6439
Sök

Fälgtips Saab 9000 cse

687 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
#1
Bara att bomba på! Helst 18". big_smile

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
13 mars 2009
#2
ACE Targa passar fint på 9000 även asa pirate!!

MVH. Alex

Saabvilde!
1 708 Inlägg
13 mars 2009
#3
16" SuperAero!! wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

687 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
#4
Larsson_Power skrev:
16" SuperAero!! wink

Har jag redan wink

687 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
#5
alexbenhard skrev:
ACE Targa passar fint på 9000 även asa pirate!!

MVH. Alex

Ace Targa verkar vara svåra att få tag på och asa pirate är billiga och ganska snygga, men håller de i längden?

Saabvilde!
1 708 Inlägg
13 mars 2009
#6
Danne_485 skrev:
Larsson_Power skrev:
16" SuperAero!! wink

Har jag redan wink

Vet ja väl. Behåll det! big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

687 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
#7
Larsson_Power skrev:
Danne_485 skrev:
Larsson_Power skrev:
16" SuperAero!! wink

Har jag redan wink

Vet ja väl. Behåll det! big_smile

Hehe, ja nog är det billigaste alternativet i alla fall wink big_smile

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
13 mars 2009
#8
Måste hålla med om Ace Targa, dom är riktigt snygga på 9000 smile


144 Inlägg
13 mars 2009
#9
Enklast är väl att kolla igenom de stora nätaktörernas sortiment i Sverige som Gummihuset, Bythjul, Nässjö Däck, Bil o Motor Taberg, Infosite, Molway osv, kolla även in grossiternas hemsidor Svenska Fälg, Specialfälgar, Amring, OCL Brorsson, Abozzo, World of Wheels räcker inte det så kolla in USA tex www.bigwheels.net

Robban

Robert

OEM <3
6 957 Inlägg
13 mars 2009
#10
- Ace Targa som nämnts
- Ace Dino http://www.blocket.se/vi/20081081.htm?ca=13_s
- Team Dynamics Jet www.infosite.se
- Inovit ST VI Gunmetal www.infosite.se

Infosite hade riktigt fina fälgar till din bil, blir ju lite begränsat pga bult.mönster.
Eller ska du köpa Spacers som konverterar till 5-bult?

OEM <3

687 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
#11
Bjork skrev:
- Ace Targa som nämnts
- Ace Dino http://www.blocket.se/vi/20081081.htm?ca=13_s
- Team Dynamics Jet www.infosite.se
- Inovit ST VI Gunmetal www.infosite.se

Infosite hade riktigt fina fälgar till din bil, blir ju lite begränsat pga bult.mönster.
Eller ska du köpa Spacers som konverterar till 5-bult?

Finns det spacers som konverterar till 5bult? :S Hur bra fungerar det egentligen? Det hade ju varit en supergrej om det fungerar bra! Är ju som sagt just nu väldigt begränsat utbud.

EDIT: riktigt schyssta fälgar på infosite alltså big_smile
Senast redigerat av Danne_485 (13 mars 2009)

355 Inlägg
13 mars 2009
#12
Hej!

Speedparts har spacers smile

http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_ch_adapt.shtml

Mvh Jonas

Mvh Jonas

687 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
#13
MrLila skrev:
Hej!

Speedparts har spacers smile

http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_ch_adapt.shtml

Mvh Jonas

Se där du. Men dyrt var det yikes Och inte lagligt hmm

687 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
#14
Bjork skrev:
- Ace Targa som nämnts
- Ace Dino http://www.blocket.se/vi/20081081.htm?ca=13_s
- Team Dynamics Jet www.infosite.se
- Inovit ST VI Gunmetal www.infosite.se

Infosite hade riktigt fina fälgar till din bil, blir ju lite begränsat pga bult.mönster.
Eller ska du köpa Spacers som konverterar till 5-bult?

Gillade Dynamic jets samt de andra Inovit gunmetal fälgarna. Har du några erfarenheter av infosite?

Filkörning?
852 Inlägg
14 mars 2009
#15
Jag har handlat från infosite och dem va smidiga att ha att göra med.

däremot bussfrakt e en annan historia.... skicka ena hjulet till övertorneå eller vart fan de nu va... jag fick 3 hjul som skulle till mig och sen nån annan chrome variant som skulle långt åt hellsicke bort hmm

Men ringde till infosite som lovade att stressa på bussfrakt och det tog inte så lång tid förrens jag hade mitt andra hjul och den andra killen hade sitt smile


687 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
#16
Portal skrev:
Jag har handlat från infosite och dem va smidiga att ha att göra med.

däremot bussfrakt e en annan historia.... skicka ena hjulet till övertorneå eller vart fan de nu va... jag fick 3 hjul som skulle till mig och sen nån annan chrome variant som skulle långt åt hellsicke bort hmm

Men ringde till infosite som lovade att stressa på bussfrakt och det tog inte så lång tid förrens jag hade mitt andra hjul och den andra killen hade sitt smile

Okey. Kanske mest otur då. smile En sak som jag funderade på är att de fälgar de rekommenderar till min bil i 18" har en ET på ca 37-38 medan orginal är 33. Passar det ändå eftersom det står så på sidan? Eller måste man skaffa spacers?

687 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
#17
Mer tips? smile

687 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
#18
Nån som vet varför det är olagligt att konvertera till 5-bult från 4-bult?


Sök