Stulet Iridiumkit i Göteborg. Natten mellan 31/3 och 1/4.

-ekgbg-
1 april 2009 · 977 Inlägg

Hade lämnat in bilen till Volvo skadecenter i Tuve för att fixa några bucklor som blivit på motorhuv samt framskärm efter att en parkeringskylt vält över bilen. Passade då på att även lämna in Iridiumkitet, rails samt bakkjol på lackering.

Fick samtal därifrån idag och då var Iridium fronten, kjolarna samt bakkjolen plötsligt borta. Trodde först att de var ett riktigt dåligt aprilskämt men det var det tyvärr inte.

Hade varit tacksam om ni hojtar till om ni ser att någon lägger ut en Iridium kit på annons på exempelvis Blocket.

Bakkjolen går inte att köpa i butik utan det är en moddad S60 sport "bakkjol" som är slät på sidorna för att passa resterande paket.

volvoentusiasten
7 april 2009 · 4 005 Inlägg

Vad säger volvos försäkringsbolag? hur går det?

-ekgbg-
8 april 2009 · 977 Inlägg

linuslinje skrev:
Vad säger volvos försäkringsbolag? hur går det?

Än så länge har det tyvärr inte hänt något. Väntar fortfarande på svar ifrån en av Volvos "utredare". Tröttsamt värre.

Fastcars Pro installer I.C.E
8 april 2009 · 248 Inlägg

Borde väl den som var ansvarig för prylarna stå för dvs lackeraren,han borde väl ha försäkring,du som kund skall ju inte behöva använda din försäkring och betala självrisk.

Billjud och montering samt övriga biltillbehör http://www.waletrading.se
Återförsäljare för Kenwood, Dls, Fusion, Mtx, Alpine, Axton, Rödek, Crunch
Amega, Jl Audio, HiFonics, Spectron,Renegade, Autostudio, Em-Phaser, mm
Peugeot 206 CC GTI "www.waletrading.se" (2003)
Saab 9-5SC Hirsch "www.waletrading.se" (2007)
-ekgbg-
8 april 2009 · 977 Inlägg

Nä jag tänker inte betala en krona för detta. Det får hans försäkringsbolag stå för. Men allt som har med försäkringsbolag ska ju alltid ta så j**vla lååååång tid. Detta är bara så typiskt då alla delar legat inomhus för jag inte velat att någon kanske bryter sig in i vårat källarförråd. Så får jag äntligen tummen ur och provmonterar och lämnar in för lackering. Dagen efter är delarna borta.

NossRaL
8 april 2009 · 145 Inlägg

Tråkigt!!  men om de kommer ut på försäljning så klipper ja de direkt big_smilebig_smile

Dodge Charger "Mopar Performance" (1967)
-ekgbg-
11 april 2009 · 977 Inlägg

NossRaL skrev:
Tråkigt!!  men om de kommer ut på försäljning så klipper ja de direkt big_smilebig_smile

Ja det är tydligen flera som gillar Iridium kitet. Jag tänker ju höra av mig rätt snabbt och vara "intresserad" om det kommer ut på annons. Har ju kännetecken på frontspoilern och "kjolen" bak finns inte att köpa i butik utan är specialbeställd.

m-svernvik
12 april 2009 · 472 Inlägg

Du är inte den första som blir av med grejjer från volvo nu det senaste. Polaren fick sin t-5r stulen ifrån brabil, och den gick inte att se ifrån utsidan.

Volvo V70 (2012)
Volvo V70R AWD "Tvåan" (1998)
Rand
12 april 2009 · 1 024 Inlägg

hopplöst!

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
-ekgbg-
13 april 2009 · 977 Inlägg

Macys skrev:
Du är inte den första som blir av med grejjer från volvo nu det senaste. Polaren fick sin t-5r stulen ifrån brabil, och den gick inte att se ifrån utsidan.

Riktigt tråkigt att höra.  Har han fått tillbaka den?

Xioz
14 april 2009 · 122 Inlägg

insider garanterat!

What you doing?
m-svernvik
14 april 2009 · 472 Inlägg

-ekgbg- skrev:

Macys skrev:
Du är inte den första som blir av med grejjer från volvo nu det senaste. Polaren fick sin t-5r stulen ifrån brabil, och den gick inte att se ifrån utsidan.

Riktigt tråkigt att höra.  Har han fått tillbaka den?

Först blev den stulen första natten han ägde den, men så hittade han den senare på dagen, 3km hemifrån på en parkering (I väntan på att köras vidare till garage?) men sedan så blev den som sagt stulen inne på brabil och hittades för 1-2 veckor sedan uppbränd strax innan Kungälv.

Volvo V70 (2012)
Volvo V70R AWD "Tvåan" (1998)
-ekgbg-
16 april 2009 · 977 Inlägg

Macys skrev:

-ekgbg- skrev:

Macys skrev:
Du är inte den första som blir av med grejjer från volvo nu det senaste. Polaren fick sin t-5r stulen ifrån brabil, och den gick inte att se ifrån utsidan.

Riktigt tråkigt att höra.  Har han fått tillbaka den?

Först blev den stulen första natten han ägde den, men så hittade han den senare på dagen, 3km hemifrån på en parkering (I väntan på att köras vidare till garage?) men sedan så blev den som sagt stulen inne på brabil och hittades för 1-2 veckor sedan uppbränd strax innan Kungälv.

Fy fan va onödigt. Inte nog att dom ska stjäla den och dumpa den utan de ska även tända eld på bilen. Är dom så lätta att stjäla alltså? Jag menar eftersom den blivit stulen två ggr? Eller de kanske hade kommit åt nycklarna inne på Brabil?

-ekgbg-
16 april 2009 · 977 Inlägg

Xioz skrev:
insider garanterat!

Klart det måste vara. Delarna låg så att igen utomstående kunde se in. Trist när man inte ens kan lita på ett seriöst företag. Eller ja företaget i sig är säkert seriöst däremot någon/några i personalen kanske är mindre seriösa.

LordLife
16 april 2009 · 998 Inlägg

-ekgbg- skrev:

Macys skrev:

-ekgbg- skrev:

Riktigt tråkigt att höra.  Har han fått tillbaka den?

Först blev den stulen första natten han ägde den, men så hittade han den senare på dagen, 3km hemifrån på en parkering (I väntan på att köras vidare till garage?) men sedan så blev den som sagt stulen inne på brabil och hittades för 1-2 veckor sedan uppbränd strax innan Kungälv.

Fy fan va onödigt. Inte nog att dom ska stjäla den och dumpa den utan de ska även tända eld på bilen. Är dom så lätta att stjäla alltså? Jag menar eftersom den blivit stulen två ggr? Eller de kanske hade kommit åt nycklarna inne på Brabil?

Om det är en 850 t-5r så är dom lätta att stjäla.
Oftast när en bil stjäls så är det för att dom ska ta sig från punkt A till B. Dom som stal den orkade väl inte åka buss hem så dom stal hans bil istället. Så är det enligt min lärare som har jobbat inom bilbranchen i över 30år. Han har sett det mesta.

Tråkigt som fan det där att bli av med sina grejer, hoppas dom får tummen ur röven innan sommaren är slut.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
-ekgbg-
2 augusti 2009 · 977 Inlägg

Nu verkar det som att Iridiumkitet hamnat på Blocket. Säljaren skickade över en bild på bakkjolen och han som tillverkat den har endast gjort en till mig.

http://www.blocket.se/goteborg/V70N_kjo … 15&w=1

Har ju fått helt nya delar men känna ändå retsamt. Har polisanmält det så det är väl bara att avvakta och se vad som händer.

snigel
2 augusti 2009 · 69 Inlägg

fy faan vad de ska suga... hittade en annons jag med på saker som vart stulet från mig men när jag påtalade att de var stulna saker så försvann annonsen omedelbart
och inget nr hade han lagt ut heller

Snoogiloo
2 augusti 2009 · 685 Inlägg

ett tips är att ta bort länken igen. om han som har lagt ut annonsen ser detta så kommer den försvinnna illa kvickt

raliman08
2 augusti 2009 · 151 Inlägg

Du kan nog glömma polisen, dom är jävligt upptagna med att sätta dit fildelare m.m, var ju ett liknande fall där en medlem i x40nordic klubben blev av med sin egentillverkade front m.m den sågs på en bil i gbg området i några veckor polisen fick adress på ägare, vart bilen stod m.m men mig veteligen hände ingenting..

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...
-ekgbg-
2 augusti 2009 · 977 Inlägg

Jag har sparat annonsen, hans uppgifter och Blocket kan få fram IP-nummer samt annonsen fastän han skulle radera annonsen. Tyvärr har utredarna på Volvo semester. Får hoppas att det e tillbaka imorgon. Verkar som killen börjar få bråttom att sälja det för jag fick ett mail igår där han skickade ut till flera att pga oseriös köpare så säljer jag nu delarna för 8000 kr.

Har bra lust att skicka ett mail och göra honom lite mer stressad men känner samtidigt att jag redan fått nya delar utan att behöva stå för någon självrisk så nu e det upp till Polisen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang