har beställt lysdioder remsa att sätta på strålkastaren på min avensis. Den är vit och jag tänkte ha den efter nedre kanten alternativt strax under lyktan på plasten.
min frågan är vad lagen och bilprovningen säger om detta?
om du inte har den på när du besiktar och den inte täcker lyktan så ska de inte vara nå problem...
Håller med. Det enda de kan gnälla om är att bilen som helhetsgodkänd inte får utrustas med extra belysning/alternativa parkeringsljus utan vidare. Men är de inte på så kan det gå igenom.
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Äh, möter du inte Bosse Gubbstjärt från Trafikenheten som jobbat där i 36 år är det lugnt. Har mött hur många polisbilar som helst utan några som helst problem. För övrigt har ju nya Audi-bilar likadana vågformade diodslingor i lamphuset som jag tycker lyser än starkare än dom från stylingwebben. Ingen vettig polis som bryr sig.
Äh, möter du inte Bosse Gubbstjärt från Trafikenheten som jobbat där i 36 år är det lugnt. Har mött hur många polisbilar som helst utan några som helst problem. För övrigt har ju nya Audi-bilar likadana vågformade diodslingor i lamphuset som jag tycker lyser än starkare än dom från stylingwebben. Ingen vettig polis som bryr sig.