4386
Sök

Ombyggnad av volvo front

Götterdämmerung
451 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
#1
Har tänkt att bygga om min front till en från en V90 vad behöver man tänka på och hur får man dän fronten som sitter på nu är det svårt ochså.Behövs det någon som helst svetsning eller inte prisklassen får ombyggnad ligger på 5000kr om inte mer smile.Översvämma med förslag så jag vet hur man skall göra smile

Kärra volivo 760 89"a

Can´t kill it join It

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
4 april 2009
#2
Du måste kapa V90 i chassit bakom  skärmkanten för du behöver svetsa dit "lyktplåten" på 760n, alltså måste du kapa i 760n med. Sen är det inte alls svårt. Det ska väl bara vara att skruva bort och sedan dit igen. Du måste ju ha, blinkers, lysen, skärmkanter, huv ?, stötfångare eventuell läpp som sitter på V90n och grillen. Sen tror jag du ska klara dig.

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton


Sök