6976
Sök

740-90ans/940 front på en 740 glt 88:a?

Avstängd
653 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Har en polare med en 740 90:a som har 940 lysen o grill, i samma färg som min och allt. Han kan tänka sig att byta front med mig, o jag har ju trubbnosen (1988) så jag undrar om det bara är att flytta över grejorna eller måste man bygga om något? Jag antar att det bara är till att skruva på skärmar, huv, kofångare m.m på min bil, men passar allting precis som tex. lysena o det?
Jag vet ju iaf att lysena har speciella plåtar att sitta med, men finns hålen m.m ?

Jag har rätt i vad jag än säger.

Avstängd
653 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Hoho nån måste väl ha gjort det ? det finns ju åtminstone 25 st trubbnos-740 med 940 front här på garaget.

Har sökt lite men inte fått fram exakt det jag undrar, måste man byta hela kylar plåten där framme? alltså den som kylare och lysen sitter fast i.

Jag har rätt i vad jag än säger.

strömmen finner väen, jä fy fään.
61 Inlägg
11 mars 2009
Tja. jag har byggt om en 740 88 till 940fron och det är inte så jäkla svårt. Men de passar ju inte rätt på.. jusst hålena till strålkastarna är mycket mindre på 740 än på 940. men de e bara att kapa, slå, och bryta lite i front plåtarna så passar den. ser inte så snyggt ut när huven är öppen men med huven stängd så ser de ricktigt bra ut. Så länge du inte har tummarna mitt i hanna så ska de att gå bra.smile

Sök