12 mars 2009
Trådstartare
Har sett att det finns säkert 100 trådar om vilka "billiga" märkern som e bra osv...
beror inte det rätt mkt på vad man ska ha det till??
tex många frågar om Mutant prylarna e bra... jag tycker de spelar grymt bra för pengarna.. om inte jag har fått fel info så är juh mutant lite släkt med kicker elr??
och kicker gör juh grymt bra grejor tycker jag..
klart mutant e bra!!!!
tex de dyra märkena.. kenwood,pioneer infinity etc (ni fattar) många av dessa spelar helt kass jämfört med de "billiga" märkena tycker jag.. och då kostar ett helt ljudsystem i bilen typ 40tusen istället för kanske 8-10tusen
att seriöst tävla i blljud kan jag förstå att man lägger ner en jäkla massa pengar på ljudet både i att spela rent o högt och med mkt bas osv osv..
men för nån som i stort sett bara vill ha en baslåda i bilen och dunka lite ett par varv på stan osv så tycker jag att det är många "billiga" märken som spelar utmärkt..
när vissa frågar " jag har 5tusen kr vad är bäst för de pengarna" då kan ju dem med väldigt bra erfarenhet av billjud hjälpa till med vad man ska kolla på och sådär...
vara lite hjälpsamma liksom annars är det juh helt onödigt att ens börja skriva i en sån tråd..
förra sommaren hade jag en saab 9000 (skitbil för övrigt) mätte en gång hur högt jag spelade.. 127.6db
med denna setupen
pioneer huvudenhet (4 år gammal) 300kr
2x 4" kenwood (nya 2008) 300kr
2x 6x9" Kenwood (har jag haft i 6år) nypris 700kr
ett kicker ES 12" baspaket (nytt 2008) 2200kr
kablar för kanske 500kr elr nåt sånt...
alltså nästan 130db i bilen för runt 4tusen kr....
för ni som tävlar seriöst! åker ni kanske 20mil till en träff och spelar 140db+ i bilen hela vägen??
tusan va långt detta inlägget blev nu hehe jaja.. fyller på med lite annat om det är nån som reagerar på detta..
tycker folk kan vara lite mer förstående angående folk som inte direkt vill ha värsting ljud utan bara bra ljud för en liten peng!!!
nu e juh detta bara enligt mina erfarenheter och info som jag har fått.. ni får gärna rätta mig om jag har fel..
//henke
Bmc Crew