Golf IV - Skorrar i dom små diskanterna.

mikemo
26 mars 2009 · 37 Inlägg

Hej!

Som det står i rubriken ovan äger jag en Golf IV.
För er som vet hur dom ser ut invändigt så finns det små bashögtalare(tror jag) vid fönstret typ.
Mitt ljudsystem har fungerat som det skall senast igår. Idag när jag kör normal volym så hör jag att det skorrar smått, eller bankar i ALLA även dom där bak.
Det är omöjligt att jag har sprängt dom, så jag undrar:
Kan det vara någon säkring? Någon sladd eller något likanande som har fuckat ur?

All hjälp och kommenterer är uppskattade!

Med vänlig hälsning

Senast redigerat av mikemo (27 mars 2009)

YeahBitch
26 mars 2009 · 730 Inlägg

skulle tippa på att du har bränt dom lr liknande..

Kan ju va nån högtalar kabel som kortsluter oxå.. men men..

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
mikemo
26 mars 2009 · 37 Inlägg

YeahBitch skrev:
skulle tippa på att du har bränt dom lr liknande..

Kan ju va nån högtalar kabel som kortsluter oxå.. men men..

Det är ju ett sjukt sammanträffande om alla bräns över natten tongue
Kan vara nån kabel..

mikemo
26 mars 2009 · 37 Inlägg

Någon.. ?

SexyPie
26 mars 2009 · 104 Inlägg

jag hade ju kollat alla kablar. driver du med steg och allt eller?

mikemo
26 mars 2009 · 37 Inlägg

SexyPie skrev:
jag hade ju kollat alla kablar. driver du med steg och allt eller?

Ne inget steg eller så.. Det är dom små högtalarna vid speglarna om ni vet vad jag menar.

YeahBitch
26 mars 2009 · 730 Inlägg

Du kanske har kommit åt nån skum inställning.. testa med att sänka basen..

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Sarge
26 mars 2009 · 2 337 Inlägg

Är inte småpluttarna diskanter?

mikemo
27 mars 2009 · 37 Inlägg

Sarge skrev:
Är inte småpluttarna diskanter?

Aah jo! Det är det fan visst..

Sarge
27 mars 2009 · 2 337 Inlägg

Tänkte väl, har ju en motsvarande bil och i den är det iaf diskanter som sitter tongue

Men till problemet, jag hade ett liknande problem för något år sedan, det skorrade och sprakade rejält i högtalarna. Jag var lat och lät det vara och det försvann på egen hand efter någon vecka eller två (under tiden tog jag det rätt lugnt med spelandet) och det har inte återkommit sen dess. Så börja med att ge det lite tid.

Senast redigerat av Sarge (27 mars 2009)

mikemo
27 mars 2009 · 37 Inlägg

Sarge skrev:
Tänkte väl, har ju en motsvarande bil och i den är det iaf diskanter som sitter tongue

Men till problemet, jag hade ett liknande problem för något år sedan, det skorrade och sprakade rejält i högtalarna. Jag var lat och lät det vara och det försvann på egen hand efter någon vecka eller två (under tiden tog jag det rätt lugnt med spelandet) och det har inte återkommit sen dess. Så börja med att ge det lite tid.

Alltså det är ett konstigt ljud som kommer. Du vet om du har en vanlig stereo förstärkare igång där hemma och du ska koppla in sladden så den streamar musik från datorn? Den ljudpluggen du kör in i datorn gör ju ett ljud ifrån sig i högtalarna när du hålller på o sätta in den. Så låter det i mina högtalare när jag höjer över en viss volym på vissa låtar

Sarge
27 mars 2009 · 2 337 Inlägg

mikemo skrev:

Sarge skrev:
Tänkte väl, har ju en motsvarande bil och i den är det iaf diskanter som sitter tongue

Men till problemet, jag hade ett liknande problem för något år sedan, det skorrade och sprakade rejält i högtalarna. Jag var lat och lät det vara och det försvann på egen hand efter någon vecka eller två (under tiden tog jag det rätt lugnt med spelandet) och det har inte återkommit sen dess. Så börja med att ge det lite tid.

Alltså det är ett konstigt ljud som kommer. Du vet om du har en vanlig stereo förstärkare igång där hemma och du ska koppla in sladden så den streamar musik från datorn? Den ljudpluggen du kör in i datorn gör ju ett ljud ifrån sig i högtalarna när du hålller på o sätta in den. Så låter det i mina högtalare när jag höjer över en viss volym på vissa låtar

Yes, det låter som samma skit som jag hade. Vet som sagt inte vad det berodde på, det försvann och jag orkade inte rota i det. Man kan ju hoppas att du har samma tur som jag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang