Kör tjejer och killar bil olika bra?

__LINDSKOG__
16 mars 2009 · 107 Inlägg

JapMax skrev:

__LINDSKOG__ skrev:
haha kolla bara på sverige värsta bilförare.. Det är ju nästan bara killar kvar.. Hur ska vi tolka de då?

De tolkar man som att de fejkar mkt, jag har sätt programmet nåra gånger och jag tycker jämt de är hlt sanslöst dåliga först, sen när de ska vinna något lyckas dom helt plötsligt.

Det e sant.. man börjar ju fan undra lite ibland hur dom e funtade.. Om det nu skulle vara så att dom inte fejka så borde det ju vara nåt fel på vägverkets uppkörnings folk..

Pierre-na
16 mars 2009 · 398 Inlägg

Dagge88 skrev:
[att någon misslyckats på halkan (kanske någon som ryckt i handbromsen?wink).

Körkunskaperna har både med intresse och hur mycket man åker med att göra, och inte kön enligt mig, då jag vet tjejer såsom killar som kör som kratter härikring smile.

Två stycken i min grupp på halkbanan vart underkända ,en krockade och en kunde inte svenska

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
MariaC
16 mars 2009 · 140 Inlägg

my740is-fantastic skrev:
Jag skulle helst se att alla tjejer förutom jag försvann från trafiken.. Så ni kan ju gissa vart jag står. tongue

Nu var du lite stygg tycker jag finns fler än du som kan köra

Saab 9-5 (2005)
N_W V8 de bästa som finns!
16 mars 2009 · 1 092 Inlägg

Tjejer kör i allmänhet säkrare och mer försiktigt, att killar ofta är körtekniskt duktigare beror nog på ett större intresse för bilar.
Tjejer med intresse är ju ofta jäkligt bra, tyskan där på Top Gear som är Nürburgring expert verka ju väldigt vass big_smile
Men man kan ju kolla på hur fördelningen ser ut i Formel 1 eller vm i rally..  var de inte en kvinnlig formel 1 förare med 1984 eller nåt sånt, tror hon kraschade 13 av 16 lopp de behöver ju inte säga nåt men lite kul fakta bara cool

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
my740is-fantastic
16 mars 2009 · 284 Inlägg

MariaC skrev:

my740is-fantastic skrev:
Jag skulle helst se att alla tjejer förutom jag försvann från trafiken.. Så ni kan ju gissa vart jag står. tongue

Nu var du lite stygg tycker jag finns fler än du som kan köra

Vadå, jag kan inte köra? tongue
Hehe, nej men visst finns det, men överlag är ju tjejer helt värdelösa..

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..
MariaC
16 mars 2009 · 140 Inlägg

my740is-fantastic skrev:

MariaC skrev:

my740is-fantastic skrev:
Jag skulle helst se att alla tjejer förutom jag försvann från trafiken.. Så ni kan ju gissa vart jag står. tongue

Nu var du lite stygg tycker jag finns fler än du som kan köra

Vadå, jag kan inte köra? tongue
Hehe, nej men visst finns det, men överlag är ju tjejer helt värdelösa..

Vet inte om jag kan hålla med har racat mot många tjejer som är grymmt duktiga men visst finns det många värdelösa liksom det finns killar som är det

Saab 9-5 (2005)
my740is-fantastic
16 mars 2009 · 284 Inlägg

MariaC skrev:

my740is-fantastic skrev:

MariaC skrev:

Nu var du lite stygg tycker jag finns fler än du som kan köra

Vadå, jag kan inte köra? tongue
Hehe, nej men visst finns det, men överlag är ju tjejer helt värdelösa..

Vet inte om jag kan hålla med har racat mot många tjejer som är grymmt duktiga men visst finns det många värdelösa liksom det finns killar som är det

Jooja, men då är dom ju antagligen intresserade också..
Killar är också värdelösa vanligtvis, men det finns väl fler av dom som liksom vill kunna..
Ajja, jag skulle gärna slippa allihopa.

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..
HoKkee
16 mars 2009 · 845 Inlägg

har mycket med intresse att göra också hur man är som bil förarre.
alla är inte bil intresserade utan kör bil bara för att transportera sig och är försiktigt. finns även killar som är så. finns tjejer som är grymt bil intresserade och verkligen lever för bilar och tycker de är kul att vara lite aggresivt i trafiken och som sagt, man lär sig av sina misstag (A)

MariaC
16 mars 2009 · 140 Inlägg

my740is-fantastic skrev:

MariaC skrev:

my740is-fantastic skrev:

Vadå, jag kan inte köra? tongue
Hehe, nej men visst finns det, men överlag är ju tjejer helt värdelösa..

Vet inte om jag kan hålla med har racat mot många tjejer som är grymmt duktiga men visst finns det många värdelösa liksom det finns killar som är det

Jooja, men då är dom ju antagligen intresserade också..
Killar är också värdelösa vanligtvis, men det finns väl fler av dom som liksom vill kunna..
Ajja, jag skulle gärna slippa allihopa.

ja är nog så intresset är viktigt bort med alla ointresserade förare dem kan ta bussen haha

Saab 9-5 (2005)
bjoorniiee
16 mars 2009 · 356 Inlägg

Alla idioter jag sett i trafiken har för det mesta varit killar så, skulle vilja hävda att tjejer kör bil bra mycket bättre än oss.

Mack Forum- och sitemoderator
16 mars 2009 · 26 155 Inlägg

Finns bra många tjejer som kör bättre än en del killar där ute. Jämlikt skulle jag säga, i slutänden.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
my740is-fantastic
16 mars 2009 · 284 Inlägg

MariaC skrev:

my740is-fantastic skrev:

MariaC skrev:

Vet inte om jag kan hålla med har racat mot många tjejer som är grymmt duktiga men visst finns det många värdelösa liksom det finns killar som är det

Jooja, men då är dom ju antagligen intresserade också..
Killar är också värdelösa vanligtvis, men det finns väl fler av dom som liksom vill kunna..
Ajja, jag skulle gärna slippa allihopa.

ja är nog så intresset är viktigt bort med alla ointresserade förare dem kan ta bussen haha

Eller så stannar dom hemma? Då slipper vi ju bussarna också smile Kanon!

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..
998cc
16 mars 2009 · 872 Inlägg

det är gott om undantag. men på det stora hela kan man säga att killar KAN KÖRA BÄTTRE bättre än tjejer men det är tjejer SOM KÖR BÄTTRE.

tjejer brukar veta hur bra dom är, killar tror dom e peter solberg  eller någon

If its too loud you are too old!
MariaC
16 mars 2009 · 140 Inlägg

my740is-fantastic skrev:

MariaC skrev:

my740is-fantastic skrev:

Jooja, men då är dom ju antagligen intresserade också..
Killar är också värdelösa vanligtvis, men det finns väl fler av dom som liksom vill kunna..
Ajja, jag skulle gärna slippa allihopa.

ja är nog så intresset är viktigt bort med alla ointresserade förare dem kan ta bussen haha

Eller så stannar dom hemma? Då slipper vi ju bussarna också smile Kanon!

Ja det är ju ännu bättre så är det fritt fram för oss wroooom

Saab 9-5 (2005)
Sushikocken Sleeper
16 mars 2009 · 3 084 Inlägg

Eftersom det traditionellt att alltid killen som kör och tjejen som sitter brevid så blir det ju så att killen kör bättre.
Men det krävs mer lektioner för en tjej än en kille det är jag dödssäker på. För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och dum (i trafiken) och det är oftast inte tjejer. Därför är de lika dåliga på köra när dem är 20 resp 50 smile min teori. Körtekniskt sett alltså

Senast redigerat av Sushikocken (16 mars 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
TurbOla Reservdansk
16 mars 2009 · 6 271 Inlägg

Sushikocken skrev:
Eftersom det traditionellt att alltid killen som kör och tjejen som sitter brevid så blir det ju så att killen kör bättre.
Men det krävs mer lektioner för en tjej än en kille det är jag dödssäker på. För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och dum (i trafiken) och det är oftast inte tjejer. Därför är de lika dåliga på köra när dem är 20 resp 50 smile min teori.

Min kusin är ett år yngre än mig.

Hon tog en intensivkurs på 2 veckor, vet dock inte hur många lektioner som ingick.
Men hon tog allt på första försöket, och hade inte övningskört förut.

Det tog mig 3ggr att fixa teorin, så jag säger att tjejer kan vara minst lika bra som killar på att köra, ibland bättre.

Jag tror inte det har med könet att göra, det har mer med viljan.
Vi killar gillar att köra bil och mecka och hålla på, de flesta tjejer gör inte det, därför blir det som det blir.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
volvoentusiasten
16 mars 2009 · 4 005 Inlägg

998cc skrev:
det är gott om undantag. men på det stora hela kan man säga att killar KAN KÖRA BÄTTRE bättre än tjejer men det är tjejer SOM KÖR BÄTTRE.

tjejer brukar veta hur bra dom är, killar tror dom e peter solberg  eller någon

Kan ligga något i det.

Jag har kört en del i yrkestrafik och har sett alla de olika grupperna köra på olika sätt. Man upptäcker lite betenden hos olika grupper.

t ex. Jag kör lastbil, nerför en brant backe och så är det en skarp högersväng framför mig. Vägen är smal, det får inte plats en bil bredvid min lastbil. Här har jag kört varje dag under lång tid så det är det enda stället där alla "grupper" är representerade.

Det svänger in en tjej på vägen, hon tittar inte upp på backen och gasar på.
När hon är 5 meter ifrån mig så ser hon mig och tvärnitar. Jag står redan still då jag har sett henne långt innan.
Hon hamnar nu i ett stresstillstånd och funderar hur hon ska göra. Hon börjar att backa, men backar 40 grader helt snett och backar upp på en 1-1½ dm hög trottoarkant i full fart och bilen hoppar. Hon backar ner en bit fram och tillbaka tills dess att jag kommer förbi.

Det svänger in en kille på vägen, han tittar upp på backen och ser mig och gasar på. Man ser att han tänker "jag hinner!"
När han är 5 meter ifrån mig så inser han att det inte går, och svänger han upp på trottoaren i full fart, tutar och höjer fingret mot mig.

Det svänger in en man som kör en gul postenbil på vägen, han tittar upp i backen och ser mig, han stannar kvar i kurvan då han inser snabbt att vi båda inte får plats i bredd där och väntar på att jag ska passera.

I detta fall så hade tjejen ingen koll alls på omgivningen och killen var alldelles för arrogant och aggressiv i sin körning. Postenkillen hade erfarenhet och kunde tänka ett par steg frammåt och planera sin körning.

Slutsats killar och tjejer gör samma fel, fast på olika sätt. Det enda som hjälper är att köra defensivt och tänka ett par steg frammåt vad som kan hända. Erfarenhet och riskanalysering är det som gäller.

Givetvis finns de tjejer som verkligen snurrar bort sig på vägarna, men det finns lika många killar som kör mer aggressivt och tar risker på vår andras bekostnad, så det jämnar ut sig anser jag.

Givetvis så talar jag om normen, och inte om enstaka killar och tjejer.

Sushikocken Sleeper
16 mars 2009 · 3 084 Inlägg

TurbOla skrev:

Sushikocken skrev:
Eftersom det traditionellt att alltid killen som kör och tjejen som sitter brevid så blir det ju så att killen kör bättre.
Men det krävs mer lektioner för en tjej än en kille det är jag dödssäker på. För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och dum (i trafiken) och det är oftast inte tjejer. Därför är de lika dåliga på köra när dem är 20 resp 50 smile min teori.

Min kusin är ett år yngre än mig.

Hon tog en intensivkurs på 2 veckor, vet dock inte hur många lektioner som ingick.
Men hon tog allt på första försöket, och hade inte övningskört förut.

Det tog mig 3ggr att fixa teorin, så jag säger att tjejer kan vara minst lika bra som killar på att köra, ibland bättre.

Jag tror inte det har med könet att göra, det har mer med viljan.
Vi killar gillar att köra bil och mecka och hålla på, de flesta tjejer gör inte det, därför blir det som det blir.

Generellt sett.. var 1 tjej som tagit 30 körlektioner innan halkbanan och en i andra gruppen hade tagit 60 körlektioner och var inte klar än. Det höjer ju snittet ganska bra. Sen var det en tant i min grupp också som jag hoppas aldrig fick kortet tongue läraren gick precis igenom lite saker bla gröna däck, tanten satt och läste i boken och efter en stund frågade hon "gröna däck vad är det för något, brinner dem bättre eller" fick ett gott skratt. Hon var helt seriös ställde liknande frågor hela tiden!
Jag har en fd granne som var utbildad Civilingengör som missade uppkörning inte för det säger något. Lite egna erfarenheter. Morsan kör ganska kasst grann frun, dem flesta tjejer jag åkt med har ingen direkt känsla på kopplingen utan varvar som galningar. (varje gång man hör någon varva är det oftast en tjej eller en gammtant/gammgubbe

Håller med om viljan sen har vi killar ett större ego att tänka på och är mer motiverade. Är ju oftast så med allt annat att det man är riktigt intresserad av blir man ofta bra på.

Senast redigerat av Sushikocken (16 mars 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Sushikocken Sleeper
16 mars 2009 · 3 084 Inlägg

linuslinje skrev:
Det svänger in en man som kör en gul postenbil på vägen, han tittar upp i backen och ser mig, han stannar kvar i kurvan då han inser snabbt att vi båda inte får plats i bredd där och väntar på att jag ska passera.

1+ till killarna för postenkillen då cool

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Stefan Varberg Supraman
16 mars 2009 · 2 300 Inlägg

Dom kör lika bra eller illa, det e erfarenheten det hänger på.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang