AutoCare skrev:
Jag har läst om en RS6 som är trimmad med 650 hästar , de så idiotiskt snacka om trimmat. Nu snackar jag orginal och då är en S60 T5 en moped jämfört med RS6 om båda ses över orginal och lagligt utan hem trimmat ! Man går från orginal utförande och helshetsgodkänd svensk bil besiktning och kollar vilka bilar som är brutala. Då pratar man inte om Volvo mer ! Inte ens BMW 330 . RS6 är en brutal orginal bil!
Finns manullella eller tiptronic med växlar i ratten och alla möjliga varianter, själv hade jag valt vanlig tiptronic automat låda
Jo, jag avsåg givetvis en trimmad S60 T5 mot en original Audi RS6.
Men med tanke på vad en RS6 kostar i inköp, bränsleförbrukning, försäkring, skatt och service jämfört med en "sketen" Volvo, så får man snart tänka om.
Må vara att "glidar"-faktorn är hög, men det är en stor och tung bil och motorn sörplar glatt i sig soppa.
Dessutom har de första årsmodellerna stort problem med motorerna och värme, vilket förstår bör vara åtgärdat på de nyare modellerna, men då hamnar vi genast vid inköpspriset...
Jag sökte på Blocket efter Audi RS6 med manuell växellåda, men det fanns inga sådana, så jag antar att du menar en automatlåda med manuell växlingsmöjlighet.
Automatlåda och fyrhjulsdrift ger höga drivlineförluster, närmare 25% som försvinner på vägen mot hjulen, jämfört med 2WD, speciellt FWD som har liten drivlineförlust, och jämför man vikt/effekt-förhållandet mellan en Audi RS6 och Volvo S60 T5 så ligger Volvon mycket bra till.
Dock är det mycket möjligt att RS6an har mest premium-känsla, vilket det borde vara för dom pengarna.