4856
Sök

Går min cornsplitter att laga?

603 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Hände en liten olycka med min splitters när vi lastade bilen på släp.
Som sagt undrar jag om det går att få "som nytt" eller enda lösningen är att köpa nytt och lacka. Bita i det sura äpplet helt enkelt!?
Bilen blev bra skitig i slasket hem så det är därför bilen är så skitig på bilden
https://www1.garaget.org/gallery/archive/49078/602308_4dsggs.jpg

In hoc signo vinces

Redlinefoto
259 Inlägg
23 mars 2009
Nu kan inte jag mycket om sånt men hade det hänt mig hade jag bara plastat, spacklat, slipat och lackat...

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

Random Hero
4 047 Inlägg
23 mars 2009
ja de e väl de lättaste, bara de inte e abs för de suger o laga o ha sej me tongue

Dog food lid. Backwards

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
23 mars 2009
Skär ut ordentligt runt skadan (förslagsvis med vinkelslip), gör därefter rent ordentligt (med aceton) och plasta med polyester och glasfiber tills det ser hyffsat ok ut! Låt härda och slipa sedan. Vid behov använd någon typ av finspackel över små porer/skavanker (laga absolut inte stora områden med spackel, det spricker!).
Sedan är det ju en avvägning om du anser att hela spoilern behöver lackas eller om det räcker med att bara fylla i skadan. En ifyllning blir ju inte perfekt men kommer inte märkas på avstånd!

603 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Blir nog bra. Ett bra insteg i plastvärden antar jag. Har läst mycket och har länge varit sugen på att plasta inredning mm.
Men en följdfråga bara. Jag ska alltså göra skadan större? Och sen då? Spänna något form av nät eller tyg på baksidan att plasta på eller? Det går väl inte bara att plasta i luften?
Ursäktar om det är dumma frågor...

In hoc signo vinces

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
24 mars 2009
Du ska göra skadan jämn med en fin faskant (gärna på båda sidor) så att det blir lätt att plasta. Ev kan du behöva använda dig av någon typ av mothåll, typ en bit kartong eller något, men glasfiberduken är relativt styv i sig själv. Du bör för bästa resultat plasta på både ut och insida.

765 Inlägg
24 mars 2009
hade de varit min bil hade jag köpt en ny. fetplast/absplast och glasfiber fungerar aldrig bra ihop

Sponsor:
www.jonic-textil.se - Fuskmocca, fuskläder och massa andra tyger!
Projektråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69738

Sök