Behöver tips på Hur ja ska bygga min baslåda

Stormen_ Abstraktmänniska
1 april 2009 · 131 Inlägg

Jag behöver tips på hur ja ska bygga min baslåda så det blir snyggt å låter bra å tar lite plats. Det är en Caliber 12"

Helst bilder!


Mvh Emil

Köp opel bli belåten, Se naturen genom plåten!
Audi A6 (1999)
kalle_kalle
1 april 2009 · 2 914 Inlägg

du måste välja rätt mott. om du vill ha en som ska ta liten plats så ska du välja sluten.
men passar den din musiksmak (lägre volym och tryck men mer kontroll och "musikalisk" bas, än portad.
sen kan du skicka parametrarna på basen till dröni (är osäker på stavningen men typ drönittetab kolla här i forumen,

740Glt16valve
1 april 2009 · 247 Inlägg

kalle_kalle skrev:
du måste välja rätt mott. om du vill ha en som ska ta liten plats så ska du välja sluten.
men passar den din musiksmak (lägre volym och tryck men mer kontroll och "musikalisk" bas, än portad.
sen kan du skicka parametrarna på basen till dröni (är osäker på stavningen men typ drönittetab kolla här i forumen,

jo detta stämmer bra annars om du bara e ute efter tryck så ska du bygga portad smile och då kan du bygga tillexempel en 30 en 40 en 50 liters låda sen monterar du en aero port och kollar vilken låda låter bäst med porten sen tar du ju då den som låter bäst smile och labbar med genom att kapa porten mm smile

:):) 740:):)
Volvo 740 turbo "laddtrycket" (1986)
Chevrolet El Camino "SS candy röd" (1970)
Iam2fast4U
1 april 2009 · 1 534 Inlägg

kalle_kalle skrev:
du måste välja rätt mott. om du vill ha en som ska ta liten plats så ska du välja sluten.
men passar den din musiksmak (lägre volym och tryck men mer kontroll och "musikalisk" bas, än portad.
sen kan du skicka parametrarna på basen till dröni (är osäker på stavningen men typ drönittetab kolla här i forumen,

batterinörd baklänges wink

BMW E34 "538" (1990)
740Glt16valve
1 april 2009 · 247 Inlägg

Iam2fast4U skrev:

kalle_kalle skrev:
du måste välja rätt mott. om du vill ha en som ska ta liten plats så ska du välja sluten.
men passar den din musiksmak (lägre volym och tryck men mer kontroll och "musikalisk" bas, än portad.
sen kan du skicka parametrarna på basen till dröni (är osäker på stavningen men typ drönittetab kolla här i forumen,

batterinörd baklänges wink

hehe big_smile

:):) 740:):)
Volvo 740 turbo "laddtrycket" (1986)
Chevrolet El Camino "SS candy röd" (1970)
Drönirettab
1 april 2009 · 21 761 Inlägg

Stormen_ skrev:
Det är en Caliber 12"

Som kalle_kalle skriver så behövs basens parametrar för att man ska kunna räkna ut en låda. Caliber har tydligen 9 olika serier på sina basar (har kollat på deras hemsida) och därför räcker det inte med att bara skriva att det är en 12".

Skriv gärna ner parametrarna eller vad basen har för modellnamn, då kan vi nog hjälpa dig. smile

kalle_kalle
1 april 2009 · 2 914 Inlägg

sen så har jag frågat några runt om här på garaget om när man ska bygga en baslåda jag med, fått bland annat det här tipset
Jag brukar bara använda casco trälim, rikligt i skarvarna, sen tar jag någon tätningsmassa typ silicon eller liknande och tätar runt skarvarna inne i låda, dra med fingret sen när du lagt ut en rand så det blir som ett U om du förstår hur jag menar smile

Miramithe
2 april 2009 · 573 Inlägg

kalle_kalle skrev:
sen så har jag frågat några runt om här på garaget om när man ska bygga en baslåda jag med, fått bland annat det här tipset
Jag brukar bara använda casco trälim, rikligt i skarvarna, sen tar jag någon tätningsmassa typ silicon eller liknande och tätar runt skarvarna inne i låda, dra med fingret sen när du lagt ut en rand så det blir som ett U om du förstår hur jag menar smile

ojojoj akta så inte evilaudio ser att du använder silikon till tätning xD

ett hett tips till tätning är annars att använda PL400, limmar och tätar

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
kalle_kalle
2 april 2009 · 2 914 Inlägg

Miramithe skrev:

kalle_kalle skrev:
sen så har jag frågat några runt om här på garaget om när man ska bygga en baslåda jag med, fått bland annat det här tipset
Jag brukar bara använda casco trälim, rikligt i skarvarna, sen tar jag någon tätningsmassa typ silicon eller liknande och tätar runt skarvarna inne i låda, dra med fingret sen när du lagt ut en rand så det blir som ett U om du förstår hur jag menar smile

ojojoj akta så inte evilaudio ser att du använder silikon till tätning xD

ett hett tips till tätning är annars att använda PL400, limmar och tätar

haha gillar inte han silicon tkr han dom ska användas i kvinnobrösten istället xD nä skämt å sido tongue
ska köpa detdär pl400 istället för silicon

Senast redigerat av kalle_kalle (2 april 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang