4606
Sök

Inbyggnad av diskanter i A-stolpar. Hur göra?

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Tjaba!
Det är så att jag nu ska börja bygga om ljudet i Monzan, vill dock veta hur jag på smidigaste sätt bygger in dubbla diskanter i varje a-stolpe.
Dvs två i höger, samt två i vänster.
Finns det några färdiga mallar man kan använda eller liknande?

Grymt tacksam för lite tips.

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

892 Inlägg
16 mars 2009
Du borde ju kunna ta någon passande form för diskanterna och limma på, sen spänna upp tyg och dra på polyester/expoy. Du kanske t.o.m kan använda mätarhållare, men jag vet inte hur det passar. wink

Skulle tro att största utmaningen är att hitta ett par runda former som passar, men när du väl gör det så ska det nog vara lätt. Jag vet jag såg någon guide om det här för ett par månader sedan, men jag kan inte komma ihåg var...

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 mars 2009
Kommer snart ha ngr bilder uppe i mitt galleri så fort jag gjort mina a-stolpar (finns ett par med grunden för det just nu).
Kommer förhoppningsvis upp ikväll.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Lökare
128 Inlägg
16 mars 2009
Du kan ju göra som han har gjort i den här projekttråden. Rätt smart tyckte jag.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 04&p=8

Random Hero
4 047 Inlägg
16 mars 2009
kika in i ljudbyggesprojekt, de e ett bra tips!

Dog food lid. Backwards

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
16 mars 2009
Da_Bear skrev:
Du kan ju göra som han har gjort i den här projekttråden. Rätt smart tyckte jag.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 04&p=8

Jag tänkte precis tipsa om det...
Verkar va en jäkla händig kille detdära coolbig_smile

Och får man färdiga koppar till diskanterna är det ju ännu enklare smile
Och ytan blir så bra så man behöver inte göra nått alls med dom om man inte vill sen...
Senast redigerat av BMTech (16 mars 2009)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
BMTech:

Mjo kikade igenom din tråd. smile
Dock så hittade jag inte sidan där du bygger a stolparna, utan såg bara det färdiga resultatet.. =/ Vilken sida e bygget av dessa på?

Sen så vill jag ha mina diskanter vinklade Mot föraren, inte rakt ut som du har på dina.
Är det dessa koppar du menar, som man kan vinkla lite hur man vill?

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
16 mars 2009
Jojje_ skrev:
BMTech:

Mjo kikade igenom din tråd. smile
Dock så hittade jag inte sidan där du bygger a stolparna, utan såg bara det färdiga resultatet.. =/ Vilken sida e bygget av dessa på?

Sen så vill jag ha mina diskanter vinklade Mot föraren, inte rakt ut som du har på dina.
Är det dessa koppar du menar, som man kan vinkla lite hur man vill?

Diskantbygget är ju på sida 8 som var länkat här ovanför wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Sök