Tips på att förhindra ett inbrott?

bmx
12 mars 2009 · 7 100 Inlägg

tja!
jag och en polare har fått ett stort problem nu!
vi har fått reda på att en jävel ska åka och göra inbrott i vårat garage mad
så har ni nå tips på hur man kan föhindra det på nåt vis?
och säg inte polisen,för dom hjälper en inte ett skit!!!!

ett tips är ju att ,jag ska sitta där flera nätter i rad(arbetslös) och hålla koll,men de är ju drygt de med!

SKICKA IDEERNA TILL MEJ IST VIA PM
mvh

Senast redigerat av bmx (12 mars 2009)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Falcy
12 mars 2009 · 193 Inlägg

http://www.securitasdirect.se/hemlarm/l … 02573.html


Behöver jag säga att jag är utrustad med ovanstående(dock ej kamera, det är överkurs).
Underbara att ha att göra med.

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.
Saab 9-5 2.3t "Spritskåpet" (2001)
Stellan_Clausen
12 mars 2009 · 635 Inlägg

bmx skrev:
tja!
jag och en polare har fått ett stort problem nu!
vi har fått reda på att en jävel ska åka och göra inbrott i vårat garage mad
så har ni nå tips på hur man kan föhindra det på nåt vis?
och säg inte polisen,för dom hjälper en inte ett skit!!!!

ett tips är ju att ,jag ska sitta där flera nätter i rad(arbetslös) och hålla koll,men de är ju drygt de med!

så ös på med ideer smile

mvh

Det skulle vara bra om man viste hur omgivningen ser ut runt garaget, sen så ska inte tipsen skrivas i tråden utan via PM, personen i fråga kanske läser här på Garaget org och ser vad som skrivs !! roll

bmx
12 mars 2009 · 7 100 Inlägg

bmx skrev:
tja!
jag och en polare har fått ett stort problem nu!
vi har fått reda på att en jävel ska åka och göra inbrott i vårat garage mad
så har ni nå tips på hur man kan föhindra det på nåt vis?
och säg inte polisen,för dom hjälper en inte ett skit!!!!

ett tips är ju att ,jag ska sitta där flera nätter i rad(arbetslös) och hålla koll,men de är ju drygt de med!

SKICKA IDEERNA TILL MEJ IST VIA PM!!


mvh

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
bmx
12 mars 2009 · 7 100 Inlägg

okej ändrat de nu,tack!

garaget står inne på en tomt,fast ingen bor i huset(är fabrikens hus) och de finns ett hus några meter ifrån fast det är träd emellan!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
M103
12 mars 2009 · 1 570 Inlägg

Hur får man reda på något sådant? Vet ni vem "jäveln" är? Ring hem till honom och hota.

Stellan_Clausen
12 mars 2009 · 635 Inlägg

henrikh skrev:
Hur får man reda på något sådant? Vet ni vem "jäveln" är? Ring hem till honom och hota.

Hmm.. ringa och hota.. då sätter man sig själv i klistret !! neutral

M103
12 mars 2009 · 1 570 Inlägg

VOLVO 240KUNGEN skrev:

henrikh skrev:
Hur får man reda på något sådant? Vet ni vem "jäveln" är? Ring hem till honom och hota.

Hmm.. ringa och hota.. då sätter man sig själv i klistret !! neutral

"hej grabbar jag har hört att ni ska bryta er in hos oss, låt bli det!" klick.

FireTraXX DFFL
12 mars 2009 · 9 020 Inlägg

Sälj allt ni äger!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
12 mars 2009 ·

Skaffa en stor, elak och mycket hungrig hund, så lär nog "lowlifsen" inse att det finns bättre sätt att tillbringa sin tid på än att vänta på att få bli en stor hundskit i ett skitigt vårdike.. big_smile

Go_Patrik
12 mars 2009 · 252 Inlägg

Okej, lösningen:

Trampminor, vakter utrustade med ak47, satellitövervakning och såklart så ska ni rigga hela huset med dynamit så i fall att dom kommer in så kommer dom aldrig ut igen.

Seriöst nu, gör som dom andra skriver, hota personen/personerna i fråga innan brottet begås.

Stellan_Clausen
12 mars 2009 · 635 Inlägg

henrikh skrev:

VOLVO 240KUNGEN skrev:

henrikh skrev:
Hur får man reda på något sådant? Vet ni vem "jäveln" är? Ring hem till honom och hota.

Hmm.. ringa och hota.. då sätter man sig själv i klistret !! neutral

"hej grabbar jag har hört att ni ska bryta er in hos oss, låt bli det!" klick.

OK, men det där ser inte jag som att hota, utan bara lite info om att du vet om hans/deras planer på inbrottet !! roll

Stellan_Clausen
12 mars 2009 · 635 Inlägg

bmx skrev:
okej ändrat de nu,tack!

garaget står inne på en tomt,fast ingen bor i huset(är fabrikens hus) och de finns ett hus några meter ifrån fast det är träd emellan!

Ok, Det här garaget, ligger det i fabriken så det finns flera dörrar, portar och en massa fönster in till era bilar och prylar, är det i flera våningar, eller är det ett vanilgt enkelt garage som ligger vid sidan om.. den här typen som tänker göra inbrottet, är det någon person du känner till så du vet hur han ser ut, vet du varför han tänker göra inbrottet, har någon av er i garaget något otalt med personen.. det är ju bra att veta så mycket som möjlikt för att gå till väga på bästa och enklaste sätt !! roll

volvoentusiasten
12 mars 2009 · 4 005 Inlägg

Förstår inte direkt din attityd till polisen, självklart kan de inte sätta 10 man att övervaka ditt garage. Det finns helt enkelt inte resurser för detta.

MEN!
Om du pratar med dom om hotet så kanske de kan ta en sväng förbi någon gång när de har tid över.

Skaffa belysning överallt på alla vinklar. Plus 500W rörelselampor.
Sätt upp några videokameror som spelar in och aktiverar larm till mobil m.m.
Sätt upp några övervakningsskyltar så minimerar du intrånget mer.
Skaffa avtal med securitas/G4S m.m om rondering på området så minimerar du ännu mer.
Skaffa stängselstaket med taggtråd längst upp runt hela garaget.
Koppla på el på staketet.

Just skyltar och videokameraatrapper är en väldigt enkel lösning som fungerar bra!

Finns hur många saker som helst för att skydda sig med, beror helt på ekonomi och hotbilden.

Phaetoon
12 mars 2009 · 8 156 Inlägg

Jag skulle montera en magnetbrytare på dörren, så när man går in i dörren så har man säg 10s att hitta avstängningen till larmet. Sen så är det bara att montera tillräckligt många sirener och skit. Dessa ska väl gå på någon minut senare, så att tjuven är inne i garaget när larmet går.
Kan ju vara smart med ett tyst larm också, som är kopplat till sovrummet?
Så att ni kan ta honom på bar gärning wink
Finns trådlösa lösningar (larm kopplat till mobiltelefon) som är ganska så bra.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Sushikocken Sleeper
12 mars 2009 · 3 084 Inlägg

björnsaxar under fönstret ehumm smile eller iaf rävsaxar då behöver du inget larm då hör du att dem är där tongue sen blire ju rätt billigt

Senast redigerat av Sushikocken (12 mars 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
MissLee
12 mars 2009 · 52 Inlägg

Hade jag varit dig så hade jag garanterat suttit där o väntat tills dom kommer , bara sett till att det inte syns att man är där o sen "ta" dom på bar gärning för att visa att ni minsann har koll på era grejer...

Menar , om du ändå är arbetslös så kan du ju gott tillbringa några nätter i garaget , dessutom lär dom säkert gå dit på helgen o då kan du ju kanske ta med nån polare som väntar med dig... Kan ju bli drygt o sitta där själv som sagt...
Sen vad du ska säga/göra när dom kommer har jag ingen aning om,men det finns det säkert nån här som har ideer om...wink

BESHAN Orginal är för gubbjävlar!
12 mars 2009 · 245 Inlägg

De bästa är väl ett baseboll trä och lite adrenalin va?

M103
12 mars 2009 · 1 570 Inlägg

BESHAN skrev:
De bästa är väl ett baseboll trä och lite adrenalin va?

Word!
Jag brukar inte förespråka våldsamma lösningar men handlar det om att försvara sina tillgångar man slitit och svettats för så skulle iaf jag gå rätt långt. Polisen gör en anmälan och lägger i en hög på skrivbordet, MAX. Alternativt anlita ett säkerhetsföretag men det kostar ju multum.

Alex_M Steker som aldrig förr
12 mars 2009 · 503 Inlägg

Skaffa ett riktigt larm. 

DSC har riktigt fina larm.

Om du kontaktar din lokala larmfirma kan dom säkerligen ordna det åt dig.

Då ska du ha en GSM också. så den skickar SMS med ett meddelande i stil med: Larm. garagevägen 13.
du kan även sätta på och stänga av larmet med denhär GSM:en. ja möjligheterna är oändliga. smile

Jag jobbar då med dessa produkter så jag vet vad jag pratar om :smile

Securitas och Sector alarm är rent skit om du frågar mig smile

Tack å hej

8-)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang