Tänkte att det var tid att dra igång en projekt tråd för min del med. Har inte gjort några stora saker med bilen änså länge. Så jag tyckte inte det var lönt att starta en tråd. Men under den här veckan och nästa kommer det förhoppningsvis hända en del.
Bakgrund:
Bilen är en 205 Gti "Classique sport" 90a och har gått runt 12600mil nu. Den köptes den 12e maj -08, besiktigad och skattad. Är lite sne i fronten pga mindre krock annars inga större fel. Första besiktningen i min ägo gick bra med endast vänster park. ljus sönder. Går fortfarande i skolan och väntar på körkort som snart är klart.
Det gick hyfsat lätt att lyfta motorn. Fick även inviga motorlyften.
Förlängde motorfästet med cirkus 3cm.
David min klasskompis hade jag till hjälp tors-lör. 16 ventilaren på g att komma på sin rätta plats.
Batteriet flyttat till bagaget. Det blev en bmw plint där framme och en skabbig låda från biltema där bak. Får nog hitta ngt bättre med tiden elr snygga till den.
Rätt tight i fronten. Ni ser även kylarfästena.
Hade en del klabb med bilen. Men tur att man känner snälla personer
Provkörde bilen för första gången idag efter motorbytet. Fint sug de blir vid 4-5tusen varv o uppåt Har dock lite klabb kvar men det ska jag förhoppningsvis lösa imorgon.
Nice projekt, var i planerna på en likadan bil med likadan motor... men jag hade/har inte lika bra kompisar eller tillgång till garage så det fick bli något annat