5262
Sök

Sport luftfilter på¨bmw 325 e36

511 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
tjena tänkte slänga på ett sport luftfilter
och undrar vad man ska ha? går det bra med vilket som helst,
eller är det något speciellt tänkle på luftmängdsmätaren och sånt så man inte gör något fel?
                                                                    givarn

mvh kristofer

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
10 mars 2009
Släng bara på ett, Kommer inte göra skillnad på något vis, Men nog ser det bättre ut under huven!
Och nej det pajjar inte, Kompisen hade det länge innan vi krockade bilen "Finns bilder i galleri"

Audis in Scandinavia Crew

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
10 mars 2009
köp ett ordentligt från nått av dom mer kända märkena så du får ett bra filter så den inte drar i sig mikropartiklar för även dom sliter hårt på motor..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Saabvilde!
1 708 Inlägg
10 mars 2009
NIKKELICIOUS skrev:
Släng bara på ett, Kommer inte göra skillnad på något vis, Men nog ser det bättre ut under huven!
Och nej det pajjar inte, Kompisen hade det länge innan vi krockade bilen "Finns bilder i galleri"

Nej ett Biltema filter renar ju lika bra som ett K&N eller JR.. roll

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
10 mars 2009
Renar å renar, Är nog inte så megastor skillnad iaf smile lol

Audis in Scandinavia Crew

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 mars 2009
I samband med att alla baktalade S40 vad gäller väghållning så köpte jag en BMW E36 325:a för att se vad det var för något. Den var trött som tusan så jag tänkte att den kan iaf få låta kul, jag beställde ett optiflow från BSR och monterade detta.  Mätte tid och slutfart på 402m med G-tech före och efter och bilen gick bättre med optiflow. inte jättemycket, men det var repiterbarhet i det iaf. några km/h högre fart i trapspeed alltså mer pulver.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

511 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
När jag skulle beställa så gick jag in på mekonemen och snubben blev hel tokig eftersom jag inte beställde direkt ifrån bmw för han snackade om att man måste ha ett speciellt filter pga luftmassan osv men han kunde inte ge något namn tyckte han pratade skitsnack men jag vet inte,

men jag kör på ett vanligt filter,
mest ute efter att den ska se lite piffigare under huven inge effekt så smile
tack så mycket

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

Sök