Är i valet och kvalet om att inhandla bil så småningom och har fastnat för Audi A4 1.8TsQ från 99-00.
De modeller jag tittar på är B5 facelift framförallt Avanter då ja tycker dem är bra mycket snyggare än sedanerna...
Det jag skulle vilja veta är lite seriösa uppfattningar om vad man skall titta extra noga på dessa bilar och allmänt vad man skall tänka på vid köp då detta blir min första Audi! Budgeten för inköp skall räcka till en fräsch Audi A4 b5 från 99-01 med dagens blocket priser...
Angående trimning så har jag tittat på
http://sv.bsr.se/products/t583/ håller en välskött 1.8Ts motor för chippning utan några andra åtgärder? förutom kanske oljebyten varje 500-1000mil istället för 1500mil.
Och är BSR en trim firma att föredra för Audi trimning?
Kopplingen har jag hört skall vara lite underdimensionerad original för trimning? Går det att göra ett kopplings byte själv om man är hyfsat händig?
Så vad är de viktiga sakerna att kolla upp innan köp och när man är och tittar på själva bilen vid köptillfället? Och vad är viktigt att hålla koll på och bra saker att byta etc på bilen för att hålla den fräsch efter köp? Hur mycket drar bilen ungefär landsväg och blandat?
Anledningarna till att ja tittar på dessa bilar före tex BMW 328(E46) och Volvo s60 2.4t/t5 som jag även haft som alternativ är framförallt quattron sen gentemot BMW så har ju Audin turbo vilket är en fördel då jag funderar på o trimma samt att en liten turbomotor drar ju mindre bensin om man får för sig o köra lite eco-driving där ekonomin inte tillåter annat. skall ha bilen och pendla en hel del men även lite rödljusrace självklart:)
Så om ni rekommenderar någon annan bil kom med seriösa förslag till varför man skulle välja just den bilmodellen istället för Audi a4 från 99-00? Ingen "mitt märke är bästa bilen" diskussion tack!
Jag har även varit inne på Nordic-Audi och frågat men Garaget är ju ett lite mera aktivt forum så frågar här med!
Länkar till seriösa firmor som säljer Audi styling uppskattas!