7432
Sök

Frågor ang ventillyfatre behöver snabba svar

2 594 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
frågan lyder lämade in min topp för planing och killen som tog ut toppen glömde att markera ventillyftarna vard dom satt och nya kostar 2800kr på volvo har fan inte dessa stålars å behöver kärran nån som vet om de går att sätta dit endå? eller kommer motorn ta skada ?

2 594 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
och grabbar inga gissningar nu utan svara bara om du vet  tacksam för snabba svar

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 mars 2009
ghost_boy83 skrev:
och grabbar inga gissningar nu utan svara bara om du vet  tacksam för snabba svar

Det är svårt att få fram annat än gissningar om du inte ens talar om vilken motor det gäller.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

2 594 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
torpis skrev:
ghost_boy83 skrev:

Det är svårt att få fram annat än gissningar om du inte ens talar om vilken motor det gäller.

jag som är stressad just nu det är en volvo v70 2,5t 20v

8 297 Inlägg
26 mars 2009
Nya kostar 1600 och de ska inte spela nån roll om man blandar dem egentligen. Förvisso slits ju en viss lyftare in mot en viss nock, men lyftaren roterar och slits jämn ändå och spelet är ju självjusterande. Men sen beror det ju på skicket på dem med, är fjädern dålig i nån av dem eller så är det ju ingen dum ide att byta alla ändå.

2 594 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Nya kostar 1600 och de ska inte spela nån roll om man blandar dem egentligen. Förvisso slits ju en viss lyftare in mot en viss nock, men lyftaren roterar och slits jämn ändå och spelet är ju självjusterande. Men sen beror det ju på skicket på dem med, är fjädern dålig i nån av dem eller så är det ju ingen dum ide att byta alla ändå.

vart finns dom för 1600? kolade på volvo nu 2800kr

892 Inlägg
26 mars 2009
ghost_boy83 skrev:
Marlboroman skrev:

Ett tips är ju att ta märkes affärer som sista instans. Förutsatt att en viss del finns på annat håll så är det nästan alltid billigare. Det behöver inte vara sämre kvalitet, utan är ofta samma eller bättre. Men visst hittar man inte delarna så kan ju märkes affären vara enda stället som kan raska fram dem. smile

Ps. Även fast du inte vill ha den, så är min gissning att du kan köra med samma lyftare så länge de är hydrauliska, men du kan ju se till att byta dem så snart du har pengarna. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

8 297 Inlägg
26 mars 2009
ghost_boy83 skrev:

Ja, därför att miffot bakom disken är oduglig. Åk tillbaks, spänn blicken i odugligen och fråga efter pris på en 270866 = servicesats lyftare. Den innehåller 20st lyftare. 2800 är om man betalar styckepris. Sist jag köpte en sats gick den på 1585:-.

2 594 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
ghost_boy83 skrev:

Ja, därför att miffot bakom disken är oduglig. Åk tillbaks, spänn blicken i odugligen och fråga efter pris på en 270866 = servicesats lyftare. Den innehåller 20st lyftare. 2800 är om man betalar styckepris. Sist jag köpte en sats gick den på 1585:-.

OK TACKAR skall göra det  cool

huh?
10 427 Inlägg
26 mars 2009
Marlboroman skrev:
ghost_boy83 skrev:

Höpp. Passar inte lyftarna i vitblocksmotorerna även i den gamla 16v B234F-motorn?
Har fått för mig detta. Kanske skulle investerat i en 20v-sats om inte annat.

8 297 Inlägg
26 mars 2009
steifan skrev:
Marlboroman skrev:
ghost_boy83 skrev:

Höpp. Passar inte lyftarna i vitblocksmotorerna även i den gamla 16v B234F-motorn?

20V lyftarna passar inte. Däremot är det samma i lyftare i 16V rödblock som i vitblock med 10V

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 mars 2009
Marlboroman skrev:
steifan skrev:
Marlboroman skrev:

20V lyftarna passar inte. Däremot är det samma i lyftare i 16V rödblock som i vitblock med 10V

Hydraul i bägge?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 mars 2009
torpis skrev:
Marlboroman skrev:
steifan skrev:

Hydraul i bägge?

Har skrvat ned någon b230 (eller va de nu heter) och visst satt det hydraul där i vart fall

Rock'n Roll

Sök