bromslampa 740 hjälp!!

edis_87
29 mars 2006 · 279 Inlägg

tjenna! jag har ett litet problem som jag inte riktigt fattar. på instumetpanelen så lyser lampan på att bromsarna inte funkar. men de funkar klockrent. men ibland så slutar den lysa vet inte vad det kan vara för fel. det är inte bromsvätskan iallafall för den har jag kollat. vorre tacksam om någon kunde hjälpa mej att hitta felet. börjar bli irriterad på lampan.

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
KarlNilsson Örebroare i exil
29 mars 2006 · 970 Inlägg

antar att det är ABS lampan du menar?

Hej FRA!
edis_87
29 mars 2006 · 279 Inlägg

nej jag har inte abs på den, det är den med ett uttropsteken i. annars hade det antagligen vart en abs givare ju men nu vet jag inte har ingen anning om vad det kan vara

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
Johanromeo155 Såld på Italienare
29 mars 2006 · 579 Inlägg

Det e handbromsen aka parkeringsbromsen.
Kanske nåt vasjing med vajern?

Testat att koppla ur handbromsen när du kör? wink

edis_87
29 mars 2006 · 279 Inlägg

men kand et vara handbromsen som ligger imot hela tiden då lr? för handbromslampar är ju röd med ett p i men den kanske vissar på den andra oxå om den ligger imot jag har ingen aning faktiskt därför jag frågar;)

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
Drönirettab
29 mars 2006 · 21 761 Inlägg

Finns det slitagevarnare på din bil kanske? Då kan det vara beläggen som är slitna.

Ullberg
29 mars 2006 · 154 Inlägg

Tror det kan vara en lampa som lyser om en bromskrets är paj för den lyste på min men jag tog ur lampan för det var ingen bromskrets som var paj!! smile

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...
okkar
29 mars 2006 · 694 Inlägg

Ullberg skrev:
Tror det kan vara en lampa som lyser om en bromskrets är paj för den lyste på min men jag tog ur lampan för det var ingen bromskrets som var paj!! smile

bra fråg här.. om man tar ut en varningslampa va säger dom på besiktningen då? jag funderar på att ta bort lambda lampan på min 940 då den lyser:D?

Ullberg
29 mars 2006 · 154 Inlägg

okkar skrev:

Ullberg skrev:
Tror det kan vara en lampa som lyser om en bromskrets är paj för den lyste på min men jag tog ur lampan för det var ingen bromskrets som var paj!! smile

bra fråg här.. om man tar ut en varningslampa va säger dom på besiktningen då? jag funderar på att ta bort lambda lampan på min 940 då den lyser:D?

jag tror inte dom säger nåt....det ä väl kanske inte säkert att dom vet att det ska finnas ens!! eller har jag fel?

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...
carawelle
30 mars 2006 · 460 Inlägg

okkar skrev:

Ullberg skrev:
Tror det kan vara en lampa som lyser om en bromskrets är paj för den lyste på min men jag tog ur lampan för det var ingen bromskrets som var paj!! smile

bra fråg här.. om man tar ut en varningslampa va säger dom på besiktningen då? jag funderar på att ta bort lambda lampan på min 940 då den lyser:D?

Brukar bli en del gnäll men har inte hört att nån gett ombesiktning för endast lamda varning,finns  fler fel så kan det gå sämmre

Senast redigerat av carawelle (30 mars 2006)

carawelle
30 mars 2006 · 460 Inlägg

Ullberg skrev:
Tror det kan vara en lampa som lyser om en bromskrets är paj för den lyste på min men jag tog ur lampan för det var ingen bromskrets som var paj!! smile

Går att besiktiga med lampan borttagen

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
30 mars 2006 · 1 660 Inlägg

Är det "kretsfel" så brukar man få återställa kretsventilen.
En klump där alla bromsrör förgrenas (brukar sitta mellan "under" och motorrummet) En ledare som går in i klumpen genom en plastskrum som man oftast får demontera och återmontera (skruven) när man har haft kretsdifferens. (nollställning)

Ullberg
30 mars 2006 · 154 Inlägg

carawelle skrev:

Ullberg skrev:
Tror det kan vara en lampa som lyser om en bromskrets är paj för den lyste på min men jag tog ur lampan för det var ingen bromskrets som var paj!! smile

Går att besiktiga med lampan borttagen

Trodde det jag med!

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...
Saabnorden lastbils chaffis......
30 mars 2006 · 299 Inlägg

hmm ingen expert men om lambda lampan lyser så kan väl avgasvärderna vara tokiga och inte gå igenom för det i stället??

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
edis_87
30 mars 2006 · 279 Inlägg

nu har jag hittat felet. men tack för all hjälp:D

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
Ullberg
31 mars 2006 · 154 Inlägg

edis_87 skrev:
nu har jag hittat felet. men tack för all hjälp:D

Va var det för fel då? smile

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...
edis_87
31 mars 2006 · 279 Inlägg

haha, man får ju skämmas ju haha, jag kollde bromoljan sen så såg jag fel var ett min stäck lite längre ner men det var bara smuts haha. så hade lite broms olja fan vad man skämms men. men fel kan ju alla göra det är fixat nu iaf. glad att det inte var något allvarigt iaf. för har tänkt att sälja bilen sen i sommar lr i höst och vill inte slänga ut allt för mkt på den just nu haha. för ekonomin för en student är ju inte allt för bra

Senast redigerat av edis_87 (31 mars 2006)

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
Ullberg
31 mars 2006 · 154 Inlägg

edis_87 skrev:
haha, man får ju skämmas ju haha, jag kollde bromoljan sen så såg jag fel var ett min stäck lite längre ner men det var bara smuts haha. så hade lite broms olja fan vad man skämms men. men fel kan ju alla göra det är fixat nu iaf. glad att det inte var något allvarigt iaf. för har tänkt att sälja bilen sen i sommar lr i höst och vill inte slänga ut allt för mkt på den just nu haha. för ekonomin för en student är ju inte allt för bra

Oki men det var ju skönt att det löste sig iaf! hehe smile

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...
edis_87
31 mars 2006 · 279 Inlägg

ja det är det men du kan ju tro att jag skämdes när jag märkte det haha.

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
Ullberg
1 april 2006 · 154 Inlägg

edis_87 skrev:
ja det är det men du kan ju tro att jag skämdes när jag märkte det haha.

Ja det förstår jag faktiskt...hehe smile

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang