4823
Sök

Är de nån skillnad på en 12" och en 10" ?

Bas älskare
716 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
TJena, min syster har en 12" DLS baslåda i sin bil och ett steg på 300 watt, undrar om hon skulle råka spräcka den o tar den andra 10" basen o kopplar in till samma steg, blir de nån skillnad då?

Bas älskare
716 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Har även en annan fråga, skulle man höra om basen slår ut om man sitter i baksätet?

Random Hero
4 047 Inlägg
28 mars 2009
de blir skillnad ja, men hur stor beror på va de e för basar

Dog food lid. Backwards

21 761 Inlägg
28 mars 2009
VolvoXet skrev:
TJena, min syster har en 12" DLS baslåda i sin bil och ett steg på 300 watt, undrar om hon skulle råka spräcka den o tar den andra 10" basen o kopplar in till samma steg, blir de nån skillnad då?

Hur menar du med "skillnad"?
Vad är det för 12" baslåda och 10" baslåda?

VolvoXet skrev:
Har även en annan fråga, skulle man höra om basen slår ut om man sitter i baksätet?

Menar du om man hör att basen slår i botten, tex vid hög volym?

Bas älskare
716 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
12"aren är en DLS KW12 och 10an är en baslåda från jula som drevs med ett 1000 watt slutsteg förut, och ja det är de jag menar drönerettab, om man hör att den slår i botten. de kommer ju ett klickljud då.

21 761 Inlägg
28 mars 2009
Är det den där 10" lådan som heter Bluelight, med dubbla portar?
Vilken bil har din syster?

Bas älskare
716 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Jo jag tror det är den, och det är en volvo 740 (den på bilden)

21 761 Inlägg
28 mars 2009
Om det är den lådan jag tror så ser det ut att vara en bandpasslåda, det kommer inte att bli bra om du sätter just den lådan i bilen eftersom det är en sedanbil. I bandpasslådor så kommer allt ljud via portarna och då är det extra viktigt att ingenting är ivägen mellan portarna och lyssnaren, vilket händer när en sån där låda sitter i bagaget på en sedanbil.

Generellt sett så är det väldigt svårt att höra ifall basen slår i botten med bandpasslådor, orsaken är att elementet sitter inuti lådan. Man får vara mer observant på hur den beter sig. smile

Sök