Et handlar om inpressningsmått för centrum. Om en fälg har ET0, så är centrum precis mitt i fälgen. Är ET 35 så är centrum 35mm utåt. Dvs att det är mer fälg på insidan av navet än utsidan.
Så om du ska ha på en fälg som ha för HÖG ET, så kan du använda spacers för att få ut fälgen. Men om fälgen har för LÅG ET, och t.ex. tar i skärmkanter, så blir du så illa tvungen att Valsa skärmkanterna eller skaffa andra fälgar.
Senast redigerat av DoWahDiddy (11 mars 2009)
Braaaaap?