5678
Sök

Bilspel till PS3

603 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
Jag har skaffat mig ett PS3, i första hand som DVD-spelare.
Och tänkte att det kunde vara roligt att se vad tv-spelsvärlden har att erbjuda. Då man är bilintresserade är ju bilspel självklart ettt måste.

Vad rekomenderar ni? Jag har spelat nåt Colin MC Rae på PC för några år sen, och nån variant av NFS till ett vanligt XBOX. Tyckte om båda. Men tror nästan jag gillar Colin MC Rae bättre då det känns verkligare.
Vill gärna att det ska vara som riktigt bilkörning. Om det går?

Men ös på med förslag och motivera varför så kan jag säkert bli stormförtjust i något mer orealistiskt också.

In hoc signo vinces

"The Stig"
390 Inlägg
26 mars 2009
Ett outstanding spel du ska köpa är "Race Driver GRID".Helt sanslöst kul.Kan du köra drifting,Lemans,Touring car,Open wheel,Destructions Derby,Japanska-Amerikanska-Europeiska sportbilar mm mm.Med andra ord,det mesta i bilspel i ett.Och körmotorn i spelet är kanon..

Även GTA4.Bara åka runt och svina,börna,flyga osv.Gran Turismo är ju givet wink
Senast redigerat av 323fSportT (26 mars 2009)

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

945 Inlägg
26 mars 2009
323fSportT skrev:
Ett outstanding spel du ska köpa är "Race Driver GRID".Helt sanslöst kul.Kan du köra drifting,Lemans,Touring car,Open wheel,Destructions Derby,Japanska-Amerikanska-Europeiska sportbilar mm mm.Med andra ord,det mesta i bilspel i ett.Och körmotorn i spelet är kanon..

Colin Mcray Dirt! Det är byggd på samma plattform som Grid ( säger man så? )

"The Stig"
390 Inlägg
27 mars 2009
Sir_x skrev:
323fSportT skrev:

Colin Mcray Dirt! Det är byggd på samma plattform som Grid ( säger man så? )

Det gör man nog.wink Dirt är ett bra spel.2:an släpps här iår nån gång.Även Gran Turismo 5.Det är ett måste i hyllan.

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

250 Inlägg
27 mars 2009
Du bara måste köpa Gran Turismo 5 när det kommer!

Realistiskt, mycket bilar, mycket banor och sjuk grafik!
Senast redigerat av Puttski (27 mars 2009)

Volkswagen - Das Auto

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
27 mars 2009
Colin McRae: Dirt är sinnessjukt kul faktiskt. I övrigt finns det spel som är halvroliga. Men jag tycker att det är just på bilspelsfronten som PS3:an är lite "svag", så att säga. Gran Turismo 5 Prologue har dock en del att säga, och det är nog att när hela femman kommer, så kommer det att bli grymt bra, faktiskt.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
27 mars 2009
burnout paradis  de är de enda bilspelet jag har just nu  och nöter de mest smile

249 Inlägg
27 mars 2009
Antar att du köpte den i första hand som blurayspelare? smile

Men dvdspelare funkar den mycket bra som också, glöm bara inte att uppdatera programvaran så att du får funktionen "uppskalning av dvd" när du tittar på dvd (om du har en hdtv dvs)

Gällande bilspel på ps3 så är det mest skit tyvärr, gran turismo prologue är det enda som är värt att spela med ratt, resten är till för att spelas med handkontroll (ingen realism eller körkänsla). Gran turismo 5 kommer kanske till december och det blir nog det första vettiga bilspelet till ps3an. Men om du gillar att spela bilspel med handkontroll har du massor att välja mellan, mcrae dirt är nog det bästa då.
Senast redigerat av 85an (27 mars 2009)

712 Inlägg
27 mars 2009
Rätt skönt att drifta i Racer driver GRID big_smile
Gran Turismo 5 prologue tyckte jag inte var nån höjdare precis.. men får väl betraktas som ett "demo"

603 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
85an skrev:
Antar att du köpte den i första hand som blurayspelare? smile

Men dvdspelare funkar den mycket bra som också, glöm bara inte att uppdatera programvaran så att du får funktionen "uppskalning av dvd" när du tittar på dvd (om du har en hdtv dvs)

Gällande bilspel på ps3 så är det mest skit tyvärr, gran turismo prologue är det enda som är värt att spela med ratt, resten är till för att spelas med handkontroll (ingen realism eller körkänsla). Gran turismo 5 kommer kanske till december och det blir nog det första vettiga bilspelet till ps3an. Men om du gillar att spela bilspel med handkontroll har du massor att välja mellan, mcrae dirt är nog det bästa då.

Ja fel av mig, naturligtvis var det blu-ray-spelaren jag var ute efter. DVD-spelaren kommer på köpet.
Jag har läst om det där med "uppskalning av dvd" också. Vad innebär det egentligen? Och hur uppgraderar jag programvaran? -Bara ansluta till internet med en nätverkskabel och gå in i nån meny i konsolen typ eller?

In hoc signo vinces

Sök