4858
Sök

Hur ska GAS dubbla 12or låta?

Amatör
320 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Mina basar låter lite skumt, hör lite brus och skit när jag drar på hög volym. Vad kan det ha med att göra?

Det låter bra i bilen, men öppnar man bagageluckan så låter det förjävligt ut.

Och en till sak, ska man rikta basarna inått mot sätena eller utåt mot bakre delen av bilen, för att få bästa möjliga ljud i bilen?

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
18 mars 2009
vad har du för bil? vanligast är ju att rikta basarna bakåt mot bakluckan..

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
18 mars 2009
Du har ju redan startat en tråd om de fast då var de ju om dina slutsteg? köp nytt eller koppla rätt..

tjooolihoo

Amatör
320 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Jo, men det fungerar nu iallfall, bara det att kvaliten på basen försämrades när jag drog om kablarna, så att dem inte är i vägen och risk för klämning.

Amatör
320 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Nichlas_H skrev:

Har en mitsubishi galant 92:a. Men blir ljudet bättre om man riktar dem innåt, eller utåt?

16 197 Inlägg
18 mars 2009
hörs de en massa brus så har du antingen volymen för högt på stereon elle så har du gainat steget för mycke.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
18 mars 2009
aturai88 skrev:
Nichlas_H skrev:

Har en mitsubishi galant 92:a. Men blir ljudet bättre om man riktar dem innåt, eller utåt?

de bästa e ju att testa..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Amatör
320 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Jo det är sant. But still, varför brusar basen vid hög volym ?
Detta hände efter att jag drog om kablarna. Drog lågnivå och remoten under förarsätet, strömmen ligger kvar vid höger dörkant, bakåt mot luckan.

Random Hero
4 047 Inlägg
18 mars 2009
dålig kvalite på stereo o kablar ?

Dog food lid. Backwards

Amatör
320 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Nej, det tror jag inte. Det fungerade ju innan jag drog om kablarna, stereon pillade jag inte alls på. Kopplade bara ut lågnivån och remoten, drog om kablarna och kopplade in dem.

Random Hero
4 047 Inlägg
18 mars 2009
i nån av dina 13 andra trådar har väl nån kommit fram till att du har bränd signaljord ?

men sänk gainen lite o se om de blir bättre

Dog food lid. Backwards

Amatör
320 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Jag har bytt stereo, den andra brann typ upp, den funkar knappt längre. Måste vara signaljorden. Men iallfall. Har provat skruva ner gainen lite, men det blir ingen skillnad. Det kanske så låta så?
Basen dunkar på, men låten hörs också genom basarna, fast det är de som brusar. Kanske ska vara så?

Random Hero
4 047 Inlägg
18 mars 2009
du har antingen basen på bandpass lr högpass, sätt på lågpass o ställ om frekvensen

Dog food lid. Backwards

Amatör
320 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Den är på lågpass, det är ett 4 kanaligt steg, ska båda kanalerna vara på lågpass?

Hu8r skall frekvensen vara?

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
18 mars 2009
ta en bild på steget o lägg in på dina inställningar så kan nog nån säga hur du ska ställa o vad har du kopplat på steget basarna o nå mer?

tjooolihoo

Random Hero
4 047 Inlägg
18 mars 2009
aturai88 skrev:
Den är på lågpass, det är ett 4 kanaligt steg, ska båda kanalerna vara på lågpass?

Hu8r skall frekvensen vara?

har du bas ska du ha lågpass på. (lowpass)  ställ fekvensen på känn, spela en låt me bra kvalite o ställ frekvensen efter de som låter bäst i dina öron, de kan bli svårt då du inte ska ställa in de me öppna dörrar lr baklucka, så de blir en del spring tongue

Dog food lid. Backwards

Amatör
320 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Haha, det förstår jag :p
En till sak bara, ska man rikta högtalarna in ellr ut?
Vilken SKA låta bäst? Säg inte testa dig fram eller så, sitter med 20 skruvar, jobbigt att ta loss och flytta o så. Vilket borde låta bäst?

Random Hero
4 047 Inlägg
18 mars 2009
aturai88 skrev:
Haha, det förstår jag :p
En till sak bara, ska man rikta högtalarna in ellr ut?
Vilken SKA låta bäst? Säg inte testa dig fram eller så, sitter med 20 skruvar, jobbigt att ta loss och flytta o så. Vilket borde låta bäst?

de e olika från bil till bil, så de skulle du kollat innan du skruva fast =P

Dog food lid. Backwards

Driifter;)
1 630 Inlägg
18 mars 2009
du borde provat innan du skruva fast så ordentligt då;) för det är lite olika från bilmodell och hur lådan är byggd så något helt generellt svar finns inte..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Amatör
320 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Okej. Men det är en helt vanlig låda, som lutar på baksidan, så det går jämt emot baksätet. Men är inte 100% nöjd med ljudet, så..

Sök