7323
Sök

Är det lilka tryckrör 855t5/V70R?

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Hittade ett tryckrör med HKS dump på blocket. Står att det setat på en V70R och jag undrar om det passar på min 855t5. Anons http://www.blocket.se/vi/20588039.htm

Svenska Subaru Imprezaklubben...

510 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Ingen som vet?

5 089 Inlägg
28 mars 2009
Det finns två olika varianter men jag vet inte vart årsmodellerna går. men har du ett sådant rör på din bil nu så passar det ju  smile Gå ut och lyft på motorhuven bara;)

\Lindgren

510 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Jag har varit ute och tittat under huven på min 855 men känner inte igen röret hmm

1 353 Inlägg
28 mars 2009
röret som e på bilden föreställer det första röret som går direkt fron turbon och svänger över motorn och ner precis vid tänd-rotorn.,
iaf så sitter de så på min bil..
sen finns de dom som har röret draget rakt över motorn..

179 Inlägg
28 mars 2009
sitter på fel rör tycker jag. ska sitta på det från ic till insug. köp en ny kopia istället på kl racing för 5-600 som låter precis lika gött o duger bra till bilar som inte e grymt trimmade o fixa till ett snyggare rör i rostfritt istället. eller så skiter du i det o använder ett öppet luftfilter o pyser med istället då en öppen dump mest ställer till problem på dessa bilar.
Senast redigerat av Pelle84 (28 mars 2009)

Forummoderator
26 673 Inlägg
28 mars 2009
Pelle84 skrev:
sitter på fel rör tycker jag. ska sitta på det från ic till insug. köp en ny kopia istället på kl racing för 5-600 som låter precis lika gött o duger bra till bilar som inte e grymt trimmade o fixa till ett snyggare rör i rostfritt istället. eller så skiter du i det o använder ett öppet luftfilter o pyser med istället då en öppen dump mest ställer till problem på dessa bilar.

...säger han som kör med dump själv *fniss*
Ursäkta. Var bara tvungen tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

179 Inlägg
28 mars 2009
AirOne skrev:
Pelle84 skrev:

...säger han som kör med dump själv *fniss*
Ursäkta. Var bara tvungen tongue

Plocka bort den nu i vintras:D

510 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Pelle84 skrev:

Tycker mitt öppna filter låter lite jobbigt om man inte gassar ur den ordentligt, kör man "normalt" så låter det som att Darth Vader sitter och flåsar under huven.
Jag har tittat på HKS kopiorna också och det verkar vara lite mer vettigt pris på dom.
Sedan fins det ju dom dära hybriddumparna om man inte vill ha öppen

1 878 Inlägg
30 mars 2009
röret passar om du har fråm -95 och uppåt. då du inte har tryckröret över motorn fram till ICen. dock vet jag inte om det skilljer sig något på slanganslutningarna på 850in.

1 878 Inlägg
30 mars 2009
Pelle84 skrev:

funkar kalas på detta rör oxå. har själv kört så med min v70r och inga beskymmer. dock satt dumpen på IC röret nu.

Sök