3996
Sök

Förslag gällande bilstereo/koppling.

Amatör
320 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Jo, frågan lyder: Ska jag köpa en stereo med 2 el. 3 lågnivåingångar eller seriekoppla mina 2 steg (1 för basarna, GAS 12", samt 1 för både fram- och baksystemet) Med stereon som jag har nu som endast har 1 lågnivåingång.

310 Inlägg
11 mars 2009
köp en ny stereo som har 2st eller fler lågnivåutgångar..

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

Amatör
320 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Vad kostar dem? Måste man dra ny strömkabel för nästa steg eller kan man skarva den aktuella?

733 Inlägg
11 mars 2009
aturai88 skrev:
Vad kostar dem? Måste man dra ny strömkabel för nästa steg eller kan man skarva den aktuella?

Det beror på hur tjock kabel du dragit framifrån och hur mycket effekt dina steg klarar lämna.

M.v.h. Emil

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 mars 2009
Men herregud! Duger det inte att skriva vidare i den tråd som du redan har? Måste du skapa en ny tråd för varje fråga som du har även fast det är en uppföljare på tidigare fråga?

Hur du ska göra beror ju på hur DU vill ha det. Om du vill kunna ställa allting separat framifrån stereon, ja då lär du skaffa en ny med fler lågnivåutgångar. Om du nöjer dig med att justera lite delningsfrekvenser och gain på stegen, ja då klarar du dig med din nuvarande stereo.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Random Hero
4 047 Inlägg
11 mars 2009
ja du har gjort rätt många trådar på bara några timmar nu, samla alla frågor i en ist

du drar en grov + kabel till bakluckan, skaffar ett powerblock o sätter fast lite fint så kan du dra lite smalare kablar till varje steg sen

Dog food lid. Backwards

Sök