Repiga strålkastarglas

Fellow
21 mars 2009 · 1 581 Inlägg

Hellu. Tänkte höra, har ganska så rejält repiga strålkastarglas och för tillfället ligger strålkastarna isärmonterade. Går det att reparera dessa skador genom polering eller är det lika bra att köpa nya glas när jag ändå har dem isärmonterade? Ska lämna in bilen på ditec snart o såg att dem hade något nytt dem kallade för Dr Headlamp.

http://www.ditec-bilvard.se/drheadlamp.html

Tips o tricks o råd till detta. Behöver mina lampor i kanonskick.

itouch
21 mars 2009 · 1 488 Inlägg

Jo det går att polera, rubbing och en lite hårdare svamp så får man de mycket fräschare.

jocke_gronberg
21 mars 2009 · 4 586 Inlägg

jag polerade mina lyktor blev grym skillnad ser knappt att det sitter något glas på nu

Fellow
21 mars 2009 · 1 581 Inlägg

Låter kanon. Som sagt, har en del grova repor som jag vill trolla bort så nu blev jag lite mer hoppfull till att jag slipper byta glasen. Men får väl ta bort ögonlocken tills dess på bilen så man får bort allt runt.

jocke_gronberg
21 mars 2009 · 4 586 Inlägg

är glas eller plast du ska polera?

Fellow
21 mars 2009 · 1 581 Inlägg

Det är plastlyktor

Crille-76 Rekondchef
21 mars 2009 · 265 Inlägg

Vill du ha mer bestående resultat e Dr.Headlamp produkten ingen dum grej då man först våtslipar i olika steg, rengör/polerar o slutligen förseglar resultatet! Funkar bra o bara polera oxå men håller inte alls lika bra.. Har du dessutom lite grövre repor o du vill d ska bli bra rek ja att du våtslipar dom först i vilket fall! smile

Använder Dr.Headlamp på jobbet återkommande så den produkten VET ja e bra.. Sen om man tycker den e värd sitt pris e upp till var o en..

Fellow
21 mars 2009 · 1 581 Inlägg

Okej, men det blir Dr Headlamp vid ditecbesöket i sådanna fall. Tack för svaren=)

Crille-76 Rekondchef
21 mars 2009 · 265 Inlägg

Lugnt.. Lycka till! Du kommer säkert o bli nöjd me resultatet o återkom gärna me bilder före o efter så alla intr får se skillnaden! JAG vet ju hur bra d är men kan ju va kul för andra o se skillnaden! smile

Fellow
21 mars 2009 · 1 581 Inlägg

Absolut, kommer slänga upp lite bilder idag på mina lyktor när jag lackerat insatserna och satt in nya dioder igen. Var vita förut som jag lackade men köpte svarta nu istället o satte in.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang