Hände en liten olycka med min splitters när vi lastade bilen på släp. Som sagt undrar jag om det går att få "som nytt" eller enda lösningen är att köpa nytt och lacka. Bita i det sura äpplet helt enkelt!? Bilen blev bra skitig i slasket hem så det är därför bilen är så skitig på bilden
Skär ut ordentligt runt skadan (förslagsvis med vinkelslip), gör därefter rent ordentligt (med aceton) och plasta med polyester och glasfiber tills det ser hyffsat ok ut! Låt härda och slipa sedan. Vid behov använd någon typ av finspackel över små porer/skavanker (laga absolut inte stora områden med spackel, det spricker!). Sedan är det ju en avvägning om du anser att hela spoilern behöver lackas eller om det räcker med att bara fylla i skadan. En ifyllning blir ju inte perfekt men kommer inte märkas på avstånd!
Blir nog bra. Ett bra insteg i plastvärden antar jag. Har läst mycket och har länge varit sugen på att plasta inredning mm. Men en följdfråga bara. Jag ska alltså göra skadan större? Och sen då? Spänna något form av nät eller tyg på baksidan att plasta på eller? Det går väl inte bara att plasta i luften? Ursäktar om det är dumma frågor...
Du ska göra skadan jämn med en fin faskant (gärna på båda sidor) så att det blir lätt att plasta. Ev kan du behöva använda dig av någon typ av mothåll, typ en bit kartong eller något, men glasfiberduken är relativt styv i sig själv. Du bör för bästa resultat plasta på både ut och insida.