Tvist med IF försäkring

jerry885
1 april 2009 · 77 Inlägg

expect1991 skrev:
Vet inte om detta hjälper men: Verkar som att den är där för att öka framkomligheten pga den bilen som kunde ha parkerat där skulle vara i vägen.

Kan ju bara tala för vad jag sett själv, men när dom stänger av en ruta i ett p-hus här i stan så brukar dom sätta en sugga med en skylt i, som visar att det är parkering förbjuden just där.

mastrovious
1 april 2009 · 627 Inlägg

jerry885 skrev:

expect1991 skrev:
Vet inte om detta hjälper men: Verkar som att den är där för att öka framkomligheten pga den bilen som kunde ha parkerat där skulle vara i vägen.

Kan ju bara tala för vad jag sett själv, men när dom stänger av en ruta i ett p-hus här i stan så brukar dom sätta en sugga med en skylt i, som visar att det är parkering förbjuden just där.

Japp detta har jag också sett.

We Ride Togheter, We Die Togheter!
jerry885
1 april 2009 · 77 Inlägg

mastrovious skrev:

jerry885 skrev:

expect1991 skrev:
Vet inte om detta hjälper men: Verkar som att den är där för att öka framkomligheten pga den bilen som kunde ha parkerat där skulle vara i vägen.

Kan ju bara tala för vad jag sett själv, men när dom stänger av en ruta i ett p-hus här i stan så brukar dom sätta en sugga med en skylt i, som visar att det är parkering förbjuden just där.

Japp detta har jag också sett.

Kan hänvisa tille en polare som var klantig och drog handbromsen och brakade in i en trottoarkant i typ 50-60km/h.
Hela fälgen och bakaxeln var krökt, 6000kr i självrisk. Men hela felet var ju hans, historien till f-bolaget var ju iof en annan. Men när det händer något sånt här så blir man ju bara förbannad, hoppas på all jävla smutskastning som kan komma att hända mot if, hatar dom. (alla f-bolag egentligen smile )
Förstår dig helt, hur fan ska man kunna se en sugga i ett trångt parkeringshus, dom är ju inte speciellt upplysta heller. Det är ju som en kompis till mig som körde i en brunn, där någon nisse plockat bort brunnslocket. en 20tums fälg åt helvete,  kommunen stod för allt.

Hoppas på dig!

brk95
1 april 2009 · 140 Inlägg

hej jag bara undrar , är det inte så att det i gentligen är markägaren som ska betala dina skador och inte ditt försäkringsbolag? om markägaren ( till pgaraget) har flyttat eller satt ut en sugga utan att märka den tillräkligt så är det ju hans ansvar ??

mastrovious
1 april 2009 · 627 Inlägg

jerry885 skrev:

mastrovious skrev:

jerry885 skrev:

Kan ju bara tala för vad jag sett själv, men när dom stänger av en ruta i ett p-hus här i stan så brukar dom sätta en sugga med en skylt i, som visar att det är parkering förbjuden just där.

Japp detta har jag också sett.

Kan hänvisa tille en polare som var klantig och drog handbromsen och brakade in i en trottoarkant i typ 50-60km/h.
Hela fälgen och bakaxeln var krökt, 6000kr i självrisk. Men hela felet var ju hans, historien till f-bolaget var ju iof en annan. Men när det händer något sånt här så blir man ju bara förbannad, hoppas på all jävla smutskastning som kan komma att hända mot if, hatar dom. (alla f-bolag egentligen smile )
Förstår dig helt, hur fan ska man kunna se en sugga i ett trångt parkeringshus, dom är ju inte speciellt upplysta heller. Det är ju som en kompis till mig som körde i en brunn, där någon nisse plockat bort brunnslocket. en 20tums fälg åt helvete,  kommunen stod för allt.

Hoppas på dig!

Ja exakt, det här med brunnen är ju ett bra exempel. Vem fan räknar med det? Jag blir lite trött på den här "regeln/lagen" som alla tar upp (inkl. IF) att man ska framföra sitt fordon så att man kan stanna för alla framförvarande hinder som går att FÖRUTSE. Vem i hela världen räknar med att ett brunnslock är bortplockat? Men detta kan dom alltså inte svara på hos IF. Jag ifrågasätter just detta, är suggan ett förutsägbart hinder när skyltning om vägarbete/begränsad framkomlighet saknas?

brk95 skrev:
hej jag bara undrar , är det inte så att det i gentligen är markägaren som ska betala dina skador och inte ditt försäkringsbolag? om markägaren ( till pgaraget) har flyttat eller satt ut en sugga utan att märka den tillräkligt så är det ju hans ansvar ??

Det är dit jag försökte få ärendet men IF vägrar ju berätta vem som bär ansvaret för suggan. Varje gång jag ifrågasätter skyller dom på att deras uppgift är endast att pröva om jag är skadeståndsskyldig eller ej. Hur kommer man fram till det? Jo, genom att se vem som bär ansvaret för suggan och om den är felaktigt placerad. Är den det så ska den som bär ansvaret för den anses agerat vårdslöst = att jag är skadeståndsskyldig. Dom ordbajsar med mig helt enkelt. Har idag, 7 månader efter händelsen, fortfarande inte en rad skriven på mail eller brev där man förklarar vem som bär ansvaret för suggan.

We Ride Togheter, We Die Togheter!
jerry885
1 april 2009 · 77 Inlägg

mastrovious skrev:

jerry885 skrev:

mastrovious skrev:

Japp detta har jag också sett.

Kan hänvisa tille en polare som var klantig och drog handbromsen och brakade in i en trottoarkant i typ 50-60km/h.
Hela fälgen och bakaxeln var krökt, 6000kr i självrisk. Men hela felet var ju hans, historien till f-bolaget var ju iof en annan. Men när det händer något sånt här så blir man ju bara förbannad, hoppas på all jävla smutskastning som kan komma att hända mot if, hatar dom. (alla f-bolag egentligen smile )
Förstår dig helt, hur fan ska man kunna se en sugga i ett trångt parkeringshus, dom är ju inte speciellt upplysta heller. Det är ju som en kompis till mig som körde i en brunn, där någon nisse plockat bort brunnslocket. en 20tums fälg åt helvete,  kommunen stod för allt.

Hoppas på dig!

Ja exakt, det här med brunnen är ju ett bra exempel. Vem fan räknar med det? Jag blir lite trött på den här "regeln/lagen" som alla tar upp (inkl. IF) att man ska framföra sitt fordon så att man kan stanna för alla framförvarande hinder som går att FÖRUTSE. Vem i hela världen räknar med att ett brunnslock är bortplockat? Men detta kan dom alltså inte svara på hos IF. Jag ifrågasätter just detta, är suggan ett förutsägbart hinder när skyltning om vägarbete/begränsad framkomlighet saknas?

brk95 skrev:
hej jag bara undrar , är det inte så att det i gentligen är markägaren som ska betala dina skador och inte ditt försäkringsbolag? om markägaren ( till pgaraget) har flyttat eller satt ut en sugga utan att märka den tillräkligt så är det ju hans ansvar ??

Det är dit jag försökte få ärendet men IF vägrar ju berätta vem som bär ansvaret för suggan. Varje gång jag ifrågasätter skyller dom på att deras uppgift är endast att pröva om jag är skadeståndsskyldig eller ej. Hur kommer man fram till det? Jo, genom att se vem som bär ansvaret för suggan och om den är felaktigt placerad. Är den det så ska den som bär ansvaret för den anses agerat vårdslöst = att jag är skadeståndsskyldig. Dom ordbajsar med mig helt enkelt. Har idag, 7 månader efter händelsen, fortfarande inte en rad skriven på mail eller brev där man förklarar vem som bär ansvaret för suggan.

Japp, då får man kolla tidningen dom närmsta dagarna då alltså? smile
Grymt fin bil för övrigt, lycka till med allt det här!

mastrovious
1 april 2009 · 627 Inlägg

jerry885 skrev:
Japp, då får man kolla tidningen dom närmsta dagarna då alltså? smile
Grymt fin bil för övrigt, lycka till med allt det här!

Tackar! smile Återkommer med datum (om dom nu publicerar det) så fort jag vet. Reportern skulle höra av sig.

We Ride Togheter, We Die Togheter!
Funkiee Saab älskare!
1 april 2009 · 4 597 Inlägg

IF är verkligen inget f-bolag att rekomendera, sist när de var moppen som gällde så var man tvungen o prösja hela försäkringen trotts att den var avställd, så lättast var att byta ägare på den o ställa den på mamma tongue snopet för IF... Kan inte heller förstå vafan de håller på o tjafsar, betala skadorna på din bil, ingen normal person håller på o tvistar sådär, om en sugga... dom vet ju att de är deras fel, varför håller dom på? Tycker du ska stå på dig! Lycka till med de här, kul att de kommer i tidningen! Om de inte funkar, fortsätt till Plus som någon skrev! big_smile

Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
mastrovious
1 april 2009 · 627 Inlägg

Funkiee skrev:
IF är verkligen inget f-bolag att rekomendera, sist när de var moppen som gällde så var man tvungen o prösja hela försäkringen trotts att den var avställd, så lättast var att byta ägare på den o ställa den på mamma tongue snopet för IF... Kan inte heller förstå vafan de håller på o tjafsar, betala skadorna på din bil, ingen normal person håller på o tvistar sådär, om en sugga... dom vet ju att de är deras fel, varför håller dom på? Tycker du ska stå på dig! Lycka till med de här, kul att de kommer i tidningen! Om de inte funkar, fortsätt till Plus som någon skrev! big_smile

Mvh Patrik

Japp, verkar som vi kanske ska starta en lite aktion mot F-bolagens sätt att hantera saker å ting. En protestlista mot IF kanske? smile

We Ride Togheter, We Die Togheter!
Funkiee Saab älskare!
1 april 2009 · 4 597 Inlägg

jag är på! big_smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
volvoentusiasten
1 april 2009 · 4 005 Inlägg

Jag gillar mitt försäkringsbolag Trygghansa. Jag satte mig på min kamera så displayen gick sönder. Det kostar 1274 kr att laga och självrisken är på 1200kr. Så jag får 74kr av trygghansa.

Inget tjaffs, inget att de inte tror på mig. Jag gillar trygghansa. smile ......

jerry885
1 april 2009 · 77 Inlägg

mastrovious skrev:

Funkiee skrev:
IF är verkligen inget f-bolag att rekomendera, sist när de var moppen som gällde så var man tvungen o prösja hela försäkringen trotts att den var avställd, så lättast var att byta ägare på den o ställa den på mamma tongue snopet för IF... Kan inte heller förstå vafan de håller på o tjafsar, betala skadorna på din bil, ingen normal person håller på o tvistar sådär, om en sugga... dom vet ju att de är deras fel, varför håller dom på? Tycker du ska stå på dig! Lycka till med de här, kul att de kommer i tidningen! Om de inte funkar, fortsätt till Plus som någon skrev! big_smile

Mvh Patrik

Japp, verkar som vi kanske ska starta en lite aktion mot F-bolagens sätt att hantera saker å ting. En protestlista mot IF kanske? smile

Staten, Polisen och Försäkringsbolagen har en riktigt äcklig trekant!

TOOMPAA
11 april 2009 · 74 Inlägg

jerry885 skrev:

mastrovious skrev:

Funkiee skrev:
IF är verkligen inget f-bolag att rekomendera, sist när de var moppen som gällde så var man tvungen o prösja hela försäkringen trotts att den var avställd, så lättast var att byta ägare på den o ställa den på mamma tongue snopet för IF... Kan inte heller förstå vafan de håller på o tjafsar, betala skadorna på din bil, ingen normal person håller på o tvistar sådär, om en sugga... dom vet ju att de är deras fel, varför håller dom på? Tycker du ska stå på dig! Lycka till med de här, kul att de kommer i tidningen! Om de inte funkar, fortsätt till Plus som någon skrev! big_smile

Mvh Patrik

Japp, verkar som vi kanske ska starta en lite aktion mot F-bolagens sätt att hantera saker å ting. En protestlista mot IF kanske? smile

Staten, Polisen och Försäkringsbolagen har en riktigt äcklig trekant!

Haha så har jag aldrig sett på det, men ack så rätt du har :p

mastrovious
17 april 2009 · 627 Inlägg

Senaste nytt

Idag kom det med i tidningen! lol
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=106&a=489511

Enjoy!!

We Ride Togheter, We Die Togheter!
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
17 april 2009 · 1 874 Inlägg

linuslinje skrev:
Jag gillar mitt försäkringsbolag Trygghansa. Jag satte mig på min kamera så displayen gick sönder. Det kostar 1274 kr att laga och självrisken är på 1200kr. Så jag får 74kr av trygghansa.

Inget tjaffs, inget att de inte tror på mig. Jag gillar trygghansa. smile ......

Jag måste erkänna att jag gillar Länsförsäkringar vad gäller hemförsäkringar. Jag satt och skulle börja festa en kväll. Satte mig vid datorn och skulle föra över pengar till en polare och spiller självklart ett halvlitersglas med Cola/Vodka över hela datorn, som förstås går sönder direkt.

Säger precis som det är till länsförsäkringar (bortsett från att jag festade, utan att jag bara råkade spilla Cola). Skickar in datorn, och får några dagar senare ett papper på att jag får hämta ut en exakt likadan. Dock var det en utgående modell, så jag fick en dyrare/bättre, som kostade nästan 3.000 kr mer. Men det godkände försäkringsbolaget. Betalade bara in 800 pix i självrisk och sen var det klart. Som hittat. Borde kanske spilla läsk oftare? big_smile

MrJAM
17 april 2009 · 1 464 Inlägg

Tråkigt att så många har negativa bilder av försäkringsbolagen. Mig har de hjälpt 4ggr med beröm mycket godkänt vid olika sorters olyckor och olycksfall. Just IF var den senaste. Nerprutad bilpremie, trevliga samtal gällande bankörning med 'vanlig' försäkring och annat 'förståndigt'.

Men... Det kanske har att göra hur man bemöter dem när man samtalar med dem? Skönt att historien verkar lösa sig iallafall.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
mastrovious
17 april 2009 · 627 Inlägg

Förmodligen leder detta inte till någonting men det känns bra att få lite utlopp för frustrationen jag känner! Får se vad ARN säger..

We Ride Togheter, We Die Togheter!
Rock-Star
15 december 2009 · 2 982 Inlägg

vad hänt i fallet?

Robbin_V90 Elektriker/Montör
15 december 2009 · 534 Inlägg

Residence skrev:
vad hänt i fallet?

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
attackhamster
15 december 2009 · 475 Inlägg

kanske är en long shot.. men ring förfan plus smile   sverker får dom flesta på knä wink

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang