hej sambon har en 900t och fick en sån där box med bilen som man sätter i ett chip i men jag tänkte ifall det går att montera den i min 900s- 94 och bara skaffar ett chip till den då eller vad kan jag göra för att vässa den lite... har ingen turbo eller nåt i min bil.. sen säger vissa att s.et står för lättrycksturbo men jag vet ingenting om sånt om jag har en sån och kan man fixa en pysventil till min bil... är ju bäst man frågar om man ska lära sig något=)
lät bra det då kan man ju kolla på lagabasen på en beg till og900s och kan jag köpa en pysventil/dump och montera på den då och behövs det nåt mer för att montera allt eller en komplett inköpslista på delar
lät bra det då kan man ju kolla på lagabasen på en beg till og900s och kan jag köpa en pysventil/dump och montera på den då och behövs det nåt mer för att montera allt eller en komplett inköpslista på delar
har även funderat länge på vart dumpen sitter på turbo modellen för den pyser bara när turbomätaren står långt på det röda i princip botten kan man säga för dump och pys är väl samma sak eller.. har inte sett nån ialla fall
Din bil har INTE turb, så du har ingen användning av en dump eller pysventil ( 2 helt olika saker för den delen) och nej, det är inte o bara montera på en turbo på bilen, massor med jobb. köp en turbobil eller låt bli.
Jag kan ju lova dig att det tar lite längre tid en en kafferast att turbokonvertera en bil.
Pysventil och dumpventil är två helt olika saker.!
sälj o skaffa en og900s. Chippa o ställ upp laddtrycket på ca 1bar o montera en intercooler från antingen en og900 T16 fulltryckare eller från en saab 9000 Turbo. Den på 9000 är bättre o du kan ladda mer än 1 bar då men 1 bar lovar jag att du kommer gilla med. Sedan kan man köpa 3" från turbon eller svetsa själv sen har du en ganska snabb o riktigt rivig bil sen Men börja med att sälja din 900s o skaffa en og900s Här finns mycket matnyttigt att läsa om og900s trimmning http://popeye.rty.nu/2003/trimtips.htm
sälj o skaffa en og900s. Chippa o ställ upp laddtrycket på ca 1bar o montera en intercooler från antingen en og900 T16 fulltryckare eller från en saab 9000 Turbo. Den på 9000 är bättre o du kan ladda mer än 1 bar då men 1 bar lovar jag att du kommer gilla med. Sedan kan man köpa 3" från turbon eller svetsa själv sen har du en ganska snabb o riktigt rivig bil sen Men börja med att sälja din 900s o skaffa en og900s Här finns mycket matnyttigt att läsa om og900s trimmning http://popeye.rty.nu/2003/trimtips.htm
ok får kolla efter nåt objekt som inte är dyrt då eller en motor och leka med för bilen har inte gått mer än 15000 mil så den går nog länge till