3728
Sök

Igenlagda handtag, hur öppnar man sen??

Building the Reeper.....
37 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Hej alla Gorgare.....

Har lite funderingar på hur man bäst löser öppning utifrån av dörrar med igenlagda handtag?

Eftersom jag aldrig gjort det tidigare ser jag gärna att nån med erfarenhet av detta delar med sig av sin erfarenhet. Det sparar så mycket tid att inte behöva finna upp hjulet varje gång man provar på något nytt smile

Och som vanligt söker jag bara seriösa svar.....

Tack på förhand wink

Ticker is a way of life.....:D

oo=00=oo
374 Inlägg
11 mars 2009
Enklast med solenoid som manövrerar stången som går till låskistan.
Sedan kan man ju koppla en fjärrmanövrerad strömbrytare till det.

Stylingbutiker brukar ha kit som innehåller det du behöver (förutom fjärrstyrning, kanske finns vissa kit som har det också) för 2 el 4 dörrar.

Mvh Marcus

Freude am fahren!

62 Inlägg
11 mars 2009
finns kit att köpa mesmåkolvar o grejs som puttar upp dörren lite när du låser upp bilen os å har ja för mig...ingen egen erfarenhet av detta sj men jag har varti inne på spåret

Building the Reeper.....
37 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Tack för era svar, vore kul att höra om nån har fler lösningar. Hittade ett solenoidkit hos Dalhems men tyckte det var lite saftigt att pröjsa drygt 3.000.- för det och bara till 2 dörrar.

En fjärrstyrd strömbrytare för 2 funktioner kostar 250 spänn....vilket blir ju lite billigare och kanske den enklaste lösningen.

Men vore kul att få fler idéer om det finns smile

Ticker is a way of life.....:D

665 Inlägg
11 mars 2009
kolla på ebay.de , jag har köpt min där . jag har fixat min bakluckan med solenoid , funkar kannon !!

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

16 197 Inlägg
11 mars 2009
ja kör me solenoider från danmobility på jettan.. funkar kalas.. big_smile  har en dold knapp.. wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Volvoskadad
6 017 Inlägg
11 mars 2009
evilaudio skrev:
ja kör me solenoider från danmobility på jettan.. funkar kalas.. big_smile  har en dold knapp.. wink

Ähh, smäll på en stor fin strömbrytare på dörrn vettja wink haha

Jonas

16 197 Inlägg
11 mars 2009
Volvo_Mannen skrev:
evilaudio skrev:

Ähh, smäll på en stor fin strömbrytare på dörrn vettja wink haha

kör man volvo så kan man ju göra de..haha

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök