4469
Sök

Svensk Trabant återförsäljare ?

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
Tjenare!

Jag har nog en trabant på gång och en himla massa ideér för den, men skicket är väl inte det bästa på den. Får se hur mycket jag kan rädda annars tänkte jag höra med er om ni visste någon bra återförsäljare till Trabant här I Sverige, för jag hittar bara sidor till tyskland vilket inte är så konstigt men det känns som att mycket av pengarna för delarna går bara till frakten. Så vet ni någon bra sida så hör av er!

Mvh Emil

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
Okej, jo jag har fått den uppfattningen jag med. Känns bara så meningslöst att betala en massa extra i frakt IFALL det nu skulle finnas en svensk återförsäljare.

www.garaget.org/Triton

Meister
6 763 Inlägg
20 mars 2009
Även om de nu skulle finnas en svensk återförsäljare så tror jag nästan att de skulle bli billigare att köpa ifrån tyskland och betala frakten.

635 Inlägg
20 mars 2009
Nej, det finns ingen återförsäljare för Trabant i sverige, men ge inte upp för det, det finns fler som har trabanter i sverige, sök upp dom och hör om det skulle gå att dela på frakten till delar, för det finns nog fler än du som handlar trabantdelar från tyskland !!
Senast redigerat av VOLVO 240KUNGEN (20 mars 2009)

KHRacing
20 mars 2009
finns inga återförsäljare någonstans - Trabanttillverkningen (den äkta) lades ner för länge sedan

Mästare
2 947 Inlägg
20 mars 2009
KHRacing skrev:
finns inga återförsäljare någonstans - Trabanttillverkningen (den äkta) lades ner för länge sedan

Jag tror att han menar reservdelsåterförsäljare?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Aa precis, reservdelar är det jag är ute efter. Jag vet inte om något är fel på bilen, allting finns till den men jag kan tänka mig att någon special har ju alla bilar och då skulle det vara bra om det fanns ett vettigt ställe nära att beställa ifrån. Volvo 240KUNGEN jag tänker inte ge upp smile Kommer jag bara över bilen som planerat så kommer det bli ett ganska rejält bygge. Tror tillochmed jag ska slå till med att skapa min första Projekttråd, så ni får väl hålla utkik där wink

www.garaget.org/Triton

635 Inlägg
21 mars 2009
TritoN skrev:
Aa precis, reservdelar är det jag är ute efter. Jag vet inte om något är fel på bilen, allting finns till den men jag kan tänka mig att någon special har ju alla bilar och då skulle det vara bra om det fanns ett vettigt ställe nära att beställa ifrån. Volvo 240KUNGEN jag tänker inte ge upp smile Kommer jag bara över bilen som planerat så kommer det bli ett ganska rejält bygge. Tror tillochmed jag ska slå till med att skapa min första Projekttråd, så ni får väl hålla utkik där wink

Då får vi hoppas att du kommer över Trabbin, jag är mycket intresserad av gamla öststatsbilar, allt från ryska limusiner med V8 till små trabbisar, så jag hoppas på att du även lägger upp en projekttråd på mitt lilla forum ! big_smile

http://veteranohobbyfordon.egetforum.se … portal.php

1 703 Inlägg
21 mars 2009
Framförallt är Ryska bilar de BÄSTA! wink
Trabbin är ju iofs jävligt skön den med, och mer eller mindre rysk big_smile

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg

Sök