6873
Sök

Försvinner ratt funktioner om jag byter stero?:..

2 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
hej Har köpt en ny bil nu, "Astra 01", den har rattfunktioner och en orginal stereo (CD).. jag tänkte byta stereo och undrar om jag kommer ha kvar ratt funktionen.. "volym, av å på, skifta låtar".??

Amatör
320 Inlägg
14 mars 2009
Beror ju på om kopplingen till ratten består, samt om stereon stöjder det. Det är iallfall vad jag tror.

Smålänning
7 887 Inlägg
14 mars 2009
Nej. Men finns adapterkablage, vanligvis rätt dyra, som gör att du kan få rattfunktioner. MEn finsn inte till typ Denver, så det är lite dyrare modeller hos Pioneer, Clarion, Kenwood m.fl som gäller.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
ok jag tackar så mycket för svaren, ska kolla upp det...

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 mars 2009
Gå in på www.pac-audio.com och se om dom har något rattinterface till din bil, har dom det är det bara att köpa ett och handla ny stereo smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 727 Inlägg
14 mars 2009
MrDreamon skrev:
ok jag tackar så mycket för svaren, ska kolla upp det...

Berätta vad för cd-spelare du har eller ska köpa, så är det lättare att tipsa om "kabelkit".

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

6 Inlägg
5 mars 2010
Hej

jag har fixat en OPEL Astra G -01. Har köpt en Pioneer 4100SD och vill nu byta ut den gamla Delco CDR500 stereon. Men jag vill även att de inbyggda rattkontrollerna och bilens inbyggda skärm ska fungera. Är detta möjligt undrar jag ? Hur gör man det i sånna fall ? Behöver man köpa nya komponenter?

Tack för alla svar!
Senast redigerat av Decibell (5 mars 2010)

"Musik utan bas är lika kul som ett avmagnetiserat kreditkort"

Tvivlare
2 266 Inlägg
5 mars 2010
Det ska finnas kablage till Astra, vad jag vet. Behövs också ett adapterkablage för att få upp infon i displayen om jag inte har helt fel för mig. Sen beror de på vad man har för stereo, alla funkar inte ihop med det.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

6 Inlägg
5 mars 2010
ok då återstår det att  få lite information om vilka sidor eller butiker som kan sälja sånna adapterkablar.
Är det någon som har mer information om Pioneer 4100SD  stereon, går det att kontrollera den via rattfjärren och få bilens display att fungera ?

Tack.

"Musik utan bas är lika kul som ett avmagnetiserat kreditkort"

1 727 Inlägg
5 mars 2010
Kontakta Pioneer direkt, så får du hjälp med vad du behöver och var du kan handla.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Sök