösningar...
Så räcker inte de som följde med så får du nog byta dator då..