Ändrat: Nu vet jag hur jag ska göra med mina Dotz Nardo 19"!

agrrrr
25 mars 2009 · 26 Inlägg

När jag köpte min bil så följde det med en uppsättning Dotz Nardo 19", problemet är att fälgarna är väldigt misshadlade. Dom är inte slagna eller kantstöta utan dom ser ut att ha varit på Mallorca och legat på sandstranden.... Alltså massa ärj (stavas det så??). Va och kollade med Frändefors Mekaniska idag vad det skulle kosta att laga dem. Priset landade på ca 8-9000:- för allt. Då är det blästring och pulverlack.

Grejen är det att jag är inte så förtjust i fälgarna, skulle heller vilja ha Flatout Five hos realcar. Dom är ute på rea nu för 1900:- st så det blir ju 7600:-.

Men dom är ju lite valigare än nardo fälgen.. Så vad ska man göra?
Va lite egen men ha fälgar som man inte riktigt tycker om eller ha fälgar man tycker om och inte va så egen.

Det går ju självklart bara lacka fälgarna som vanligt. Då blir väl slut priset runt 4000:-.. Men det är ju inte riktigt lika hållbart och blir väl inte riktigt lika bra...

Vad hade ni gjort??

Senast redigerat av agrrrr (30 mars 2009)

Untz Untz Baby!!
M-SR
beggan
25 mars 2009 · 45 Inlägg

Man ska väl köra på det man tycker är snyggast. Enligt mig!

drazen_gti
25 mars 2009 · 807 Inlägg

sälj dom du inte vill ha och köp dom du vill ha. gör en kalkyl på vad som är lönsammast för dig

I'd rather die like a man, than live like a coward
J-P-R DO IT LOW STYLE
25 mars 2009 · 1 342 Inlägg

8-9000 är ju ett ockerpris. Gav 4000 kr för helrenovering utav en uppsättning fälgar, och där krävdes det bl.a omfattande riktning och svetsning.

Mitt råd är att höra runt till andra firmor, det går garanterat att komma billigare undan.

Senast redigerat av J-P-R (25 mars 2009)

Sarge
25 mars 2009 · 2 337 Inlägg

Det låter som en sällsynt dum idé att ha ett par mindre snygga fälgar bara för att vara annorlunda. Sälj Dotzen och köp de du vill ha istället.

NiKeMaN Entreprenör
25 mars 2009 · 1 286 Inlägg

Till o börja med så om du ska fixa dom så lämna dom till en lackerare som lackar om dom åt dig för ca 2000:-

För det andra så ska man SJÄLVKLART INTE ha några fälgar man inte trivs 110% med bara för att vara "udda". Fan självklart ska du ha SNYGG FÄLGAR SOM DU TRIVS MED och det innebär alltså att du ska sälja dom du har liggandes.

// Niklas Johansson
-Akerfeldt-
25 mars 2009 · 2 638 Inlägg

Säger som de andra, sälj fälgarna om du inte är helt nöjd och köp dig ett par andra smile

Om du motförmodan skulle reparera de gamla, hör runt lite. För det där verkade vara ett överpris.

Aern
25 mars 2009 · 457 Inlägg

Säger som dom andra! Hör runt med flera olika lackerare, 8-9 tusen för det här, låter lite VÄL mycket tycker jag! Men om du nu inte trivs med dom, så har du en eventuell köpare här! big_smile

Robban30
25 mars 2009 · 144 Inlägg

Håller med, sälj din fula fälgar på blocket och köp nytt istället. Det finns många nätsajter som har låga priser på helt nytt och dessutom med garanti och utan strul. Början med att kolla in de svenska grossisternas sortiment:

www.svenskafalg.se
www.specialfalgar.se
www.amring.se
www.oclbrorsson.se
www.abozzo.se

Gå sedan vidare till någon av följande nätbutiker med billiga fäljar:

www.infosite.se
www.gummihus.se
www.bythjul.se

Lycka till

Robban

Robert
agrrrr
26 mars 2009 · 26 Inlägg

Tack för alla svar!!
Nu måste jag dra till Norge å jobba lite så jag ska kolla lite mer i helgen.

Men jag håller nog med er, är nog bäst att sälja dom.. Annars kommer jag säkert störa mig på dom..


Återkommer i helgen//Anders

_______________________________________
Edit:

Så nu va man tebax efter lite jobb. Har haft tid å läsa lite mer om va ni skrev. Och det verkar ju som ni tycker som jag nog tycker egentligen, sälj å köp de jag vill ha...
Men det känns ändå dumt att sälja dom billigt bara för dom ser lite dåliga ut..

Kan ni ge lite tips på firmor runt er som har gjort det billigare??

Nånstans mellan Karlstad och Göteborg, Borås, Mariestad och Västkusten. Kan ju va värt att åka lite om man får ner priset.

Senast redigerat av agrrrr (28 mars 2009)

Untz Untz Baby!!
M-SR
agrrrr
28 mars 2009 · 26 Inlägg

eller?

Untz Untz Baby!!
M-SR
V70Dahlgren
28 mars 2009 · 143 Inlägg

varför lägga pengar på fälgar som du inte tycker om... vänta till du hittar snygga!, å förhoppningsvis ovanliga som få har tongue ,,, lite små trist å ha en vanlig fälg även om den e snygg.

Fredrik_Rangert Egenföretagare
28 mars 2009 · 999 Inlägg

Tibab i Borås är mycket billigare, http://www.tibab.se/
Priset beror på fälgstorlek, här finns lite exempel http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … ;p=1760804

agrrrr
28 mars 2009 · 26 Inlägg

V70Dahlgren skrev:
varför lägga pengar på fälgar som du inte tycker om... vänta till du hittar snygga!, å förhoppningsvis ovanliga som få har tongue ,,, lite små trist å ha en vanlig fälg även om den e snygg.

Det känns så trist att sälja så dyra fälgar billigt bara för att dom är lite slitna..
Då känns det bättre att lägga ner lite pengar å sen sälja dom. Jag har ju inte betalat nåt för dom om man säger så. Dom fäljde ju med bilen..
Sen är det ju lättare att byta fälgarna om dom är i fint skick.
Jag vill ha BBS Chanllenge!!! smile 19" så klart! smile


weeeman skrev:
Tibab i Borås är mycket billigare, http://www.tibab.se/
Priset beror på fälgstorlek, här finns lite exempel http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … ;p=1760804

Tusen tack för länken till Tibab!
Mail är på väg dit! smile

Untz Untz Baby!!
M-SR
tompa-k Billjuds byggare
28 mars 2009 · 139 Inlägg

Det värkar vara ett vanligt problem med Dotz fälgarna sad mina ser ut som fan efter en sommar sad den blanka delen på fälgen har lacksläpp och den grå delen är så missfärgad så den ser för jävlig ut.
Så det blir alldrig mer en Dotz fälg för mindel sad

Volvo V70II "XC70ish" (2010)
agrrrr
28 mars 2009 · 26 Inlägg

tråkigt att höra.. hoppas det blir bättre om man lackar om dom...

när man pulverlackar, vilka färger kan man då få??
för det är väl inte samma som "vanlig" lack?

Untz Untz Baby!!
M-SR
agrrrr
30 mars 2009 · 26 Inlägg

Nu så va fälgarna inlämnade hos Tibab i borås! smile
Så det ska bli spännande att se hur det blir när det är klart!!
Bilder kommer!
2375:- för alla 4 fälgarna! Det tycker jag är billigt!!

Untz Untz Baby!!
M-SR
J-P-R DO IT LOW STYLE
30 mars 2009 · 1 342 Inlägg

Vad valde du för färg då?

agrrrr
30 mars 2009 · 26 Inlägg

smile
Vet inte om jag vill avslöja det än! ;-)
Men dom blev inte vita i varje fall som jag hade tänkt från början.. smile

Untz Untz Baby!!
M-SR
agrrrr
9 april 2009 · 26 Inlägg

Nu va fälgarna fixade. Titta in på min profil så får ni se dem.
Priset blev 2400:- för alla fälgarna!
Tack Tibab för snabbt och bra jobb!!

Untz Untz Baby!!
M-SR
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang