3583
Sök

Prisvärt steg med låda eller inte?

320 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
hej. va och hämtade ett steg och en låga med mds 10" högtalare inatt. har inte betalat det än. har kopplat in det och provat. tycker det dunkar bra.

någon som vet vad detta är då han som vill sälja det inte heller rigtigt vet.
han säger sig köpt det för 4 000kr och inte spelat mycket med det.
och nu vill han ha 3 000kr för det. är det värt att köpa det?

vet inte hur jag lägger upp bilder men detta är allt jag har att utgå från just nu. galler finns.

länkar en bild till min sida
http://www.garaget.org/?car=63973&image=1274513

ps neonet medföljer lol

Bmw Ownz

653 Inlägg
10 mars 2009
För 3 tusen så kan man få ljud som dunkar bra mycket bättre än dedär tongue bara ett tips

7 283 Inlägg
10 mars 2009
Skulle föreslå att leta vidare.
Satsa mer på steget än på basen.
Hellre ett bra steg med en sämre bas än tvärtom.

320 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
okej.. någon som har ett bra tipps då på vad man ska köpa? vet nästan inget om steg och basar. vill inte ha några värstingrejer. och om jag kan hitta bättre för 3papp.. så är väll runt 2000 lagom då?
vill ha nått som dunkar och jag kan spela all sorts musik med.

hade en 12" bas JBL på 400rms och ett monoblock på 600rms i gamla bilen. och de var för mycket + att den inte fyllde ut ljudet på samma sätt som dessa 10"

kan tillägga att jag hade 10" mds för länge sen. men de pajade efter ett tag :S
har hört att mds inte är så jättebra alternativ om man bor där det ofta är -15 eller kallare...

Bmw Ownz

1 785 Inlägg
10 mars 2009
Aronsson_Kil skrev:
För 3 tusen så kan man få ljud som dunkar bra mycket bättre än dedär tongue bara ett tips

Vi får se ett exempel!

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 785 Inlägg
10 mars 2009
Frrla skrev:
okej.. någon som har ett bra tipps då på vad man ska köpa? vet nästan inget om steg och basar. vill inte ha några värstingrejer. och om jag kan hitta bättre för 3papp.. så är väll runt 2000 lagom då?
vill ha nått som dunkar och jag kan spela all sorts musik med.

hade en 12" bas JBL på 400rms och ett monoblock på 600rms i gamla bilen. och de var för mycket + att den inte fyllde ut ljudet på samma sätt som dessa 10"

kan tillägga att jag hade 10" mds för länge sen. men de pajade efter ett tag :S
har hört att mds inte är så jättebra alternativ om man bor där det ofta är -15 eller kallare...

Tycker du ska ge max 2000Kr för de grejerna det är nästan lite i överkant det också.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök