Hejsan! Besviken medborgare (jag), åkte fast häromveckan för att ha "Åstadkommit onödigt buller med motordrivet fordon."
Grejen är den att min Volvo 745 16v låter inte ALLS mycket! (Even if, så är sportsystem på marknaden godkända)
Jag blev bötfälld som sagt, pang på bara, å det blev ingen mätning på dB eller ett dugg...
Bor i karlskoga, å det var här jag fick bötern. Dock är det väl Örebro som står för polis-resurser här? (ligger ju i Örebro Län)
Skickade en överklagan till Örebro Tingsrätt, med min sida av berättelsen och andra orsaker till varför jag önskar inhibition..
Fick sedan tillbaka; "Yrkandet om inhibition lämnas utan bifall",
följt av; "Beslutet får överklagas endast i samband med överklagande av slutligt beslut i målet"
... jag fattar ingenting? Vad f*n betyder det här nu då? Att det inte "gick igenom" förstår jag väl, men vad gör jag nu?
Jag står fortfarande på mig att den här bötern var riktigt löjlig! Finns det något som säger att man måste låta ett visst antal sek / min eller liknande? Kanske ett visst antal meter?
Hade en tanke om att åka till bilprovningen å höra med dom om de skulle kunna lämna något sorts intyg med hjälp av dB mätning, men då kom jag på att OM bilen låter över 74dB (74dB säger lagen för personbil om inte dispans t.ex. dieselbil etc.) får jag då en ombesiktning eller något?
Snälla, HJÄLP!!

blir tokig på det här jävla systemet, funkar ju fan inte!!
(Ett roligt tillägg är att medans de satt å bötfällde mig för denna löjliga "förseelse", så pågick ett slagsmål en bit nerför gatan mellan 2 fyllekaggar)