Stulet Iridiumkit i Göteborg. Natten mellan 31/3 och 1/4.

-ekgbg-
2 augusti 2009 · 977 Inlägg

raliman08 skrev:
Du kan nog glömma polisen, dom är jävligt upptagna med att sätta dit fildelare m.m, var ju ett liknande fall där en medlem i x40nordic klubben blev av med sin egentillverkade front m.m den sågs på en bil i gbg området i några veckor polisen fick adress på ägare, vart bilen stod m.m men mig veteligen hände ingenting..

Nä det känns som att det inte riktigt bryr sig. Kanske om jag säger att han även är fildelare. smile Hade jag fått betala självrisk för mina delar så hade jag åkt hem till killen med en gång men känns inte som
att jag har mer att "vinna" än att killen åker dit.

turbo_jewhan
3 augusti 2009 · 45 Inlägg

vad är roblemet egentligen. säg att du köper det, bestäm träff.. ta med en kompis sen går ni bara och tar sakerna och sen kör hem? inte så svårt väl? ;p

BMW E34 540 (1994)
Patchi
3 augusti 2009 · 237 Inlägg

turbo_jewhan skrev:
vad är roblemet egentligen. säg att du köper det, bestäm träff.. ta med en kompis sen går ni bara och tar sakerna och sen kör hem? inte så svårt väl? ;p

håller med! big_smile

Ford Fiesta ST "Stålmusen" (2005)
Losgard
3 augusti 2009 · 1 688 Inlägg

Jag tycker absolut att du skall möta upp han och titta på sakerna, finns dina kännetecken på dom så ta grejjerna och åk. Du har visserligen fått nya grejjer från Volvo, men du har ju fått vänta på det, inte har du fått ett skit för all väntan, all tid du fått fylla i papper, ringa runt till Volvo samt haft en bil som förmodligen inte blivit klart som planerat, speciellt när det inte är du själv som felar.
Så hämta sakerna och smörj plånboken.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
andreas_gbg_
3 augusti 2009 · 1 634 Inlägg

Vad ska han göra. Anmäla dig för stöld? Klipp honom bara.

Numera Saab 9-5 Aero -00
just_d Kung
4 augusti 2009 · 22 Inlägg

Jag skulle hämtat grejerna utan tvekan...... Princip sak bara.. "mitt e mitt" och ge faan i det...

Tazzeman
5 augusti 2009 · 427 Inlägg

Vore intressant få detta inlägg uppklarat ..   8=

/ Tobbe
Opelmadness German cars, quality and beyond
5 augusti 2009 · 8 197 Inlägg

Hur har det gått? Förbannad på folk som inte kan skilja på mitt å ditt. mad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
patrikke
5 augusti 2009 · 1 749 Inlägg

turbo_jewhan skrev:
vad är roblemet egentligen. säg att du köper det, bestäm träff.. ta med en kompis sen går ni bara och tar sakerna och sen kör hem? inte så svårt väl? ;p

Tänk tanken att säljaren på blocket har köpt det av en annan och att han inte vet att det är stulet.
Plötsligt kommer en köpare och tar det!

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Mangisen
5 augusti 2009 · 1 034 Inlägg

patrikke skrev:

turbo_jewhan skrev:
vad är roblemet egentligen. säg att du köper det, bestäm träff.. ta med en kompis sen går ni bara och tar sakerna och sen kör hem? inte så svårt väl? ;p

Tänk tanken att säljaren på blocket har köpt det av en annan och att han inte vet att det är stulet.
Plötsligt kommer en köpare och tar det!

Häleri...

Paxter
5 augusti 2009 · 124 Inlägg

Jag har mailat på det o ja skulle få det för 7000kr om jag hämtade de i veckan, fast som sagt verkar ju lite oseriöst

-Mackan- Fire And Silk
6 augusti 2009 · 2 254 Inlägg

Synd att man inte bor i Göteborg, hade varit kul att åka till annonsören och fråga ut honom lite grann. wink

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
index
7 augusti 2009 · 658 Inlägg

Framför allt vore det ju kul att åka och kolla vad det är för gök. Kan ju vara en av killarna från volvo wink Då vet du ju vem du ska passa dig för tongue

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
Fellow
7 augusti 2009 · 1 581 Inlägg

Man blir väl fan inte anmäld om man "snor" tillbaka sin grej?
-Hej är det polisen? Jo jag har precis blivit bestulen! Ja, hemskt va! Han kom och tog mitt kjolpaket som jag har stulit ärligt! Nu får ni allt ta er i kragen och sätta han i finkan!

Senast redigerat av Fellow (7 augusti 2009)

Snoogiloo
7 augusti 2009 · 685 Inlägg

Fellow skrev:
Man blir väl fan inte anmäld om man "snor" tillbaka sin grej?
-Hej är det polisen? Jo jag har precis blivit bestulen! Ja, hemskt va! Han kom och tog mitt kjolpaket som jag har stulit ärligt! Nu får ni allt ta er i kragen och sätta han i finkan!

Hur ska du bevisa att han har snott de ifrån dig då från början?

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
7 augusti 2009 · 946 Inlägg

Fellow skrev:
Man blir väl fan inte anmäld om man "snor" tillbaka sin grej?

Precis vad du blir, om inte:

1. du tar tillbaka saken på "bar gärning/flyende fot". Ser du någon som snor din cykel får du hindra honom/henne från att sno den. Lyckas han/hon iaf få du springa efter och ta tillbaka cykeln. Använder gärningsmannen sig av våld mot dig för att behålla cykeln blir det rån.

2. ser du cykeln efter fyra timmar ståendes får du även då ta tillbaka den, blir då på "färsk gärning". Samma sak gäller då om gärningsman använder sig av våld mot dig, det blir rån.


Hittar du däremot cykeln efter tre dagar får du INTE ta tillbaka den, gör du det till trots finns risken att du blir anmäld för "egenmäktigt förfarande".

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Steenzor
7 augusti 2009 · 489 Inlägg

turbo_jewhan skrev:
vad är roblemet egentligen. säg att du köper det, bestäm träff.. ta med en kompis sen går ni bara och tar sakerna och sen kör hem? inte så svårt väl? ;p

ska inte bara åka hem, ge han så han lär sig.!!

-ekgbg-
11 augusti 2009 · 977 Inlägg

Har varken haft tid eller ork att lägga ner någon energi på det. Hade jag inte haft två småttingar hemma så hade jag åkt dit med en gång. Nu känns det som det inte riktigt är värt det då man inte vet va det är för idiot som sitter på det. Jag har ju fått helt nya delar utan att behöva lägga någon självrisk. Så det är Volvos utredare som borde få tummen ur. Har personnr och alla uppgifter på killen så de får kolla upp om han är anställd hos dom. Polisen har även dom fått all info men verkar inte bry sig.

-ekgbg-
11 augusti 2009 · 977 Inlägg

Jag får väl åtminstone skicka ett mail och skrämma upp honom lite. smile

JonasHalt
11 augusti 2009 · 699 Inlägg

-ekgbg- skrev:
Jag får väl åtminstone skicka ett mail och skrämma upp honom lite. smile

Det låter som en mycket bra ide big_smile

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang