4843
Sök

Min ena bashögtalare,hmm?

CNC-Operatör
561 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
hejsan,idag när jag skulle spela lite lungt så lät det konstigt i den högra basen,och bara när man trycker lite på sidan av basen så skrapar den lite,men den kan nog inte vara sprängd eftersom dom e 3 månader gammla,och jag har spelat in dom,även idag så kör jag lungt med dom.?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
28 mars 2009
Talspolen kan ligga och skrapa lite....kan även kommit in ngt skit mellan talspolen och magneten...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

CNC-Operatör
561 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Talspolen kan ligga och skrapa lite....kan även kommit in ngt skit mellan talspolen och magneten...

vad kan man göra då?
Senast redigerat av Coolingen (28 mars 2009)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
28 mars 2009
Coolingen skrev:
Lonefox skrev:

vad kan man göra då?

Dessvärre ingenting....
Är det talspolen som halkat snett på ngt vis så gäller det att bevisa att det är fabrikationsfel.....annars går det mer på goodwill än garantin hos butiken den ärköpt hos (eftersom det är svårt att bevisa att det inte är handhavandefel som hänt) Detta får dock ngn som har butik ta ställning till vad gäller informationen. Detta är bara en uppfattning jag har...

Har det kommit in ngt skit brevid talspolen så är det bara att slänga o köpa en ny sad

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

CNC-Operatör
561 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Coolingen skrev:
Lonefox skrev:

vad kan man göra då?

Dessvärre ingenting....
Är det talspolen som halkat snett på ngt vis så gäller det att bevisa att det är fabrikationsfel.....annars går det mer på goodwill än garantin hos butiken den ärköpt hos (eftersom det är svårt att bevisa att det inte är handhavandefel som hänt) Detta får dock ngn som har butik ta ställning till vad gäller informationen. Detta är bara en uppfattning jag har...

Har det kommit in ngt skit brevid talspolen så är det bara att slänga o köpa en ny sad

det va inget fel på den,jag rörde den uppochner men då spraka det inget,men det kommer inget ljud,tror jag inte satt i rca kabeln riktigt

Sök