3727
Sök

Thailand i Juni?

200 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
Tänkte bara höra om det är någon som varit där runt juni,juli och kan berätta om hur mycket regn det igentligen är?

Det är ju deras regnperiod men jag ska ner och hälsa på en polare i en månad dvs hela juni, skulle vara kul att veta hur vädret är runt den tiden.

DFFL
9 020 Inlägg
25 mars 2009
Regnar det så regnar det ordentligt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

200 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
tack för ett grymmt svar!
Funderat på att börja sälja resor kanske? :p
Jo han vet inte heller för han åker ner i april och stannar i 4 månader, så ingen av oss vet riktigt hur vädret är då.

alain skrev:
Juni månad kan vara ok, det är precis på gräns det är värre julli-augusti.
Om du ska hälsa på en polare, han kanske kan säga dig hur det är eller?
Sen det berör på vilken provins du ska, det varierar rätt mycket.
Det regnar inte hella tiden så att man måste stanna inne.
Glöm inte att vaccinera dig, om du ska vara lite på land, det är gott om giftiga ormar, drick aldrig kranvatten, alltid från nya flaskor
res ditt utan kläder bara dom du har på dig, köp det i Thailand, finns mycket bra kvalitet.
Du behöver inte ta mycket penger med dig, bankort fungerar lika bra som i Sverige.
100:- är ca 420 Baht och kan köpa 3x mer
Öl singha är deras bästa ölmed 7% mums!!
Trevligt semester. fråga mer om du vill. wink

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 mars 2009
maccswe skrev:
Jo han vet inte heller för han åker ner i april och stannar i 4 månader, så ingen av oss vet riktigt hur vädret är då.

alain skrev:
Glöm inte att vaccinera dig, om du ska vara lite på land, det är gott om giftiga ormar, drick aldrig kranvatten, alltid från nya flaskor
res ditt utan kläder bara dom du har på dig, köp det i Thailand, finns mycket bra kvalitet.
Du behöver inte ta mycket penger med dig, bankort fungerar lika bra som i Sverige.

Jag glömde:
Det är mycket varm och fuktig ca 85%, alla affärer har airkonditionering, kallt en stund när man går in, värre när man går ut.
Har din planbok och pass i stängda fikor helst med hänglås, det finns folk som är duktiga för snå dom.
Du kommer att märka att folk är mycket vänliga
Många platser att titta på, inte bara tjejer, (titta på dom men rör inte).
Om du ska vara i Bangkok, finns en natt marknad, missa inte den,inte eller krokodil farm.
Finns en enorm affär 7 våningar där dom säljer bildelar och annat, du får eller inte missa den.
Jag länkar en sida om köpcenter, Seacon Square, Patpong Natt marknad, Chiatown Guld Marknad (där jag köpte guld), mycket bra sida att läsa.
http://www.thailandresor.se/shopping/
Fråga mer om du har funderingar.wink
Senast redigerat av alain (25 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

200 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
Tack Igen kul läsning kommer resa runt en hel del och försöka se så mycket som möjligt!
Riktigt kul med lite tips!

alain skrev:
maccswe skrev:

alain skrev:

Jag glömde:
Det är mycket varm och fuktig ca 85%, alla affärer har airkonditionering, kallt en stund när man går in, värre när man går ut.
Har din planbok och pass i stängda fikor helst med hänglås, det finns folk som är duktiga för snå dom.
Du kommer att märka att folk är mycket vänliga
Många platser att titta på, inte bara tjejer, (titta på dom men rör inte).
Om du ska vara i Bangkok, finns en natt marknad, missa inte den,inte eller krokodil farm.
Finns en enorm affär 7 våningar där dom säljer bildelar och annat, du får eller inte missa den.
Jag länkar en sida om köpcenter, Seacon Square, Patpong Natt marknad, Chiatown Guld Marknad (där jag köpte guld), mycket bra sida att läsa.
http://www.thailandresor.se/shopping/
Fråga mer om du har funderingar.wink

Sök