4775
Sök

JVC stereo vill inte starta

360 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
Hej, idag försökte jag koppla in min nya JVC stereo. Jag får stereon att starta när man slår på tändningen och då kommer det upp att man ska ställa in klockan, Men ingen knapp fungerar. När man trycker på ON/OFF knappen så händer ingenting, man måste trycka på en annan knapp och då kommer klockan upp och sen stängs den av igen efter 5 sekunder. Någon som vet om man måste aktivera stereon på något sätt eller om nån kabel inte sitter rätt?

Konstruktör
1 053 Inlägg
20 mars 2009
Du kan ju börja med att kolla så de viktigaste kablarna är anslutna.

Röd - Kommer spänning när bilen är på
Gul - Konstant spänning
Svart - Jord

360 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
Stereon startar ju så att spänning finns, bara att den stängs av efter 5 sekunder ungefär. Är det något stöld lås till stereon som man måste slå in?

Det är en volvo s40
Stereon är en JVC KD-PDR51¨

Eller den stängs inte riktigt av, skärmen slocknar efter 5 sekunder och om man trycker på knappen igen så har klockan blivit mera smile
Senast redigerat av Selleen (20 mars 2009)

360 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Jvc brukar fungera på så sätt att man kan trycka på DISP-knappen (Display) så visar den klockan för ett kort ögonblick. Även eject fungerar. För det krävs konstantplus och jord.
Men för att apparaten ska gå att starta så behövs både konstantplus och tändningsplus.
Selleen skrev:
Stereon startar ju så att spänning finns, bara att den stängs av efter 5 sekunder ungefär. Är det något stöld lås till stereon som man måste slå in?

Det är en volvo s40
Stereon är en JVC KD-PDR51¨

Eller den stängs inte riktigt av, skärmen slocknar efter 5 sekunder och om man trycker på knappen igen så har klockan blivit mera smile

Och tändningsplus är den gula kabeln i bilen? Så alltså gula kabeln i bilen till den gula kabeln i stereon?

360 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Tändningsplus är vanligtvis röd kabel om man pratar eftermarknadsapparater, bl.a JVC.
Konstantplus är vanligen gul.
Selleen skrev:
Swedenrockers skrev:
Jvc brukar fungera på så sätt att man kan trycka på DISP-knappen (Display) så visar den klockan för ett kort ögonblick. Även eject fungerar. För det krävs konstantplus och jord.
Men för att apparaten ska gå att starta så behövs både konstantplus och tändningsplus.

Och tändningsplus är den gula kabeln i bilen? Så alltså gula kabeln i bilen till den gula kabeln i stereon?

Nu fick jag det att fungera, utom att stereon startas om, om man drar på för mycket bas. Jag drog både den gula och röda sladden på samma strömkälla, kan det spela någon roll? Får den för lite ström då?

Sen har jag ett problem, vet inte vart jag ska dra slutstegs kabeln från batteriet till skuffen, har letat men hittar inga bra hål att dra igenom kabeln. Borra kanske? Är en S40 iallafall

Sök